ottoPelle Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Vet inte riktigt vart jag ska posta denna hand men känner att jag bara måste berätta den. I söndags spelade vi cashgame (2/4kr) hos en kompis när följande hand inträffar efter cirka en timmes spel. Alla lägger sig fram till mig som är dealer och jag limpar och så gör även SB. BB höjer till 14kr och jag lägger mig men SB synar. Flopp kommer 10 8 6 SB chekar och BB höjer 19kr varpå SB raisar till 50kr. BB tänker lite innan han reraisar till 130 och SB steker lite innan han synar Turn blir 5 och båda chekar River 5 och SB betar ut endast 80kr. Då säger BB: nu ska jag inte tänka så mycket, bara göra som min känsla säger och synar. SB visar J 6 och BB gör ett glädje skrik och slänger upp A 6 INGEN HAR KLÖVER!! Jag förstår inget och inte heller vet jag om jag ska skratta elller gråta över att jag spelar med dom två spelarna. Citera
carl_nica Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Skratta, samtidigt som du tar deras pengar, Citera
LiftWaffe Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 En motfråga: Vilken hand limp/foldar du på knappen i detta uppenbart lösa spel? Citera
ulaf Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 En motfråga: Vilken hand limp/foldar du på knappen i detta uppenbart lösa spel? Mycket berättigad fråga! Citera
pisak84 Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 faktiskt.. den limp folden var i klass med spelet i övrigt om jag får säga mitt. Citera
ottoPelle Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Jag hade 74... grejen var den (tro det eller ej)att spelet hade inte varit speciellt löst tidgare underkvällen. BB såg även väldigt självsäker ut när han höjde (har spelat mot han mycket). Men det är klart att det inte är något super spel att limpa från knappen och sen lägga sig mot en "standard" höjning när man har position. Citera
Recommended Posts