Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan alla pokernissar...

Jag heter Kristoffer, 21 år, från Uppsala.

Jag har hängt på pf ungefär ett halvår nu men har inte orkat skriva nåt inlägg än(jag i ett nötskal :D ). Nu gör jag äntligen slag i saken och startar en dagbok, trots rådet att göra sig känd på pf före man startar dagbok.

Målet med den här dagboken är att utvecklas som spelare, har nyligen köpt PT oxå så jag tänker börja analysera mitt spel i högre grad, bland annat genom den här dagboken.

Poker spelar jag halvtid, resten av tiden lägger jag på studier och festande i uppsala. Jag är inne på min femte termin här och pluggar för tillfället FEK A.

Onlinepoker har jag spelat i snart två år nu, har aldrig legat minus på min poker eftersom jag är en sån som har arbetat mig upp från freerollsträsket. Jag har haft mina up-and-downs, förra hösten hade jag flyt i turneringar och gick en del plus, i vintras gulade jag nästan på grund av dålig moneymanagement och tilt(förlorade 75% av min rulle på en dag :D )

Som jag sa tidigare började jag hänga på pf i våras och snappade då upp lite info om moneymanagement, och började samtidigt spela på SS. Sedan dess har jag gått stadigt plus och började i augusti att spela på Partypoker NL100. Slutligen avancerade jag till NL200 för ett par veckor sedan och där är jag nu.

Målet den närmaste tiden fram till nyår är att tjäna pengar :) . Förmodligen kommer jag ta ut rubbet som jag vinner fram tills dess för att sedan börja bygga rulle igen efter nyår. Nästa mål blir att ha BR för NL400 nån gång i vår.

Bankrullekravet på 30 inköp tar jag inte alltför allvarligt då jag inte spelar på heltid (även om det för tillfället är min enda inkomst). Dessutom anser jag att bankrullekravet beror på nivå och din spelstil. För tillfället är jag rätt nöjd med 20 inköp.

Det får räcka för nu. Känns redan som om jag har skrivit ett alldeles för långt inlägg. Nu ska jag leta reda på nån HH att posta så ni kan hjälpa mig bli en bättre pokerspelare...

Postad

Det mesta gick fel i den här handen och jag gjorde nog alla fel som gick att begå oxå. Har ingen direkt read på FI, han verkar ganska aggresiv innan han får mothugg.

***** Hand History for Game 5408844293 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 01, 13:17:10 ET 2006

Table Table 127024 (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: kriing ( $362.70 )

Seat 2: pypsik ( $134.40 )

Seat 3: RossFlush ( $97.31 )

Seat 6: avatar_by ( $558.24 )

Seat 1: DawsZealous ( $195 )

Seat 5: kalalokki ( $105.72 )

kriing posts small blind [$1].

kalalokki posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to kriing [ Kc Kh ]

DawsZealous calls [$2].

pypsik folds.

RossFlush raises [$8].

kriing calls [$7].

Här synar jag bara för att inte avslöja min hands styrka. Förmodligen fel spelat av mig redan här, borde nog ha höjt. Vad tycker ni?

kalalokki folds.

DawsZealous folds.

** Dealing Flop ** [ 8s, 9c, 7d ]

kriing checks.

RossFlush bets [$15].

kriing raises [$45].

Läskig flop. Jag gör en dålig "mittemellan" raise. Vad skulle ni gjort här?

RossFlush calls [$30].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Nästan ännu jobbigare turn. Vad gör jag nu? Vad har FI? Allin eller check-fold är väl det som gäller?

Postad

Har just avslutat en session som slutade på +339$. Det gick lite segt från början, spelade allmänt dåligt och blev utdragen ett par gånger. Det vände när jag halvtiltad och shortstacked gjorde en allinsyn med TPTK på floppen och klonkade en 5-outer. Skäms lite men nån gång måste man ju få tomta sig :D .

Resultat hittills i Nov:

1 nov +310$ 2 h

2 nov +719$ 3,5 h

4 nov +339$ 3 h

tot +1368$ 8,5 h

Jag är mycket nöjd med inledningen av månaden. Bara att hoppas på att det fortsätter så här :) .

Hann inte med så många intressanta händer, den här var den bästa jag kunde hitta:

#Game No : 5415491380

***** Hand History for Game 5415491380 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, November 04, 14:24:04 ET 2006

Table Table 127792 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: kriing ( $318.77 )

Seat 3: Warm_Buffet ( $282.65 )

Seat 5: GoldS67 ( $469.83 )

Seat 2: bhengali ( $242.84 )

Seat 4: KentuckysRose ( $185.07 )

Seat 6: ElCreco ( $189 )

ElCreco posts small blind [$1].

kriing posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

bhengali folds.

Warm_Buffet calls [$2].

KentuckysRose raises [$8].

GoldS67 folds.

ElCreco calls [$7].

kriing raises [$26].

Warm_Buffet folds.

KentuckysRose calls [$20].

ElCreco calls [$20].

Ganska standard PF

** Dealing Flop ** [ 8d, Th, Td ]

ElCreco checks.

kriing bets [$45].

KentuckysRose is all-In [$157.07]

Jahapp, mothugg. Vad gör man här? Vad kan FI ha? Har ej spelat mycket med honom så har inte mycket till read.

Postad

Bestämde mig i förmiddags för att sätta in lite pengar på mitt pokerstarskonto för att delta i söndagsmiljonen.

Egentligen gillar jag inte turneringar då jag inte tycker det är "riktig poker" eftersom det i de flest onlineturneringar till slut blir allin-poker. Att jag säger att detta inte är "riktig poker" beror väl på att jag själv spelar SH med mycket action och är ganska dålig på denna typ av poker som ofta går ut på att vänta in de rätta korten. Rätta mig om jag har fel.

Hur som helst lockar ju de stora pengarna och strukturen för de lite större turneringar passar nog mig lite bättre oxå. Därför har jag lagt 5 inköp åt sidan för en turrerulle och hoppas klonka nån turnering innan dessa pengar har tagit slut :D .

Nu har det gått en blindsperiod och jag har inte haft nåt vidare flyt med korten, 9560 i chips.

Postad

Det går inget vidare det här.

Förlorade just en konstig hand:

PokerStars Game #6907059403: Tournament #34145697, $200+$15 Hold'em No Limit - Level III (100/200) - 2006/11/05 - 17:04:33 (ET)

Table '34145697 185' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: Robaen (20040 in chips)

Seat 2: Bodytwist (6820 in chips)

Seat 3: Outsmarted (9920 in chips)

Seat 4: ducebegalo (12000 in chips)

Seat 5: nuts_shipit (8060 in chips)

Seat 6: Terben (13260 in chips)

Seat 7: pokerhouse36 (8640 in chips)

Seat 8: doudes (4300 in chips)

Seat 9: MR.CLEAN (16380 in chips)

ducebegalo: posts small blind 100

nuts_shipit: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Outsmarted [Qd Qh]

Terben: folds

pokerhouse36: raises 700 to 900

doudes: folds

MR.CLEAN: folds

Robaen: folds

Bodytwist: folds

Outsmarted: calls 900

ducebegalo: folds

nuts_shipit: folds

Skulle ha höjt preflop. Vet inte varför jag inte gjorde det

*** FLOP *** [7h Ah 9h]

pokerhouse36: bets 800

Outsmarted: calls 800

*** TURN *** [7h Ah 9h] [Kc]

pokerhouse36: bets 800

Vad har han? enda jag kan se som har mig slagen ar AK med Kung hjärter. vad gör ni vanligtvis här?

Postad

Andra pausen nu och jag ligger 627:e plats med $37200. Spelare kvar 2080st, ITM 975st. Snittstack $31759. Hoppas på en placering i pengarna, vore en skön start på min satsning.

Måste erkänna att jag hade flyt i en hand där jag borde ha åkt ut. Cutoff höjde och jag som bara hade 5xBB gick allin på knappen i förhoppning om en 50/50. SB går allin med sina pocketdamer men jag klonkar en 4.

Nu måste jag tillbaka till spelet igen.

Postad

Den håller fortfarande på. Jag har tappat till plats 857 med 32680 marker kvar på grund av korttorka. drygt 1600 spelare kvar. Känns som att jag kommer åka på bubblan eller strax före. Det brukar bli så när jag spelar MTTs. Återkommer...

Postad

Du MÅSTE reraisa med QQ i den där handen, i en tunering så är det jättebra att plocka potten preflop eftersom att du annars ger honom möjligheten att dra ut dig genom att träffa floppen, särskilt med QQ är den risken jättestor.

En höjning ger dig dessutom möjligheten att representera ässet om ett sådant skulle komma på floppen. Dessutom så definerar du din och din motspelares hand bättre om du höjer innan floppen. Som det är nu vet du ju verkligen inte var du står.

Postad
Du MÅSTE reraisa med QQ i den där handen, i en tunering så är det jättebra att plocka potten preflop eftersom att du annars ger honom möjligheten att dra ut dig genom att träffa floppen, särskilt med QQ är den risken jättestor.

En höjning ger dig dessutom möjligheten att representera ässet om ett sådant skulle komma på floppen. Dessutom så definerar du din och din motspelares hand bättre om du höjer innan floppen. Som det är nu vet du ju verkligen inte var du står.

Ja, det var dumt gjort insåg jag efteråt också. Tack så mycket för rådet. Men vad gör jag senare i handen om jag nu spelar så dåligt som jag gör?

Postad

Det vette sjutton alltså, jag hade kännt mig tvungen att syna turn i alla fall, sen viker jag nog river om han bettar och flushen inte sitter. om flushen sitter och han bettar så synar jag bara, och bettar om han inte gör det. Men det är en sjukt jobbig sits.

Postad

Turneringen slutade med placeringen 904 och vinsten $264.24. Blev alltså ingen monstertimlön men jag är ändå nöjd med att ha placerat mig ITM på första turneringen på mkt länge. Var lika länge sen jag spelade FR och det är nog mycket där som osäkerheten ligger. Åkte ut genom att först förlora större delen av stacken med KK mot A2 och sedan förlora AT mot AQ i ett skede jag inte kunde vänta på en bättre hand. Lite surt med kungarna men "that's poker".

Nu går vi vidare med cashgame i veckan så fixar vi finalbordet nästa helg och en vinst helgen därefter. Det är väl en rimlig utvecklingskurva..... eller?

Postad
Det vette sjutton alltså, jag hade kännt mig tvungen att syna turn i alla fall, sen viker jag nog river om han bettar och flushen inte sitter. om flushen sitter och han bettar så synar jag bara, och bettar om han inte gör det. Men det är en sjukt jobbig sits.

Preflop sätter jag hans distribution till AA-TT, AK, AQ, möjligen också 99-88 samt AJ och AT. Hans bet på floppen ändrar inte den distributionen så mycket. Däremot plockar jag bort de flesta händer när han bettar så vekt på turn. Varför skulle han betta som han gör med AA/AK/AQ/AJ/AT/KK/TT? jag får här känslan att han har JJ och jag är i ledning eller att han kan folda en QQ, AQ eller AJ mot en raise. Enda handen som jag kan tänka mig att han har som är bättre än min är AK med K i hjärter som han bettar så för att hålla kvar mig i potten. Utifrån dessa tankar höjde jag honom. Vad säger ni om det spelet?

Postad

#Game No : 5415491380

***** Hand History for Game 5415491380 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, November 04, 14:24:04 ET 2006

Table Table 127792 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: kriing ( $318.77 )

Seat 3: Warm_Buffet ( $282.65 )

Seat 5: GoldS67 ( $469.83 )

Seat 2: bhengali ( $242.84 )

Seat 4: KentuckysRose ( $185.07 )

Seat 6: ElCreco ( $189 )

ElCreco posts small blind [$1].

** Dealing down cards **

bhengali folds.

Warm_Buffet calls [$2].

KentuckysRose raises [$8].

GoldS67 folds.

ElCreco calls [$7].

kriing raises [$26].

Warm_Buffet folds.

KentuckysRose calls [$20].

ElCreco calls [$20].

Ganska standard PF

** Dealing Flop ** [ 8d, Th, Td ]

ElCreco checks.

kriing bets [$45].

KentuckysRose is all-In [$157.07]

Jahapp, mothugg. Vad gör man här? Vad kan FI ha? Har ej spelat mycket med honom så har inte mycket till read.

TT har han då inte iaf ;-) 88, kanske, men tror jag de flesta hade väntat till turn med, dock har han ju inte så jättedjup stack så ... Han bör väl rimligen veta att ElCreco troligen förväntar sig ett bet från dig så att han ställer direkt efter ditt CB på flop tyder på att han är stark, inte rädd för ElCrecos hand.. Jag gissar att han hade AA (som han ville låta dig betta floppen åt honom) eller eventuellt QQ förutsatt att du synade alltså...?

Postad
TT har han då inte iaf ;-) 88, kanske, men tror jag de flesta hade väntat till turn med, dock har han ju inte så jättedjup stack så ... Han bör väl rimligen veta att ElCreco troligen förväntar sig ett bet från dig så att han ställer direkt efter ditt CB på flop tyder på att han är stark, inte rädd för ElCrecos hand.. Jag gissar att han hade AA (som han ville låta dig betta floppen åt honom) eller eventuellt QQ förutsatt att du synade alltså...?

Ja, visst är det svårt att sätta honom på en bättre hand än vad jag har. Visst, vissa spelare kan sitta på löven här som du säger men den enda read jag hade på honom, han är norrman (norrmän=allmänt tomtiga :) ), gjorde att jag inte kunde sätta honom på den handen. Jag satte honom på nötfärgdraget och synade.

kriing calls [$112.07].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

** Dealing River ** [ Qh ]

kriing shows [ Kc, Kh ] two pairs, Kings and Tens.

KentuckysRose doesn't show [ 3d, 4d ] a pair of Tens.

kriing wins $397.14 from the main pot with two pairs, Kings and Tens.

Game #5415493590 starts.

Jag förbannade "riggen" :) när både esset och damen kom och tänkte att jag var körd innan jag fick se hans hand. 43?! Visst SC:s är monsterdödare men 14xBB preflop är väl ändå lite väl optimistiskt med 43.

Postad

Månadens fjärde session blev den första röda. -$189 på drygt fyra timmar blev resultatet idag. Var en sån där dag då jag tyckte jag spelade bra men ändå gick jag inget plus på grund av utdragningar osv. Slutade med att jag tiltade bort ett halvt inköp. Trots detta tycker jag den här veckan gått bra:

MÅL FÖR NOVEMBER

..............Resultat..............Tid............Timlön

Nu..........+$1179...............13,3h.........$89/h

Mål.........+ $3600-$4200......60-70h.......$60/h

Jag vet inte riktigt hur mycket poker jag kommer hinna med resten av månaden då jag har ganska mycket att plugga. Så går det om man spelar poker istället för att plugga :roll: och lyckas kugga tentor...omtentor. Jag ska iaf försöka komma upp i 60h. Just nu ser det bra ut när det gäller timlönen, men det vet man ju hur snabbt det kan vända.

Nu är det bara att ta nya tag och fixa en grön session imorrn, det får räcka med poker för ikväll iaf.

Postad

Bläää.... Vilken dryg pokerdag det blev. Hade laddat för den första hela dagen med poker på väldigt länge(förmodligen också den sista på länge). Började spela vid ett-tiden och det gick skapligt. Jag kände att jag spelade bra men jag gick inte plus i nån vidare utsträckning. Kom efter ung. två timmar fram till att jag satt vid fel bord, dvs med andra bra spelare, och flyttade därför. Hittar bord med betydligt mer fisk och känner mig mer bekväm.... Då händer det. Två riktigt svidande bad beats inom några minuter. Självklart börjar man supertilta och innan man hinner inse det har ytterligare några hundra försvunnit.

Till slut tar jag en paus, har då förlorat 700-800. Några timmar senare sitter jag vid pokerborden igen och jag vinner tillbaka mer än hälften av de förlorade pengarna.

Resultatet för dagen blir -$306 på drygt 11 timmar.

MÅL FÖR NOVEMBER

..............Resultat..............Tid............Timlön

Nu..........+$872...............24,5h.........$35/h

Mål.........+ $3600-$4200......60-70h.......$60/h

Det börjar kännas som att tilten är bland det viktigaste för mig att förbättra i mitt spel. Efter bad beats:en spelade jag typ varenda hand bara för att sätta dit dom (jävlarna :)). Visserligen dubblade jag upp genom en av dom men jag spridde också pengar till andra spelare. Om timlönen ska kunna klättra över $60 som är mitt mål för nov behöver jag få bot på detta behov av att snabbt vinna tillbaka pengarna vid bad beats. Jaja det är väl bara att ta nya tag och hoppas på en grön dag nästa gång. vet inte om jag orkar spela imorrn dock...

[/code]

Postad

OBS! detta är en BadBeat-historia, orkar du inte läsa sånt föreslår jag att du hoppar över det här inlägget :lol:

Första handen: Den read jag har på Fi är att han är ganska tight. Jag har dock en känsla av att han vill sätta dit mig då han just har berättat för resten av bordet att jag spelar väldigt looseaggressive.

#Game No : 5423768142

***** Hand History for Game 5423768142 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 08, 13:17:44 ET 2006

Table Table 125918 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 4: kriing ( $433.56 )

Seat 1: dirtylanger ( $181.04 )

Seat 3: McNiller76 ( $187 )

Seat 2: kokosnot ( $122.55 )

Seat 6: Blind_hen ( $63 )

Seat 5: paul2626 ( $100 )

Blind_hen posts small blind [$1].

dirtylanger posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to kriing [ Tc 9d ]

kokosnot folds.

McNiller76 folds.

kriing raises [$7].

paul2626 calls [$7].

Blind_hen calls [$6].

>You have options at Table 126506 Table!.

dirtylanger calls [$5].

Gillar att höja med såna här händer i sen position, enkla att lägga om man får mothugg samtidigt som man kan träffa bra. Dessutom bra att raisa med den för att bygga image.

** Dealing Flop ** [ Td, 6s, 2c ]

Blind_hen checks.

dirtylanger checks.

kriing bets [$16].

paul2626 folds.

Blind_hen folds.

dirtylanger calls [$16].

Träffar toppar, inte så mycket att göra än att fortsätta betta.

** Dealing Turn ** [ 9s ]

dirtylanger checks.

kriing bets [$25].

dirtylanger is all-In [$158.04]

kriing calls [$133.04].

Top två par. Jag bettar ganska lite för att inte skrämma iväg honom och ännu bättre så höjer han allin. Visst, han kan ha triss men känslan säger att jag har honom. Jag synar.

** Dealing River ** [ As ]

kriing shows [ Tc, 9d ] two pairs, Tens and Nines.

dirtylanger shows [ 2d, Ad ] two pairs, Aces and Twos.

dirtylanger wins $373.08 from the main pot with two pairs, Aces and Twos.

Han träffar sin jävla femouter

Hand två: Tre händer senare på samma bord.

#Game No : 5423772042

***** Hand History for Game 5423772042 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 08, 13:19:54 ET 2006

Table Table 125918 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 4: kriing ( $255.52 )

Seat 1: dirtylanger ( $372.08 )

Seat 3: McNiller76 ( $188 )

Seat 2: kokosnot ( $119.55 )

Seat 6: Blind_hen ( $56 )

Seat 5: paul2626 ( $93 )

McNiller76 posts small blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to kriing [ 8c 7h ]

paul2626 raises [$4].

Blind_hen folds.

dirtylanger folds.

kokosnot folds.

McNiller76 folds.

kriing calls [$2].

** Dealing Flop ** [ 6c, 5h, 4h ]

kriing bets [$2].

paul2626 raises [$7].

kriing raises [$10].

ha

paul2626 raises [$10].

kriing raises [$10].

paul2626 is all-In [$72]

kriing calls [$67].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

** Dealing River ** [ 9h ]

kriing shows [ 8c, 7h ] a flush, Queen high.

paul2626 shows [ Ks, Kh ] a flush, King high.

paul2626 wins $184 from the main pot with a flush, King high.

Floppar nötstegen. Miniraisar hela tiden för att jag vill att han ska tro att jag tiltar. Han trycker efter min andra miniraise och träffar runner runner färg.

Postad

Här är en hand som är lite intressantare att kolla på. Har ingen read på Fi då han nyligen kom till bordet.

#Game No : 5424289526

***** Hand History for Game 5424289526 *****

$200 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 08, 16:56:41 ET 2006

Table Table 125896 (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: bobbob22111 ( $179.50 )

Seat 2: kriing ( $209.15 )

Seat 4: Hanselmann1 ( $244.77 )

Seat 6: hattrick0306 ( $172.90 )

Seat 5: sundberg222 ( $196.80 )

Seat 3: superpost111 ( $78 )

bobbob22111 posts small blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to kriing [ Ks Ad ]

superpost111 folds.

Hanselmann1 calls [$2].

sundberg222 calls [$2].

>You have options at Table 127101 (No DP) Table!.

hattrick0306 calls [$2].

bobbob22111 calls [$1].

lol

>You have options at Table 125918 Table!.

kriing raises [$12].

Hanselmann1 calls [$12].

sundberg222 folds.

nc play

hattrick0306 folds.

bobbob22111 folds.

** Dealing Flop ** [ 5s, 5c, Kd ]

kriing bets [$15].

Hanselmann1 calls [$15].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

kriing bets [$35].

Hanselmann1 calls [$35].

** Dealing River ** [ 5d ]

Vad gör ni på river?

• 1 month later...
Postad

Under de sista 1 ½ månaderna av 2006 blev det väldigt lite poker för min del. Hade en dålig period i mitten av november i mitt CG och bestämde mig då för att ta en liten paus. Spelade max 5 timmar från det fram till nyår. Kände inget sug efter poker så det är skönt att få bekräftat att man inte är beroende av poker på det viset som många i ens omgivning oroar sig för. Att man sen är beroende av att VINNA PENGAR på pokern är en annan sak :D.

De senaste dagarna har jag bestämt mig för att, i varje fall för tillfället, lägga min nl200 på hyllan för att experimentera med en liten SnG-satsning. Varför gör jag det kan man fråga sig och till den frågan finns väl flera delsvar:

1. Jag behöver ta tag i mina studier och behöver därför lite mer struktur i mitt liv. Som det har varit med mitt CG har jag ibland suttit uppe länge på nätterna på grund av långa sessioner. Och när man inte kommer i säng i tid blir det lätt att man skippar en och annan föreläsning. Genom att köra SnGs istället tror jag det blir lättare att sluta eftersom det är lättare att inte börja en ny SnG än att börja en ny CG-runda. Med den här satsningen hoppas jag få sessioner på ca 3 timmar. Mitt mål kommer vara att få in 5-6 såna sessioner per vecka vilket innebär cirka 60-70 timmar per månad.

2. Jag vill minimera min största fiende i pokern; tilten. Inte lika farlig i SnG.

3. Jag har insett att jag inte har motivationen och kanske inte heller talangen för att kunna tjäna dom riktigt stora pengarna som man kan göra i CG. I bakhuvudet har man väl haft nån tanke om att det kunde bli så men jag har gett upp den tanken nu. Som det är nu är jag nöjd om jag fortsättningsvis tjänar 20-30 $/h och på så vis får in 1000-2000 $ i månaden vilket gott och väl täcker in mina kostnader som fattig student :).

Jag har för mig att jag tidigare skrev nåt om att jag inte tycker SnG är "riktig" poker och det står jag fast för. Jag kommer nu, enligt mig, spela tråkigare och kanske mindre utvecklande poker men å andra sidan kommer jag slippa slippa alla stora ångestsvängningar.

Postad
Slippa ångest?

Säg det när du torskat 15+ inköp på en dag :P

Gl :)

Jo, det blir väl så på dom högre nivåerna men där jag börjar, inköp 22 dollar, tycker jag att jag är så pass mycket bättre än majoriteten av motståndarna att sannolikheten att jag ska spela 15 spel utan ITM en enda gång ärväldigt liten. Har visserligen bara spelat 40 spel nu så ska egentligen inte dra några som helst slutsatser men hittills har inte motståndet direkt imponerat.

Jag har en fråga till alla SnG-rävar angående dåligt motstånd, vilken ROI kan man förvänta sig om man tycker sig ha så pass mycket edge? Har just nu ett värde på 45 %, kommer med all sannolikhet falla men tror ni jag kan hålla 30-35 %?

Sen tänkte jag fråga om det är nån som vet hur stor skillnad det är mellan nivåer, t.ex 22 och 55.

EDIT: Bör kanske nämna att jag spelar 4 bord samtidigt vilket borde ha inverkan på ROI. Kommer förmodligen gå upp i antal bord men då till högst 6 st, mer klarar jag absolut inte. Respekt till dom som spelar 10-12 bord och går plus.

Postad

Sist jag lade ut min "plan" här på pf skrotade jag den ganska omgående, jag tog ett uppehåll från pokern på 1½ månad. Hoppas jag kan följa den här planen bättre.

Januari: Får funka som en starta-om-månad och som avstamp förmin SnG-satsning. Rullen börjar på ungefär 1000 dollar. Jag börjar att spela fyra bord 22$ regular. Jag sätter upp ett mål på 250 spel och en vinst på 1500$ men välkomnar givetvis en högre vinst. Kommer utvärdera i slutet för att se om det är SnG som gäller för mig eller om jag ska gå tillbaka till CG eller kanske sluta med pokern helt.... nä så långt ska det väl inte gå. Ingen cashout.

Februari: Går allt bra har jag iaf runt 2500$ i rullen och jag kommer nog starkt överväga att gå upp till 55$. Målet för den här första månaden på lite högre nivå får bli 2000$, men förhoppningsvis blir det lite mer.

Vidare: Jag kommer nog casha ut 2000-3000 $ varannan månad eller nåt sånt så min BR kommer inte öka lavinartat så det kommer nog dröja ett antal månader för att jag ska kunna spela på högre nivåer med tanke på BR-krav. Dessutom verkar det inte vara nån vidare aktivitet på PartyPokers 109$ regular heller så det är väl tveksamt om det är nånting att satsa på. Kom gärna med förslag på vilka sajter som har detta om nån läser detta, är det enbart pokerstars som gäller?

Alltså...

....................antal.......resultat

Mål januari:...250..........1500$

Hittils jan:......38............364$

Postad

Jag provade just på att spela 6 bord samtidigt alldeles nyss. Tyckte det blev lite stressigt för min smak men det enda stora misstag detta resulterade i var att jag glömde bort hur shortstackad jag var. Detta var dock tidigt så det är väl tveksamt om jag hade klarat av en comeback.

Resultatet blev dock faktiskt riktigt fint. Två förstaplatser, en andra och en tredje på sex försök. Inte illa pissat att komma ITM 2/3 av gångerna och vinna 1/3 :D. Vore skönt om sånt kunde hålla....

....................antal.......resultat......ROI

Mål januari:...250..........1500$.......30%

Hittils jan:......44............532$........55%