lappen Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Har suttit ganska så länge vid bordet men inte fått kläm på hur dom andra spelar riktigt. Texas Holdem NL $0.25/$0.50 - 2006-11-04 11:27:16 Server Table The Meadows (6 max) Seat 1: Vedica ( $22.35 ) Seat 3: Erlendro ( $67.36 ) Seat 5: vkkc ( $53.25 ) Seat 6: HERO ( $62.95 ) Seat 8: modeli ( $58.70 ) Seat 10: rsandokan ( $151.95 ) vkkc posts Small Blind $0.25 HERO posts Big Blind $0.50 Dealing cards Your cards Js As modeli calls $0.50 rsandokan calls $0.50 Vedica folds Erlendro calls $0.50 vkkc folds HERO raises $2 modeli calls $2 rsandokan folds Erlendro calls $2 Får en hyffsad hand i BB och höjer för att ta potten redan här men får syn av två Dealing Flop 5c 7s Ks HERO bets $7 modeli folds Erlendro raises $14 Jag får en hyffsad träff med mitt nötfärgdrag och betar ut och får en miniraise mot mig. Vad gör jag nu? Synar jag eller ska jag pusha? Tycker sådana här lägen är knepiga Citera
brut Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Det här är nog ett bra läge för ett tryck. Annars kan du nog få det lite besvärligt att bli av med KQ. Citera
DrRoland Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Handlar väl mycket om att gissa rätt. Antingen sitter han med AK eller set och då står det mellan fold och syn Eller också sitter han med KQ, KJ och då är väl en all-in lämpligt 3: alternativet är att han har rent skit, läser ditt spel som en c-bet och försöker köpa potten billigt genom att representera någonting bra. Citera
nisse345 Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Med tanke på positionen hade jag slagit om till runt 40$(i praktiken all in, men känns som att vi lättare blir satte på drag om vi ställer). Att bara syna ger problem på turn vare sig färgen sitter eller ej. Sitter den får vi förmodligen svårt att få in så mycket mer pengar i potten, och sitter den inte kan vi nog vänta oss ett stort bet på turn som vi inte får odds att syna. Problemet med spelet är att vi comittar oss mot en eventuell pocketträff, 55 eller 77, men tror fördelen att få bort honom från alla par han kan tänkas testa oss med överväger detta. Med en bra hand i position borde han sitta och mysa när du överbetar flop och istället slå om på turn. Citera
lappen Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Handlar väl mycket om att gissa rätt. Antingen sitter han med AK eller set och då står det mellan fold och syn Eller också sitter han med KQ, KJ och då är väl en all-in lämpligt 3: alternativet är att han har rent skit, läser ditt spel som en c-bet och försöker köpa potten billigt genom att representera någonting bra. Att han sitter med AK är inte troligt eftersom han limpade in men KQ, KJ är en mer trolig hand och han testar om jag träffat eller bara bluffar. Men jag har varit med om att dom limpar in med KK och bara väntar på att nån ska höja.Så om han har KK,55 eller 77 så lär han inte folda mot en all-in direkt. Citera
Recommended Posts