CFJLarsson Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Fi är en svensk spelare, första sessionen vi möts. Han raisar ganska många händer preflopp och verkar vara TAG. $25 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 01, 18:14:40 ET 2006 Table Table 127052 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 3: Ragnarok78 ( $25.55 ) Seat 4: RikT72 ( $43.20 ) Seat 5: antonh111 ( $28.65 ) Seat 2: HERO ( $23.70 ) Seat 1: cjcacs ( $23.95 ) RikT72 posts small blind [$0.10]. antonh111 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Ks Qd ] cjcacs folds. HERO raises [$1]. Ragnarok78 folds. RikT72 folds. antonh111 raises [$2.25]. HERO calls [$1.50]. ** Dealing Flop ** [ Qs, 7d, Qh ] antonh111 bets [$3]. HERO raises [$9]. antonh111 calls [$6]. ** Dealing Turn ** [ 5c ] antonh111 checks. HERO? Preflopp: Skulle lagt mig om det inte var för att fi raisat med så många händer tidigare...Men jag synade hans re-raise även om det var dåligt spel... Floppen: Träffar en drömflopp speciellt om fi har pocket-pair (AA-TT minus QQ). Blir lite rädd att fi sitter på AQ...egentligen enda handen jag fruktar nu. Turn: Ofarligt kort...vad göra? Känns som jag ligger etta just nu och har en fi som sitter på ett högt pocket-pair... All-in? Mini-beta? Citera
Klyka Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 All in och min-bet verkar inte så vidare.. (Edit: För inget av dem är sannolikt ett bra sätt att få betalt) Betta 1/2 - 3/4 pott och hoppas få syn eller bli checkraisad av en sämre hand. Citera
mowmow Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 All in. All in-beten blir cirkus halvpott. Om du väljer att minibeta så betar du 1% av pottstorleken ungefär och det är ingenting att rekommendera, det är helt vaninnigt. Citera
dlinder Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Checka bakom för att få betalt av överpar. Citera
Sylwester Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Checka bakom för att få betalt av överpar. Citera
brut Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Spelar nog ingen större roll hur du gör bara du ser till att dina pengar åker in. Möjligen är det något bättre att checka bakom. Citera
Klyka Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Just det, missade att det var kortstackat. Sorry. Min-bet är fortfarande inte bra dock. Håller inte med dem som förespråkar check bakom. Du kommer troligen inte att få någon action utom när han träffar riktigt bra. Därför bättre att själv betta ut. Du vill ha in alla pengarna i potten, så släng iväg ca hälften av det du har kvar. Många på den här nivån tänker att de får finfina odds och synar, utan att tänka på att de då committar sig till rivern. Citera
mrhajk Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Fi är en svensk spelare, första sessionen vi möts. Han raisar ganska många händer preflopp och verkar vara TAG. Måste fråga hur det där går ihop? TAG är väl Tight Aggresive - Aggresive? Om han är tight preflop så talar det väl desto mer för en fold (även om det blir rätt billigt enligt mig ) men om han raisar mycket pre så är det ju bara o köra på det. Det där förvirrar mig iaf, kan inte svara på resten utan den vetskapen! Citera
CFJLarsson Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Fi är en svensk spelare, första sessionen vi möts. Han raisar ganska många händer preflopp och verkar vara TAG. Måste fråga hur det där går ihop? TAG är väl Tight Aggresive - Aggresive? Om han är tight preflop så talar det väl desto mer för en fold (även om det blir rätt billigt enligt mig ) men om han raisar mycket pre så är det ju bara o köra på det. Det där förvirrar mig iaf, kan inte svara på resten utan den vetskapen! Förstår inte riktigt din fråga...När menar du att folden skulle komma? Preflopp förmodar jag? ja, det håller jag med om...det var en kass syn.. Precisera gärna, jag förstod inte riktigt vad du menade. Citera
Recommended Posts