Myssion Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 En kluring (kanske): Vilket tal mellan ettusenåttahundrasextiotvå och ettusenåttahundrasextiofyra tänker jag på nu? Varje deltagare är berättigad till en ledtråd innan man svarar. Ledtråden erhålls genom att ställa en fråga via PM till mig som kan svaras med "Ja" eller "Nej". Därefter får man inga fler ledtrådar och kan välja att svara på frågan via PM. Den första som svarar rätt utannonseras som segrare i täfvlingen. Citera
Myssion Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Fan, Svinto, du är för smart för ditt eget bästa... Jag låter er andra klura vidare och återkommer med det rätta svaret under morgondagen. Citera
Svinto Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Haha, den var ju lätt. Ja, fast jag antar att du också tog genvägen att primtalsfaktorisera? Citera
Linnea123 Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Primtalsfaktorisera? Kan du vara snäll och förklara? Jag är verkligen intreserad av hur man löser sådanna uppgifter eftersom jag alltid kuggar dem på tentorna, men jag misslyckas alltid. Hur gör man? Citera
Cyntax Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Haha, den var ju lätt. Ja, fast jag antar att du också tog genvägen att primtalsfaktorisera? Nä, jag drog en historia.... Citera
Stahl Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Är miniräknare godkänt hjälpmedel?.. Citera
Myssion Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Postad 2 November , 2006 Är miniräknare godkänt hjälpmedel?.. Ja. Ledtråd 1: Det är inte ett heltal. Ledtråd 2: Det är inte ett decimaltal. Citera
snudde Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 OT: bara jag som blir förvirrad över stahl o staahla? EDIT: OOT blir det visst Citera
Hyler Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Den där kända sökfunktionen på Internet (ett världsomspännande datornätverk) vet allt. Citera
Loveless Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Nja, den är mer som en besserwisser. Den tror den vet allt, och är inte sen på att förmedla sin kunskap som sanning. Citera
Myssion Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Postad 2 November , 2006 Rätt svar: Gettysburg adress, eller på svenska: Gettysburgtalet. Segrare: Svinto Runner-up: Cyntax Tröstpris: Staahla thestonk* snudde Loveless* Hyler * thestonk och Loveless har egentligen inte svarat på själva frågan än (eftersom jag inte har svarat på deras ledtråds-PM), men med tanke på vad de bad om för ledtråd så var det rättså uppenbart att de skulle gissa rätt. Citera
Svinto Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Sweeeet. Nästan så att jag förtjänar att få stanna hemma från jobbet i morgon. Citera
Cyntax Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Tog Svinto frågan utan ledtråd? Citera
snudde Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 det blev en flaska whiskey i tröstpris till mig, ska jag skicka en räkning myssion? Citera
Myssion Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Postad 9 November , 2006 Tog Svinto frågan utan ledtråd? Japp. det blev en flaska whiskey i tröstpris till mig, ska jag skicka en räkning myssion? Mmm, vänta ska jag bara skaffa fram Cyntaxs adress. Citera
Recommended Posts