Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan! Jag har varit medlem ett tag men tyvärr inte skrivit så mycket. Jag anser mig själv vara hyfsat duktig, men ibland borde jag nog spela lite mer aggressivt (inte nödvändigtvis i handen som följer). Spelet är 2.5/5 NLT på ett fullt 10-mannabord. Jag har suttit där ca 45 minuter och vunnit nån enstaka pot. Spelet är stundtals löst men vissa spelare verkar ha koll.

Lemontob sitter på plats 1 med 800.00

BJ5212 sitter på plats 2 med 208.90

BigAl sitter på plats 3 med 560.20

marko1 sitter på plats 4 med 591.35

_Geronimo_ sitter på plats 5 med 520.00

Impression sitter på plats 6 med 148.15

bussake sitter på plats 7 med 639.75

Cabaret sitter på plats 8 med 762.40

zimson sitter på plats 9 med 139.50

walleye sitter på plats 10 med 1094.05

BigAl: Qs, 9s

Pre-flop:

walleye: Lägger mig

BJ5212: Syna 5.00

BigAl: Höj 15.00

marko1: Syna 15.00

_Geronimo_: Lägger mig

Impression: Lägger mig

bussake: Lägger mig

Cabaret: Lägger mig

zimson: Syna 15.00

BJ5212: Syna 15.00

Vanligtvis tycker jag inte om att spela Q9s i tidig pos, men jag hade inte spelat så många händer och jag tyckte att det var dags att agera. Höjningen kanske var i lägsta laget, men det skrämde bort några.

Flop (Board: 5s, 6s, 6d)

zimson: Satsa 20.00

BJ5212: Syna 20.00

BigAl: Syna 20.00

marko1: Syna 20.00

Zimzon satsar direkt och får en snabb call av BJ5212. Jag antar att iaf en sitter på en sexa. Om någon sitter på ett högre par hade den nog tryckt hårdare preflop. Jag synar med hopp om att träffa färgen.

Turn (Board: 5s, 6s, 6d, 3s)

I samma stund som jag träffar färgen får jag en känsla av att det kanske inte var så bra egentligen. Någon kanske satt på ett bättre färgdrag?

zimson: Satsa 40.00

BJ5212: Syna 40.00

BigAl: Höj 140.00

marko1: Lägger mig

zimson: All in

BJ5212: Syna 140.00

Okej, zimzon trycker på hårt igen. Min tanke är att han antigen bluffar eller har en hand som riskerar att få stryk, tex en triss i sexor. Ett överpar är förvisso inte omöjligt. BJ5212 synar snabbt igen. Den här killen gör mig väldigt förvirrad. Har han ett monster? 55? Kanske har han tre sexor? Jag har fått min färg, men det är inte nötfärgen. Hur ligger jag till egentligen? Finns bara ett sätt att ta reda på det. Jag höjer rätt rejält och båda synar ganska snabbt. Jag känner mig inte alls säker nu.

River (Board: 5s, 6s, 6d, 3s, Js)

Ett fjärde spaderkort är inte direkt till min fördel, men en kille är all-in, den andra har ~35 kvar. Jag sätter honom all-in. Några tankar om mitt spel?

Postad

Spela aldrig färgdrag på parade brädor på fullring?

Det är väl min första tanke. Det är sällan som någon "bara" har triss eller dylikt. Allt för ofta har någon kåk.

Du blev slagen av kåk eller högre färg antar jag?

Postad

Bra tumregel, Svint0, men tumregler är till för att tummas på...

På floppen får man ju oemotståndliga odds, och träffad på turn så bör man väl inte släppa.

Ang. preflopp-höjningen så tycker jag gott att man kan höja lite mindre i tidig position, då du inte behöver lägga lika mkt kraft bakom din raise för att representera en bra hand och detta går väl ihop med det faktum att du inte vill committa alltför mkt "i mörkret". Dock så bör du höja en smula mer med tanke på snubben som limpat. Jag hade väl höjt till 20 ist.

Postad
Spela aldrig färgdrag på parade brädor på fullring?

Det är väl min första tanke. Det är sällan som någon "bara" har triss eller dylikt. Allt för ofta har någon kåk.

Det är ju faktiskt en ganska bra regel, men i just i detta fallet kändes zimsons snabba bet lite desperat. Så som folk spelar när de är osäkra på sina händer och vill köpa potten. Nivån är ganska låg och jag antar att de flesta inte är några pokergenier, men jag kanske övertolkar lite?

Ang. preflopp-höjningen så tycker jag gott att man kan höja lite mindre i tidig position, då du inte behöver lägga lika mkt kraft bakom din raise för att representera en bra hand och detta går väl ihop med det faktum att du inte vill committa alltför mkt "i mörkret". Dock så bör du höja en smula mer med tanke på snubben som limpat. Jag hade väl höjt till 20 ist.

Höjningen kändes lite klen, men frågan är om 20 hade gjort någon skillnad. Jag hade nog haft samma spelare med mig.

Fold preflop!!

Taget ;)

Postad
Höjningen kändes lite klen, men frågan är om 20 hade gjort någon skillnad. Jag hade nog haft samma spelare med mig.

Visst kan man tänka att 20 inte är så mkt mer än 15, men å andra sidan är 25 inte så mkt mer än 20, o 30 är inte så mkt mer än 25 osv. Ju mer du höjer desto mer effekt får höjningen, även om den ökade effekten inte kan mätas i enheter av antal folds. 20 ist för 15 leder helt klart till en större sannolikhet för folds.

Postad

Testade SS för första gången idag på exakt samma nivå. Kan ju säga att det var makalöst vad dåliga spelare det fanns där. Kan nog bli att jag blir kvar!! en raise till 20 fick absolut ingen respekt och avg.antal spelare till flop låg runt 40% på varje bord. Mumma jämfört med FullTilt. 8-)

/Doope

Postad

Jag tänkte även avslöja resultatet. Jag fick stryk, därav frågeställningen, men jag hade ändå bäst hand på turn. Zimson satt på J6 och träffade alltså kåken på river. Den BJ5212 hade A7 med spaderesset och fick färgen. Jag kan till viss del förstå Zimsons spel, men att syna min höjning med ett enbart ett färgdrag? Nivån är, som doope skriver, kanske inte den bästa.