Gå till innehåll

NLT - SH, AA å konsten att inte lägga sig...


CFJLarsson

Recommended Posts

Fi spelar TAG...vet inte hur bra han är men han verkar inte göra några stora bluffar på farliga brädor...

 

 

$25 NL Texas Hold'em - Thursday, November 02, 17:29:26 ET 2006

Table Table 126958 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Travolta612 ( $35.65 )

Seat 6: HERO ( $35.36 )

Seat 4: Vidor333 ( $23 )

Seat 2: RedRabbit73 ( $32.17 )

Seat 5: SUDuck ( $26.55 )

Seat 1: fenris138 ( $23.30 )

SUDuck posts small blind [$0.10].

HERO posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ah Ac ]

fenris138 folds.

RedRabbit73 raises [$2].

Travolta612 folds.

Vidor333 folds.

SUDuck folds.

HERO calls [$1.75].

** Dealing Flop ** [ 6h, 8s, 6c ]

HERO bets [$2].

RedRabbit73 calls [$2].

** Dealing Turn ** [ Kh ]

HERO checks.

RedRabbit73 bets [$0.50].

HERO calls [$0.50].

** Dealing River ** [ Js ]

HERO bets [$4].

RedRabbit73 raises [$8].

HERO calls [$4].

 

Preflopp: Fi gör en ovanligt stor raise (han brukar höja 4 x bb). Borde jag re-raisat? Anledningen till att jag inte gjorde det är att jag ogillar "all-in-liknande-spel" före floppen...som ofta sker på denna nivå, och är det jag fruktat om jag re-raisat till $4....rätt eller fel?

 

Floppen: Känns ofarlig. Han "borde" sitta på AA-JJ eller AKs...känns det som...66 eller 88 känns "orelistiskt"...Jag betar halva-potten å han synar...detta gör att jag ännu mer misstänker fi sitter på högt pocket-pair å bara väntar på att det träffat. Frågan är om jag här borde markera å lägga en stor bet...?

 

Turn: Mardrömskort. Jag checkar...han fjutt-betar och jag synar...

 

River: Nästan lika mardrömslikt kort...Jag betar halv-pott igen, hoppas han tror jag sitter på JJ och han har AK eller liknande...Men han raisar... Inser att jag körd men äckel-synar...

 

Mina slutsatser:

- Skulle re-raisat pre-flopp.

- Skulle betat pott + mer på floppen.

- Fold på rivern

- Jävligt svårt att släppa AA....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med föregående om att du skulle reraisat preflop och trimmat fram en all-in.

 

Potbeta floppen låter också som ett bättre alternativ.

 

Jag hade betat på turnen också för att där få reda på var jag står.

 

Men som spelet utvecklade sig hade inte jag heller foldat på river. Hans höjning var ju inte så stor. Känns som om du är slagen men det är väl bara att betala i det läget. AA är inte alltid så lättspelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIPS: Slowspela/tricksa inte på den här nivån. Spela aggressivt, betta dina bra händer. Reraisa preflop, med andra ord. Om du är sugen på att slowspela AA preflop, se till att ha position på raisarn när du gör det.

 

Betta floppen mer ($3) eller check-raisa hyfsat stort (tex om han bettar $3, raisa till $10-$$12)

 

Turn... Fortsätt betta hårt. Att han synar ditt flopbet (som borde varit större) är ett tecken på att han troligen har en hand (han borde raisa med ett överpar men är uppenbarligen en vek jävla idiot).

 

River*.. push

 

 

Helt sjukt att du inte gick bust denna handen... Sanslöst uselt spel från båda parter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...jag utger mig inte för att vara en bra pokerspelare och skriver här för att lära mig saker...så, kan ni vara vänliga och förklara hur jag skulle gjort för att spela handen bra? Precisera gärna.

 

Ok

 

Preflop raisa till ca $5.5 eller $6

 

Flop: betta ca 8 och om han raisar ställer du.

 

Turn: Betta typ allt du har i stacken.

 

Gäller att inte trixa till det för mycket på låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger att du skulle bettat pott + mer på flop.

 

Helt onödigt och fullkomligt resultatsorienterat. Finns ingen anledning till att överbetta i den här situationen. Ett standard 3/4 av potten-bet, elr en check-raise (som jag föredrar, fast om du tror att han har ett högt par äre bara o betta ut) är det som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst...men hade jag betat hårdare på floppen (och även innan pre-flopp) kanske jag kunnat få han att lägga sig...eller hade han ställt all-in å jag synat å jag hade förlorat allt...jaja, man lärde sig ngt i varje fall.

Nåväl, tack för visat intresse!

 

Tror inte han hade lagt den handen i vilket fall som helst så det hade slutat med all in och du hade förlorat ändå.

 

Men håller med Stinkbock: "Helt sjukt att du inte gick bust denna handen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara...tar inte illa vid mig. Skriver som sagt för att lära mig något så jag kan bli duktigare och tjäna mer pengar...inte för att få vänner på ett poker-forum :)

 

Ang. handen: Det som skrämmer mig (rätt eller fel) är turn...jag förutsätter att han har högt pocket-pair och då K'et kommer blir jag vek...visst push hade kunnat funka för att få honom att folda (om han satt med QQ-TT eller AQs, AJs tex) men jag vill inte förlora hela min stack på en bluff...

Hade nog spelat lika "svagt" om turn var Q eller J (lika gäller på rivern)...allt pga utav att jag sätter honom på ett högt pocket-pair. Nu gör han ju en märklig liten bet på turn, men jag tolkar inte den överhuvudtaget...han kan ju liksom inte skrämmas med en bet på $0.5 i en såpass stor pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara...tar inte illa vid mig. Skriver som sagt för att lära mig något så jag kan bli duktigare och tjäna mer pengar...inte för att få vänner på ett poker-forum :)

 

Ang. handen: Det som skrämmer mig (rätt eller fel) är turn...jag förutsätter att han har högt pocket-pair och då K'et kommer blir jag vek...visst push hade kunnat funka för att få honom att folda (om han satt med QQ-TT eller AQs, AJs tex) men jag vill inte förlora hela min stack på en bluff...

Hade nog spelat lika "svagt" om turn var Q eller J (lika gäller på rivern)...allt pga utav att jag sätter honom på ett högt pocket-pair. Nu gör han ju en märklig liten bet på turn, men jag tolkar inte den överhuvudtaget...han kan ju liksom inte skrämmas med en bet på $0.5 i en såpass stor pott.

 

Du vill vill inte att han ska folda QQ-TT på turn :shock:

 

Sen hur kan du tro att han sitter med högt pocket? Inte en sak som fi gör i hela handen tyder på att han har högt pocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill vill inte att han ska folda QQ-TT på turn :shock:

 

Sen hur kan du tro att han sitter med högt pocket? Inte en sak som fi gör i hela handen tyder på att han har högt pocket.

 

Jag vill vinna så mycket pengar som möjligt och vill inte förlora mer pengar än vad som är nödvändigt. Alltså, ja, hade gärna sett att han foldat...ser inte varje hand som: nu fick jag en grym hand, nu måste jag gå all-in och fördubbla alt. förlora hela min stack...men det kanske är ett typsikt för nybörjare som mig (vill gärna poängtera detta så Ni slipper bli helt toliga hemma då jag kanske inte direkt begriper allt ni skriver och hur ni tänker).

 

Självklart kan han sitta med 72o också och inte alls ett högt pocket-pair men jag satte honom på det efter ca 100 spelade händer (kan vara rätt och kan vara fel...men det var det jag satte honom på).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BAHAHAGHAH.. "Fi spelar TAG" ja, det märkar man med direkt med hans donkbet på turn. :lol:

 

Frågan är om du kan spela den handen sämre?

 

Det inlägget lärde han sej mycket av! Bra skrivet..

 

 

Tycker inte de behöver va fel att bara syna pre, men gör du de så e du tvungen att beta ut floppen och va aggresiv på varje gata!

 

Men eftersom hans höjning va så stor, så kan du höja den rätt hårt, de brukar gå all in lr syna med jj-ak på såna här nivåer, Lägger han sej så e de inge mer med de, kommer en ny hand vilken sekund som helst! Synar han e de bara att beta på!

 

Så gå antingen på Jojjes linje och ta komandot direkt i potten, lr syna och ta komandot på floppen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...