Gå till innehåll

FLT - 5 spelare, 99 i big blind


TheAnalyst

Recommended Posts

En pott jag känner att jag kom fel i. Några förslag på hur man kan spela?

 

Både sichy och Neverfo1dAK har spelat aggressivt hittills, vet ej hur tighta de är men de är inte ultra-loose i alla fall.

 

Seat 1: NeverFo1dAK ( $395.50 )

Seat 5: sichy ( $1650.28 )

Seat 6: peanutmick ( $191.76 )

Seat 4: TheAnalyst2 ( $242 )

Seat 2: Stephan_R ( $27 )

Stephan_R posts small blind [$2].

TheAnalyst2 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to TheAnalyst2 [ 9c 9d ]

sichy raises [$10].

peanutmick folds.

NeverFo1dAK raises [$15].

Stephan_R folds.

TheAnalyst2 calls [$10].

sichy calls [$5].

** Dealing Flop ** [ 4s, 3c, Ah ]

TheAnalyst2 checks.

sichy checks.

NeverFo1dAK bets [$5].

TheAnalyst2 calls [$5].

sichy folds.

** Dealing Turn ** [ 5c ]

TheAnalyst2 checks.

NeverFo1dAK bets [$10].

TheAnalyst2 folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle C/R floppen och lagt mot en raise. Vid call hade jag bet foldat turn och vid syn där hade jag C/C river förutsatt att inte något jättefarligtkort kommer då en fodl kan funka. Känns som killen som höjer mycket möjligt kan sitta på ett ess, AK-AT, AA-JJ, KQ-KJ och om han är aggro även en del medium pp's TT-77 är möjliga? Tycker att en bet på floppen känner av lite hur han ligger till. Är han aggro höjer han nog med par i ess och stannar eventuellt av med andra händer. Höjer du floppen och får syn så ska du definitivt beta turn också antingen är det för värde eller så kan du eventuellt få honom att lägga en bättre hand. Om inte 9:an kommer så är det nog läge att check calla river då du nog bara får syn elelr eventuellt blir höjd av bättre händer. Beror lite på vad du vet om honom, har du en bra read kanske en valuebet på river kan funka också. Kommentarer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold preflop

Seriöst?

 

Om den fortsatta planen är att check syna en bet i äcklig pos inklämd mellan 3 bettaren och pre rasaren trots scary A på flop och sen check folda turn- så ja!

 

Hade själv inte tagit den linjen då jag inte alls gillar det.

 

Om han ändå tänker offra en bet på floppen genom att check syna så hade det varit bättre att cappa pre (blir ju lika dyrt som att check-syna flop) och hoppats att pre raisaren kan släppa händer som lätt kan vara dominerade mot en 3bet + cap.Ingen dröm att spela T,T mot 2 opps som visat lite muskler i sämsta tänkbara pos.

 

Om man synar pre så måste man kunna check-folda på den floppen i rutten pos. annars blir det lätt -EV av +EV.

 

kortfattat ung. innebörden av mitt tidigare minst sagt korta inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rambler, du skulle må bra av o kika i lite böcker. Du har ju nästan träffa set odds på den här med dina ca 6/1 i odds. Träffat set gör du ca 7/1. + dina implied odds. Så även om du bara spelar den för set value så är det ok o syna.

Du behöver inte vinna alla potter du lägger pengar i. Varför synar du tex ett flushdrag trots att du vet att du träffar 1 av 3? Jo för oddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rambler, du skulle må bra av o kika i lite böcker. Du har ju nästan träffa set odds på den här med dina ca 6/1 i odds. Träffat set gör du ca 7/1. + dina implied odds. Så även om du bara spelar den för set value så är det ok o syna.

Du behöver inte vinna alla potter du lägger pengar i. Varför synar du tex ett flushdrag trots att du vet att du träffar 1 av 3? Jo för oddsen.

Hur får du det till att det är värde i att jaga en 2-utare där?? Odds för att träffa trissen på antingen turn eller river är 10:88 vilket motsvarar ca 11BB, inför river finns det 5,5BB vilket betyder att du ska få gensvar på höjningen (att fi får in 3 bet) på river för att gå break even och en cap för att det ska löna sig.

 

Är allt annat än matematiker så min uträkning kanske inte stämmer (?) men det handlar om mer än odds här. Jag håller med rambler, som handen är spelad hade folden varit bättre, nu finns ju ingen information om nånting så han kan mycket väl kasta den bästa handen. Cap pre och beta flop, alt c/r flopp, och sen fatta beslut beroende på read och motstånd skulle jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rambler, du skulle må bra av o kika i lite böcker. Du har ju nästan träffa set odds på den här med dina ca 6/1 i odds. Träffat set gör du ca 7/1. + dina implied odds. Så även om du bara spelar den för set value så är det ok o syna.

Du behöver inte vinna alla potter du lägger pengar i. Varför synar du tex ett flushdrag trots att du vet att du träffar 1 av 3? Jo för oddsen.

Hur får du det till att det är värde i att jaga en 2-utare där?? Odds för att träffa trissen på antingen turn eller river är 10:88 vilket motsvarar ca 11BB, inför river finns det 5,5BB vilket betyder att du ska få gensvar på höjningen (att fi får in 3 bet) på river för att gå break even och en cap för att det ska löna sig.

 

Är allt annat än matematiker så min uträkning kanske inte stämmer (?) men det handlar om mer än odds här. Jag håller med rambler, som handen är spelad hade folden varit bättre, nu finns ju ingen information om nånting så han kan mycket väl kasta den bästa handen. Cap pre och beta flop, alt c/r flopp, och sen fatta beslut beroende på read och motstånd skulle jag säga.

 

Läs ramblers inlägg igen så ser du att han vill folda preflop.

Läs mitt inlägg igen så ser du att det handlar om preflop, ej på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rambler, du skulle må bra av o kika i lite böcker. Du har ju nästan träffa set odds på den här med dina ca 6/1 i odds. Träffat set gör du ca 7/1. + dina implied odds. Så även om du bara spelar den för set value så är det ok o syna.

Du behöver inte vinna alla potter du lägger pengar i. Varför synar du tex ett flushdrag trots att du vet att du träffar 1 av 3? Jo för oddsen.

 

Jag tror du räknar fel. Jag får det till 7:2 om pfraisarn synar och 9:3 om det blir cappat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rambler, du skulle må bra av o kika i lite böcker. Du har ju nästan träffa set odds på den här med dina ca 6/1 i odds. Träffat set gör du ca 7/1. + dina implied odds. Så även om du bara spelar den för set value så är det ok o syna.

 

Det ligger väl 37 i potten och det är 10 för syn?

 

edit: sen igen... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början på boken Small stakes holdem finns det ett handexempel där spelaren synar floppen med typ andraparet för att det är "ungefär vad handen är värd". Tycker den här handen påminner om den här, iallafall floppspelet. I mina ögon finns det inget annat än c/r eller fold. Mittemellan två veka spelare är det ju en solklar c/r, i det här läget mera hårfint. Tycker dock fortfarande att c/r känns roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs ramblers inlägg igen så ser du att han vill folda preflop.

Läs mitt inlägg igen så ser du att det handlar om preflop, ej på floppen.

Att börja räkna odds redan pre i limit SH är inget jag skulle rekommendera, och klarar du av det under spelet så snabbt som det går, får du en eloge. Då säger jag read och tableimage är mycket viktigare. Dessutom får han i så fall bättre odds på trissen genom att få in mer pengar. I mittposition här ser jag inget annat än cap och bet/cr på flopp (eller fold enligt ramblers motivering). Som den nu är spelad tycker jag passiv flatsyn hela vägen ger den mer värde om fi bluffar eller drar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs ramblers inlägg igen så ser du att han vill folda preflop.

Läs mitt inlägg igen så ser du att det handlar om preflop, ej på floppen.

Att börja räkna odds redan pre i limit SH är inget jag skulle rekommendera, och klarar du av det under spelet så snabbt som det går, får du en eloge. Då säger jag read och tableimage är mycket viktigare. Dessutom får han i så fall bättre odds på trissen genom att få in mer pengar. I mittposition här ser jag inget annat än cap och bet/cr på flopp (eller fold enligt ramblers motivering). Som den nu är spelad tycker jag passiv flatsyn hela vägen ger den mer värde om fi bluffar eller drar.

 

Ytterligare lite missförstånd. Det är inte mittposition. Och oddsen ökar inte om man höjer, dom minskar.

Jag hade inte tvekat att folda preflop. Jag byter gärna lite EV+ i den mån den finns mot lite sinnesro. Jag har inte en aning om hur man spelar 99 i den situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs ramblers inlägg igen så ser du att han vill folda preflop.

Läs mitt inlägg igen så ser du att det handlar om preflop, ej på floppen.

 

Bäste MacDaddy,hur vore det om du bemödigade dig med att läsa mitt inlägg ordentligt och försöka förstå vad jag menar (så jäkla komplicerat var det ju inte direkt) dessutom så borde du fräsch upp dina matematik kunskaper lite men det har ju andra redan påpekat.Ursäkta om jag låter sur,det är jag inte mest bara sjukt trött på din typ av inlägg där du tolkar/förvränger någon annans svar (i detta fall mitt) för att främja egna syften.

 

Som jag skrev ovan:

 

jag gillar inte alls hans linje och hade inte spelat den som han.Om man tänker check syna på den floppen i den positionen så bör man allvarligt överväga att folda pre.

Jag hade inte foldat pre.

 

Sen för att sjunka i nivån MacDaddy innan man försöker vara spydig och rekommendera någon att kika i lite böcker för att vinna billiga poäng så kanske man ska tänka efter lite när man själv postar händer från $ 0,25/0,5 nivån.

Kan med rätt stor säkerhet påstå att det inte är många på detta forum som spelat fler händer på FLSH $5/10 och över än vad jag gjort, (dessutom med goda resultat läs meningslöst skryt)

Därmed inte sagt att jag i detta fall eller i något annat fall har rätt.

 

nu orkar jag inte skriva mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare lite missförstånd. Det är inte mittposition. Och oddsen ökar inte om man höjer, dom minskar.

Jag hade inte tvekat att folda preflop. Jag byter gärna lite EV+ i den mån den finns mot lite sinnesro. Jag har inte en aning om hur man spelar 99 i den situationen.

Menade mellan två spelare som höjer men det är förstås inte mittposition... Får du in en cap mot två spelare pre med en hand som mycket väl kan leda får du in maximalt värde och bättre odds för 2-utaren. Hur får du det till sämre odds?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare lite missförstånd. Det är inte mittposition. Och oddsen ökar inte om man höjer, dom minskar.

Jag hade inte tvekat att folda preflop. Jag byter gärna lite EV+ i den mån den finns mot lite sinnesro. Jag har inte en aning om hur man spelar 99 i den situationen.

Menade mellan två spelare som höjer men det är förstås inte mittposition... Får du in en cap mot två spelare pre med en hand som mycket väl kan leda får du in maximalt värde och bättre odds för 2-utaren. Hur får du det till sämre odds?

Så sofistikerad var jag inte. Jag menade bara att 9:3 är lägre (=sämre) odds än 7:2.

Oddsen (=potoddsen) för ett set givet att man inte behöver få in den för att vinna är ett för mig okonventionellt sätt att tänka och jag behöver nog en stund på mig att få saker och ting klart i mitt huvud. Om det klarnar ber jag att få återkomma. I annat fall kommer jag nog att förbli tyst i frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...