Gå till innehåll

NL - Vad skulle du ha gjort?


Richthofen

Recommended Posts

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför höjer du bara 3xBB. Det är ju som gjort för att nån ska ta en billig syn med SC eller låga par och floppa stege eller triss.

Ja jag ångrar det också men ville samtidigt ha med flera stycken om jag skulle träffa fint ;). Eftersom jag spelade på en för mig ovanligt hög nivå tyckte jag att 150:- var hyfsat mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer handhistoriken som utlovat. Som synes hade jag inte tvåpar vilket jag märkligt nog fick för mig men jag hade hög träff och färgdrag med esset högt:

 

Hand #141664617 vid bordet: TURBO Betty 1

Startad: Fri Nov 03 00:38:52 2006

 

Borlänge sitter på plats 1 med 1963.15

divan13 sitter på plats 2 med 4476.90

Magneten sitter på plats 3 med 2758.75

Reb sitter på plats 4 med 3210.00

T.N.C. sitter på plats 5 med 2673.90

 

Magneten satsar s mörken 50.00

divan13 satsar l mörken 25.00

 

divan13: --, --

Magneten: Ah, Qh

Reb: --, --

T.N.C.: --, --

Borlänge: --, --

 

Pre-flop:

 

Reb: Lägger mig

T.N.C.: Syna 50.00

Borlänge: Syna 50.00

divan13: Syna 50.00

Magneten: Höj 150.00

T.N.C.: Syna 150.00

Borlänge: Syna 150.00

divan13: Lägger mig

 

Flop (Board: 10h, 8h, Qs):

 

Magneten: Satsa 100.00

T.N.C.: Syna 100.00

Borlänge: Höj 500.00

Magneten: Höj 900.00

T.N.C.: Lägger mig

Borlänge: All in

Magneten: Syna 1813.15

 

Turn (Board: 10h, 8h, Qs, 5d):

 

 

River (Board: 10h, 8h, Qs, 5d, 10s):

 

 

Showdown:

 

Magneten visar: Ah, Qh (två par, damer och tior)

Borlänge visar: 9s, Jc (stege med högsta kort dam)

 

Huvudpott:

Borlänge vinner potten på 4211.30 med stege med högsta kort dam

 

(15.00 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

En ren mardrömssituation men jag borde förstås ha lagt mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag hade AQ i hjärter och höjer till 150:- före floppen. Två går med.. i floppen kommer AQ med färgdrag i hjärter. "

 

Hur kan du få färgdrag med AQ på flopp när du sitter med AQ i hjärter?

Väldigt bra fråga :) men jag vet iallafall med säkerhet att jag hade tvåpar med AQ och hjärterdrag.

 

HAHAHAHA... fan antingen så va detta j*vligt roligt eller så e ja bara full !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är ju att detta inte är otur, dåligt spelat, överbettar ett tvåpar på farlig bräda.

 

Ja, så sant, men jag tycker det är ointressant i sig. Intressantare är väl hur man kan välja att sitta med hela rullen på ett bord.

Jag spelade väldigt selektivt och gick plus fram till den handen och hade lovat mig själv att inte ta några onödiga risker. Det känns som en dröm men jag såg tvåpar med AQ i hjärter och hjärterdrag framför mig men det är ju sant att det inte kan ha varit drag i floppen. Något av de jag såg som hjärter måste ha varit ruter. Det känns inte direkt bättre efter att ha läst era svar.

Att sitta med hela rullen på ett bord är en onödig risk :P

 

Fyrfärgad kortlek ftw, btw

 

heh "ftw, btw"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höjer du bara 3xBB. Det är ju som gjort för att nån ska ta en billig syn med SC eller låga par och floppa stege eller triss.

Ja jag ångrar det också men ville samtidigt ha med flera stycken om jag skulle träffa fint ;). Eftersom jag spelade på en för mig ovanligt hög nivå tyckte jag att 150:- var hyfsat mycket.

 

Det är ju viktigt att du också poängterar i chatten att du tyckte höjningen var hyfsad eftersom du var uppe och skottade, så att fi förstår att du menar allvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största misstaget i den här handen är att du spelar poker över huvud taget.

Faktum är att jag är så van vid att alla lägger sig om jag höjer rejält att jag inte brukar höja mer än högst 3 x BB. Annars får jag knappt ut något av handen iallafall. Visst innebär det en risk att höja så lite men jag blir så frustrerad av att alla jämt lägger sig när jag äntligen får riktigt bra kort. I princip varje gång jag får AA så lägger sig hela fältet (även 10-seats) även om jag inte höjer mer än 1 x BB. Det medför att jag slutligen inte har vågat höja så mycket som jag borde med sådana händer. Nuförtiden limpar ju många in med AA för att inte avslöja sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade hand helt rätt, faktum är att alla som är här inne och kommenterar är oftas smålirare och kritiserar så fort man inte spelar efter boken eller deras sätt, men det är just det som är själva grejen att spelar man som dom flesta här på PF tycker så är man som alla andra och kommer aldrig att lyckas med pokern i längden, Så du spelade den bra och skit i vad alla bess,,,,, säger här!!!!!!!!!!! PS: visst finns det en del som försörjer sig här inne på pokern men det är en bråkdel, dom övriga tror bara dom är skitbra, Men det är man bara när man sagt upp sig från sig jobb som skithustömmare och sitter hemma och grinder med kaffe och kakor framför datan och plockar ut degen när man behöver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största misstaget i den här handen är att du spelar poker över huvud taget.

Faktum är att jag är så van vid att alla lägger sig om jag höjer rejält att jag inte brukar höja mer än högst 3 x BB.

 

Klart du skall höja 3x BB med AQ bara, träffar du färg eller bättre är det bara att håva in, man skall inte överspela sina kort utan bara vänta på att dom andra gör misstagen i längden, poker handlar om tålamod och väntan bara! ser dagligen folk som överspelar sina AK, AQ, AJ tror dom är guld värde när dom bara träffar 1par!!!!!!!!! hohohohoho, som sagt allt handlar om tålamod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största misstaget i den här handen är att du spelar poker över huvud taget.

Faktum är att jag är så van vid att alla lägger sig om jag höjer rejält att jag inte brukar höja mer än högst 3 x BB. Annars får jag knappt ut något av handen iallafall. Visst innebär det en risk att höja så lite men jag blir så frustrerad av att alla jämt lägger sig när jag äntligen får riktigt bra kort. I princip varje gång jag får AA så lägger sig hela fältet (även 10-seats) även om jag inte höjer mer än 1 x BB. Det medför att jag slutligen inte har vågat höja så mycket som jag borde med sådana händer. Nuförtiden limpar ju många in med AA för att inte avslöja sig.

 

Ärligt talat killen, du borde nog ta dig en funderare på om poker verkligen är något för dig.. det du skriver ovan är inte en speciellt lyckad taktik, ladda hem lite pokerböcker och förkovra dig i teori ett par veckor framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag verkade elak, var lite stressad när jag skrev inlägget. Efter att ha läst tråden och andra inlägg från dig så verkar det som att du inte har förutsättningar att bli bra på poker. I alla fall absolut inte på den nivån. Om du ska spela poker tycker jag att du bör spela på jättelåg nivå och se det som en hobby och en utgift. Det framställs lätt i media som att alla kan vinna på poker men faktum är att de flesta aldrig kommer att vara i närheten av att vara vinnande spelare.

 

Angående handen är det inte konstigt att du hamnar all in på den floppen men sättet som handen spelas på är ganska illa. Du bör höja upp till minst 5BB preflop och betta i alla fall nånstans mellan halvpott och pott på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade hand helt rätt, faktum är att alla som är här inne och kommenterar är oftas smålirare och kritiserar så fort man inte spelar efter boken eller deras sätt, men det är just det som är själva grejen att spelar man som dom flesta här på PF tycker så är man som alla andra och kommer aldrig att lyckas med pokern i längden, Så du spelade den bra och skit i vad alla bess,,,,, säger här!!!!!!!!!!! PS: visst finns det en del som försörjer sig här inne på pokern men det är en bråkdel, dom övriga tror bara dom är skitbra, Men det är man bara när man sagt upp sig från sig jobb som skithustömmare och sitter hemma och grinder med kaffe och kakor framför datan och plockar ut degen när man behöver

Hej och tack för ditt stöd :). Jag är klart medveten om att jag (med facit i hand) borde ha höjt mer före floppen. Men som sagt, när jag höjer t ex 4 x BB så lägger sig alla i 90% av fallen vilket är oerhört frustrerande när man väl får en riktigt bra hand. Av någon anledning så har jag varit med om det hur många gånger som helst och därför väljer jag att bara göra en medelhöjning med AQ och liknande. Jag håller med om att man inte alltid ska spela enligt "regelboken" därför att det är just den typen av spelsätt de övriga spelarna förväntar sig och förhåller sig till. Ett varierat spel sägs ju faktiskt av alla vara den bästa strategin och det är bl a att spela ganska okonventionellt emellanåt. Men jag tog en alldeles för stor risk i den här situationen eftersom jag bara satt med högsta paret och förvisso esset i färgdraget. Med misstanke om triss eller stege är det förstås fel att syna. Å andra sidan hade få spelare ångrat den risktagningen om det hade gällt mindre pengar (ett par hundra). Själva slutsynen hade då varit befogad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero shows two-pair with flushdraw. Fi shows a straight and took heros bankroll. Aj aj.

Like I wrote earlier I didnt have twopair, I only remembered it like that in my tired emotion ;) But with high hit with AQ and flushdraw with ace high I considered myself having better outs than my opponent (did ofcourse not know that he got a straight allready in the flop).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet det antagligen själv, men du spelar ju alldeles för högt!

 

Att man förlorar med bra kort händer ju ständigt och jämt. Det är ju just därför som man måste ha bra money management, så man inte gular när man har lite oflyt.

 

Se till att få lite disciplin och kör stenhårt efter ett lite sundare BR-krav...

 

Faktum är ju att detta inte är otur, dåligt spelat, överbettar ett tvåpar på farlig bräda.

Sjukt nog så vet jag med säkerhet att jag hade färgdrag och tvåpar. Jag fattar inte heller hur det kunde gå till. Det låter ju som att jag pratar i nattmössan men jag minns det tydligt. Sedan tycker jag inte att det var dåligt spel att reraisa med högsta tvåparet. Däremot var det säkert onödigt att gå all in.

 

:lol: LOOOOOOOOL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero shows two-pair with flushdraw. Fi shows a straight and took heros bankroll. Aj aj.

Like I wrote earlier I didnt have twopair, I only remembered it like that in my tired emotion ;) But with high hit with AQ and flushdraw with ace high I considered myself having better outs than my opponent (did ofcourse not know that he got a straight allready in the flop).

 

Komik eller tragedi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero shows two-pair with flushdraw. Fi shows a straight and took heros bankroll. Aj aj.

Like I wrote earlier I didnt have twopair, I only remembered it like that in my tired emotion ;) But with high hit with AQ and flushdraw with ace high I considered myself having better outs than my opponent (did ofcourse not know that he got a straight allready in the flop).

 

Komik eller tragedi?

 

Tragikomik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet det antagligen själv, men du spelar ju alldeles för högt!

 

Att man förlorar med bra kort händer ju ständigt och jämt. Det är ju just därför som man måste ha bra money management, så man inte gular när man har lite oflyt.

 

Se till att få lite disciplin och kör stenhårt efter ett lite sundare BR-krav...

 

Faktum är ju att detta inte är otur, dåligt spelat, överbettar ett tvåpar på farlig bräda.

Sjukt nog så vet jag med säkerhet att jag hade färgdrag och tvåpar. Jag fattar inte heller hur det kunde gå till. Det låter ju som att jag pratar i nattmössan men jag minns det tydligt. Sedan tycker jag inte att det var dåligt spel att reraisa med högsta tvåparet. Däremot var det säkert onödigt att gå all in.

 

:lol: LOOOOOOOOL

Jaja.. jag mindes fel!! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åja.. ni hade själva inte varit så säkra i den situationen. Kom inte o påstå att ni alltid fattar rätt beslut eller att ni aldrig blir emotionellt påverkade i erat spel. Men det är förstås coolt att fram-ställa sig som skicklig genom att klanka ner på någon annan :?

 

Jag kan mycket väl förstå hur du sett fel, men det som är skrämmande/tragiskt/komiskt är hur du tror på något som inte är möjligt och håller stenhårt fast vid det. Sen att folk klankar ner på dig är även det förståeeligt. Du borde verkligen inte ta illa upp, du borde istället ta till dig, då du uppenbarligen först och främst inte behörskar spelet och för det andra är du spelberoende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...