Gå till innehåll

När är man mogen för att spela flera bord samtidigt?


CFJLarsson

Recommended Posts

Hej.

Spelar NLT25-SH och SnG's. Spelar alltid ett bord i taget och har gjort så sedan jag började spela (7 månader sedan). Vad jag förstår så spelar de allra flesta flera bord samtidigt och jag ser ju självklart vinsten med detta.

 

Men till frågan: När är man mogen för att spela flera bord samtidigt? Har testat kanske 3 gånger å spela 2-3 bord samtidigt och har då tyckt att det kändes mkt jobbigt och stressande...Hur spelar ni annorlunda då ni lirar flera bord samtidigt jämfört med då ni enbart spelar på ett bord?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren mina vänner :)

 

Men en följdfråga som jag är nyfiken på: När ni spelar på flera bord (och speciellt ni som spelar mer än 4-5 bord åt gången), hur hinner ni tänka och agera ? Händer det ofta att ni t.ex auto-foldar pga att ni ej hann trycka på raise knappen? Sker det inte misstag ibland för Er pga antalet bord ni spelar och med det all information ni skall hålla reda på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat oninepoker i över två år nu och jag kan bara spela ett bord i taget. Jag har försökt flera gånger att multitabla, men det funkar bara inte. Jag antar att det har med personlighet att göra, jag kan inte göra flera saker samtidigt i övrigt heller, vad det än gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går rätt snabbt att vänja sig att köra flera bord. personligen tycker jag att det snabbt blir tråkigt bara, man förlorar lite charmen med poker med att läsa motståndare osv och känner sig som en robot. Men man tjänar mer per timme helt klart så visst är det värt att grinda flera bord då och då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

 

Själv har jag försökt spela SnG's på flera bord samtidigt, men klarar inte detta (mycket p g a att man i slutet blir så mycket mera involverad i spelet). Dessutom kan jag inte få in flera bord i vettig storlek utan överlappning på min skärm.

 

Dock föredrar jag att spela fyra bord samtidigt NLTH eller FLTH, jag spelar hittills endast FR (som ibland droppar ner mot fem spelare, färre än fem spelare och jag loggar ut från bordet). Någon gång har jag sakat hand som jag borde spelat, någon gång har jag synat med tveksam hand då någon tidigare höjt utan att jag uppfattat det, men i det stora hela föredrar jag att spela flera bord samtidigt. Detta p g a att om ett bord går dåligt så går ofta ett eller två bord bra, och detta gör att man sällan får vara med om jobbiga krascher. Kurvan bli helt enkelt inte lika ryckig. I och med att jag spelar "tight" och aggressivt så är jag inte med i speciellt många händer per tidsenhet, och därmed är det inget större problem för mig att hinna med även om jag förstås missar en del "tells" o s v.

 

 

GP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med wp5165 och tillägget att man bör ha samma pokervariant på alla bord. Inte blanda FL och NL och/eller Texas och Omaha t ex. Man måste byta växel mentalt hela tiden då. Och ta en sekund för att orientera dig när ett bord får fokus.

 

Det har hänt mig att jag spelat turnering och cash game samtidigt, blindsen i turneringen är 10/20. På cashbord 0.5/1 har jag av ouppmärksamhet synat 20 "jaså ingen höjning, då kan man väl titta på en flopp med 99".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Hej!

Själv har jag försökt spela SnG's på flera bord samtidigt, men klarar inte detta (mycket p g a att man i slutet blir så mycket mera involverad i spelet). Dessutom kan jag inte få in flera bord i vettig storlek utan överlappning på min skärm.

GP

 

Prova att starta borden med någon periods mellanrum så du inte är HU på 4 bord samtidigt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med wp5165 och tillägget att man bör ha samma pokervariant på alla bord. Inte blanda FL och NL och/eller Texas och Omaha t ex. Man måste byta växel mentalt hela tiden då. Och ta en sekund för att orientera dig när ett bord får fokus.

 

Det har hänt mig att jag spelat turnering och cash game samtidigt, blindsen i turneringen är 10/20. På cashbord 0.5/1 har jag av ouppmärksamhet synat 20 "jaså ingen höjning, då kan man väl titta på en flopp med 99".

 

Finns ju sätt du kan skilja på borden benom exempelvis skärmplacering, använd olika klienter (lätt å känna igen) eller om du kör acehud kan du ju lägga en ny bakgrundsfärg och bara adda cashborden, eller bara spela så många bord som du kan hålla reda på... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner någon av heltoks filmer. Då ser du att det inte är så svårt att hinna med 4 bord. Speciellt då du inte behöver komentera det du gör. Något som hjälper mycket är också att ha något statestikprogram som har koll på dina motspelare t.ex Pokeroffice eller Pokertracker

filmer? vart ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Ladda ner någon av heltoks filmer. Då ser du att det inte är så svårt att hinna med 4 bord. Speciellt då du inte behöver komentera det du gör. Något som hjälper mycket är också att ha något statestikprogram som har koll på dina motspelare t.ex Pokeroffice eller Pokertracker

filmer? vart ?

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=35733&highlight=

 

Där har du hans dagbok. Det finns en handfull filmer och du hittar dem i början av dagboken. De senaste månaden har han varit slö. Lika slö som "the kid"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller SNG så 20-30 tablar jag. Blir ju så jävla tråkigt annars =D

 

Troligt att du 30 tablar, eller hur? :roll:

 

Själv hundra-tablar jag. Fyra datorer á 25 bord var per dator. Självklart med olika klienter på varje dator såklart, exempelvis Party, FTP, Stars och UB. Jag spelar SNG's och tycker inte man tappar så mycket information som alla säger. Det mesta sitter i ryggmärgen. Dock brukar tjejen få sköta musen på ena datorn ibland om det är mycket att göra samtidigt. Men oftast klarar jag det utan hennes hjälp om jag inte har MSN igång eller kollar på film samtidigt eller nåt. Ska köpa fyra nya bärbara datorer nästa månad och tänke då prova att tvåhundra-tabla. Får se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller SNG så 20-30 tablar jag. Blir ju så jävla tråkigt annars =D

 

Troligt att du 30 tablar, eller hur? :roll:

 

Själv hundra-tablar jag. Fyra datorer á 25 bord var per dator. Självklart med olika klienter på varje dator såklart, exempelvis Party, FTP, Stars och UB. Jag spelar SNG's och tycker inte man tappar så mycket information som alla säger. Det mesta sitter i ryggmärgen. Dock brukar tjejen få sköta musen på ena datorn ibland om det är mycket att göra samtidigt. Men oftast klarar jag det utan hennes hjälp om jag inte har MSN igång eller kollar på film samtidigt eller nåt. Ska köpa fyra nya bärbara datorer nästa månad och tänke då prova att tvåhundra-tabla. Får se hur det går.

 

hehe dock skämtade inte jag! Lirade en session precis med 26 bord. Skulle starta 30 men de har ändrat i lobbyn så man inte kan regga typ 5 på en gång så det blir jävligt svårt o regga vid 20 bord. Nu kanske inte 30 bord är möjligt? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...