just-one Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 idag så har lite tankar angående mitt val av spel gått runt i mitt huvud. jag har spelat poker till och från under 3år och har alltid mixat mitt spel med NL CG shorthanded (förtillfället $0,50/1) turneringar (buyin $10-50) och SNGs det som jag har tänkt på idag är om jag ska rikta in mig på turneringar eller CG. sen i våras har jag spelat på en site där jag började med att sätta in 500$ sen dess har jag haft några bra placeringar i turneringar. jag listar de bästa resultaten: 1a plats (ca 250 spelare) $1100 1a plats (ca 150 spelare) $750 2a plats (ca 150 spelare) $600 jag har tagit mig till någrafler finalbord men då inte vunnit mycket mer än 100$ (jag vet inte exakt hur mycket) det blir alltså lite mer än $2450 i turneringsvinster plus de $500 jag började med och plus insättningsbonusen på $250 som jag spelade ihop då är vi uppe i $3200 av min rulle på denna site som är $3305 alltså har jag inte tjänat mer än nåra dollar på mitt CG då är frågan, ska jag sluta spela CG och ändast focusera på turneringar??? (jag vet inte exakt hur mycket jag vunnit på CG efter som att jag inte vet hur mycket jag lagt ut på inköp till TRNs men jag vet att jag plussat endel iallafall) vore tacksam för goda råd Citera
mariani Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Lira lägre cg och lira mest turrar tills du känner dig bekäm på cg... Citera
CatEatDog Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Ser man på pengar / h så är det cashgames jag föredrar, men eftersom man har ett pokerberoende så blandar jag upp med några turneringar när det går dåligt i cash games. Citera
psykologen Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Rikta in dig på cashgame. Variansen är för stor i turrar. Du kan inte räkna men mer än några segrar per år, max. Motståndet kan dock vara sämre i turrar så är man bra på att variera liret så. Citera
Recommended Posts