arsenalrulez Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Ni kan reglerna. 1. Nordens just nu tre högst rankade tennisspelare? (0.5p för rätt namn och 0.5p för rätt ordning, 2p max alltså.) 2. Den skandalomsusade kusken med stjärnhästar som Tout ou rien, Hövding Lavec och Needles´n Pins? 3. Namnet på Arsenals två (till Birmingham) utlånade skandinaver? 4. Modo Hockeys nybyggda arena? 5. Den klassiska 'Legion of Doom' kedjan bestod av dessa tre? 6. En av Sveriges bästa hockeymålvakter genom tiderna med smeknamet "Honken" hette vad? 7. 2003's Europeiska Världsmästare i Bordtennis (singel)? 8. Den unge ryssen som gör succe i Pittsburgh Penguins och är en het kandidat till titeln Årets Rookie. 9. Den yngsta spelaren i Tre Kronors trupp till Karjala Cup? 10. När alla röda bollar är satta i Snooker ska man sätta resterande bollar i en viss ordning, Ge mig denna ordning. Svaren som vanligt i PM till mej, rättning kommer dock först under lördagskvällen då jag har lite att stå i nu. Felaktigt gramatik eller ev. stavfel beror på tangentbordet som stog snedt när jag gjorde quizet. Citera
arsenalrulez Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Toplista: Karl_Rove 1p (0.5 p för svaret "LOL. Biljard är en bögsport." på fråga 10 samt 0.5p för att han lever kvar på 80-talet när det gäller hockey och 90-talet när det gäller övrig sport ) Citera
arsenalrulez Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Toplista: eurytmech 6,5p (Några stavfel och småmissar här o där ger 0.5p avdrag.) Karl_Rove 1p (0.5 p för svaret "LOL. Biljard är en bögsport." på fråga 10 samt 0.5p för att han lever kvar på 80-talet när det gäller hockey och 90-talet när det gäller övrig sport ) Citera
arsenalrulez Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Toplista: eurytmech 6,5p (Några stavfel och småmissar här o där ger 0.5p avdrag.) thestonk 6p (En del stavfel och några "nära skjuter ingen hare" tog ut varandra) Karl_Rove 1p (0.5 p för svaret "LOL. Biljard är en bögsport." på fråga 10 samt 0.5p för att han lever kvar på 80-talet när det gäller hockey och 90-talet när det gäller övrig sport ) Citera
Jennez Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Europeiska Varldsmastare? Menar du varldsmastare fran Europa eller menar du Europamastare som tillika ar varldsmastare? (Vilket ju lite ar samma sak men anda inte.) Citera
eurythmech Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Wtf? Jag stavar aldrig fel Citera
devalanteriel Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Nästan pinsamt att det gick så enkelt... Citera
Karl_Rove Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Det här skriver jag inte för att jag är sur eller känner mig förnedrad över att bli uthängd... MEN... frågesporten innehåller felaktigheter av grövsta sort. 1. Ville Peltonen ingick i Legion of Doom 2. Stellan Bengtsson vann pingisen 2003 3. Modos arena kalla inofficiellt Gavlerinken Citera
arsenalrulez Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Europeiska Varldsmastare? Menar du varldsmastare fran Europa eller menar du Europamastare som tillika ar varldsmastare? (Vilket ju lite ar samma sak men anda inte.) En Världsmästare från Europa Citera
arsenalrulez Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Toplista: devalanteriel 9,5p (Missade endast på en av de utlånade spelarna och yngste landslagsman) olalun 8,5p (Fel på två bollar ger 0,5 poäng) eurytmech 6,5p (Några stavfel och småmissar här o där ger 0.5p avdrag.) asken 6p thestonk 6p (En del stavfel och några "nära skjuter ingen hare" tog ut varandra) Pokern00b 6p fredztr 5,5p Karl_Rove 1p (0.5 p för svaret "LOL. Biljard är en bögsport." på fråga 10 samt 0.5p för att han lever kvar på 80-talet när det gäller hockey och 90-talet när det gäller övrig sport ) Citera
arsenalrulez Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Ikväll efter hockeyn (runt 18) avslutas tävlingen. Citera
Brumpa Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 yippie.. ska man bli den första som blir nollad? Citera
arsenalrulez Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Toplista: devalanteriel 9,5p (Missade endast på en av de utlånade spelarna och yngste landslagsman) olalun 8,5p (Fel på två bollar ger 0,5 poäng) eurytmech 6,5p (Några stavfel och småmissar här o där ger 0.5p avdrag.) asken 6p thestonk 6p (En del stavfel och några "nära skjuter ingen hare" tog ut varandra) Pokern00b 6p fredztr 5,5p Karl_Rove 1p (0.5 p för svaret "LOL. Biljard är en bögsport." på fråga 10 samt 0.5p för att han lever kvar på 80-talet när det gäller hockey och 90-talet när det gäller övrig sport ) Brumpa 0,5p (Vill man så gärna bli nollad får man ett halvt tröstpoäng ) Citera
arsenalrulez Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Toplista: devalanteriel 9,5p (Missade endast på en av de utlånade spelarna och yngste landslagsman) olalun 8,5p (Fel på två bollar ger 0,5 poäng) eurytmech 6,5p (Några stavfel och småmissar här o där ger 0.5p avdrag.) asken 6p thestonk 6p (En del stavfel och några "nära skjuter ingen hare" tog ut varandra) Pokern00b 6p fredztr 5,5p Myssion 1p (Svarade bara på en fråga) Karl_Rove 1p (0.5 p för svaret "LOL. Biljard är en bögsport." på fråga 10 samt 0.5p för att han lever kvar på 80-talet när det gäller hockey och 90-talet när det gäller övrig sport ) Brumpa 0,5p (Vill man så gärna bli nollad får man ett halvt tröstpoäng ) Citera
Brumpa Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 förväntar ju mig nu att Albert kommer in och räddar upp det här så jag inte kommer sist.. Som tack för hjälpen i massa andra Quiz.. Citera
arsenalrulez Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 1. Nordens just nu tre högst rankade tennisspelare? (0.5p för rätt namn och 0.5p för rätt ordning, 2p max alltså.) Jarko Nieminen, Robin Söderling och Jonas Björkman 2. Den skandalomsusade kusken med stjärnhästar som Tout ou rien, Hövding Lavec och Needles´n Pins? Lutfi Kolgjini 3. Namnet på Arsenals två (till Birmingham) utlånade skandinaver? Svenske Sebastian Larssonoch danske Nicklas Bendtner 4. Modo Hockeys nybyggda arena? Swedbank Arena 5. Den klassiska 'Legion of Doom' kedjan bestod av dessa tre? Erik Lindros, John Leclair och Mikael Renberg 6. En av Sveriges bästa hockeymålvakter genom tiderna med smeknamet "Honken" hette vad? Leif Holmquist 7. 2003's Europeiska Världsmästare i Bordtennis (singel)? Werner Schlager 8. Den unge ryssen som gör succe i Pittsburgh Penguins och är en het kandidat till titeln Årets Rookie. Jevgenij Malkin 9. Den yngsta spelaren i Tre Kronors trupp till Karjala Cup? Anton Strålman 10. När alla röda bollar är satta i Snooker ska man sätta resterande bollar i en viss ordning, Ge mig denna ordning. Gul, Grön, Brun, Blå, Rosa och Svart Toplista: devalanteriel 9,5p (Missade endast på en av de utlånade spelarna och yngste landslagsman) olalun 8,5p (Fel på två bollar ger 0,5 poäng) eurytmech 6,5p (Några stavfel och småmissar här o där ger 0.5p avdrag.) asken 6p thestonk 6p (En del stavfel och några "nära skjuter ingen hare" tog ut varandra) Pokern00b 6p fredztr 5,5p Myssion 1p (Svarade bara på en fråga) Karl_Rove 1p (0.5 p för svaret "LOL. Biljard är en bögsport." på fråga 10 samt 0.5p för att han lever kvar på 80-talet när det gäller hockey och 90-talet när det gäller övrig sport Very Happy) Brumpa 0,5p (Vill man så gärna bli nollad får man ett halvt tröstpoäng Smile) Citera
eurythmech Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Kul med en sportquiz! Riktigt stolt över att jag tog Strålman och travsnubben Citera
Swalling Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 FLERA SPORTQUIZZAR! Hann inte med denna.. Citera
arsenalrulez Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Kul att det uppskattades, kanske knåpar ihop en till om jag får tråkigt ikväll Citera
Bluwajt Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Jag slänger gärna också upp ett sportquiz. Blir imon om jag hinner, annars i början av nästa vecka. Citera
Recommended Posts