Gå till innehåll

Bästa sida för NL50?


callleee

Recommended Posts

Hejsan! :)

 

Har spelat poker lite tidigare men nu på senaste tiden har jag gått från att vara en förloranda spelare (läs: fisk) till att vinna ganska hyggligt faktiskt :). Detta efter att ha läst Sklanskys NL Holdem: T&P och ToP.

 

Har i alla fall spelat ihop en rulle på runt 1250 dollar under en oktober månad. $250 av de är mina egna insatta pengar och $250 har jag vunnit genom turneringar $100 dollar i bonus och resten dvs. $650 har jag spelat ihop i cash games, detta på NL25.

 

Tänkte att jag skulle försöka mig på lite NL50 nu. Vilken sida rekommenderar ni att man ska vända sig till då? Jag har funderat på Full Tilt, men är spelarna allt för duktiga där? Andra funderingar jag har är om jag har tillräcklig erfarenhet och om min rulle e tillräckligt stor... Har ni några specifika råd när man ska gå upp i nivå osv.

 

Tack på förhand! :D

 

ps. vet inte om jag valt rätt flik för min post, moderat får gärna flytta tråden isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök nån site där det finns mycket mellaneuropeer. De har gött min rulle friskt den senaste tiden. Tyskar o fransmän har tydligen mycket pengar att ge bort.

 

Everest. Mycket fransmän och tyskar. Kolla i bonustråden, det finns rätt många bonusar.

 

hur är everestpoker? Typ super säker site? Tycker tex som prima osv, som har sådan säkerhet så man bara blir less, för att ta ut cash var jag tvungen å skicka legg, bild på räkning osv :? Är det så på everest? :P Har vara inne på den siten länge. Hur är motståndet på nl50 någon erfarenhet av det?

Tänker sätta in med neteller, hur lång tid tar det ca?

 

Ursäkta om jag tog över din tråd tvärt :oops::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök nån site där det finns mycket mellaneuropeer. De har gött min rulle friskt den senaste tiden. Tyskar o fransmän har tydligen mycket pengar att ge bort.

 

Everest. Mycket fransmän och tyskar. Kolla i bonustråden, det finns rätt många bonusar.

 

hur är everestpoker? Typ super säker site? Tycker tex som prima osv, som har sådan säkerhet så man bara blir less, för att ta ut cash var jag tvungen å skicka legg, bild på räkning osv :? Är det så på everest? :P Har vara inne på den siten länge. Hur är motståndet på nl50 någon erfarenhet av det?

Tänker sätta in med neteller, hur lång tid tar det ca?

 

Ursäkta om jag tog över din tråd tvärt :oops::)

 

Man kan inte med någon större säkerhet säga vilka sidor som kräver att man skickar in id-handlingar etc. De flesta siter gör stickprov och ibland hittar de någon anledning till att kräva kompletterande handlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att NL50 är jäkligt lönsamt oavsett vilket nätverk man väljer. Har själv erfarenhet från Tribeca och B2B, där spelarna var ruskigt usla resp. usla. Supporten på Tribeca var dock mkt bättre än B2B och vad jag hört så skall iPoker och Everest ha minst lika kass support som sistnämda, så tänk på det om du lägger stor vikt vid kvalitén på supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att NL50 är jäkligt lönsamt oavsett vilket nätverk man väljer. Har själv erfarenhet från Tribeca och B2B, där spelarna var ruskigt usla resp. usla. Supporten på Tribeca var dock mkt bättre än B2B och vad jag hört så skall iPoker och Everest ha minst lika kass support som sistnämda, så tänk på det om du lägger stor vikt vid kvalitén på supporten.

 

B2B har väl nästan inga Full Ring-bord, vilket är ett stort minus, om man inte är van vid short handed-spel. Sedan tycker jag nog att utseende på klienten, ljudeffekter m.m. har en viss betydelse. Blir man irriterad på t. ex. ljudet på Tribeca, så påverkar det i viss mån vinsten, då man inte trivs med spelmiljön. Spelar själv en del på Ladbrokes, en hyfsad site.

 

För övrigt anser jag att lönsamheten på NL50 har sjunkit de sista 6-12 månaderna, oavsett site. Det tillkommer inte så många nya spelare längre, och spelarna är över lag fegare, jag vill dock inte säga bättre, än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPoker, nu vet jag inte hur NL50 spelarna är men de är knappast bättre än NL 100 & NL200 spelarna. Det dräller av fransmän, italienare och tyskar som inte har en aning om någonting. De fullkomligt slänger sina chips på dig.

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Cool, du är snubben som jag lira mot igår tror jag ;). Kul med en pf.are som lirar på ipoker. GL;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2B har väl nästan inga Full Ring-bord, vilket är ett stort minus, om man inte är van vid short handed-spel. Sedan tycker jag nog att utseende på klienten, ljudeffekter m.m. har en viss betydelse. Blir man irriterad på t. ex. ljudet på Tribeca, så påverkar det i viss mån vinsten, då man inte trivs med spelmiljön. Spelar själv en del på Ladbrokes, en hyfsad site.

 

För övrigt anser jag att lönsamheten på NL50 har sjunkit de sista 6-12 månaderna, oavsett site. Det tillkommer inte så många nya spelare längre, och spelarna är över lag fegare, jag vill dock inte säga bättre, än tidigare.

 

Sant, jag lirar nästan enbart SH så jag märker inte av det. Och ljudet stängde jag helt enkelt av på Tribeca.

 

Visst har lönsamheten sjunkit men det går fortfarande för en hobbyspelare som undertecknad att fixa in lite cash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...