Gå till innehåll

NLT - FR, synstation?


L1k3t

Recommended Posts

Är tveksam till mitt agerande på alla gator här egentligen. Synpunkter?

 

Multitable:ar och har ingen superread på FI, men han har iaf inte gjort mkt väsen av sig. FI sitter bara med strax över halvt inköp. Jag har nog image av en TAG spelare.

 

FR NLT

 

HERO (CO) 180BB

BTN ---

SB ---

BB ---

UTG ---

FI (UTG+1) 56BB

UTG+2 ---

UTG+3 ---

UTG+4 ---

UTG+5 ---

 

Jag sitter på CO och tilldelas :As::Qd:.

 

PRE-FLOP

UTG folds, FI calls, UTG+2 folds, UTG+3 folds, UTG+4 folds, UTG+5 folds, HERO bets 6BB, BTN folds, SB folds, BB folds, FI bets 14BB, HERO calls.

 

Hyffsad starthand i position. Lite varning när FI limpraisar, men det känns alldeles för vekt att släppa handen preflop, och det kostar mig 8BB för en pot på 20BB. Väljer att syna. Rätt spel? Är en push här ett bättre alternativ, får väl bara syn av händer där jag antingen är i ett race eller rejält efter? Limpraisen brukar ofta betyda AA/KK.

 

FLOP :Kd::Qs::6s: (2 spelare, pot = 28BB)

FI bets 16BB, HERO calls.

Träffar min dam här, men kungen ser farlig ut. FI betar ut ungefär halvpot och committar sig i stor sett. Vilken HD kan FI ha? JJ+ AQs+ ? Är nog slagen de allra flesta gångerna här. Väljer dock att syna och hoppas att jag kan förbättra min hand eller få se FI checka turn. Solkart lägg här? Push? Har jag nånFoldEquity här?

 

TURN :Kd::Qs::6s::Ts: (2 spelare, pot = 60BB)

FI bets 26BB, HERO calls.

 

Ok, här kommer Ts som ger mig lite outs till nötfärgen med alla spader och nötstegen med en knekt. Rätt att syna här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Multitable:ar och har ingen superread på FI, men han har iaf inte gjort mkt väsen av sig.

 

Såna spelare limpreraisar väl typ aldrig med annat än AA/KK, gör dem?

 

Folda floppen, tror jag. Är rätt kass på FR, men jag tror att du måste folda där.

 

För övrigt är det lite förvirrande på vilken position du egentligen sitter - BB eller CO - i din övrigt väldigt snygga post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limp-Re-raise luktar ju styrka lång väg typ. Med din HD:n så är du underdog mot allt utom JJ som typ är en coinflip. Undrar om han verkligen kan ha AQ men men... Jag skulle foldat preflop, hatar handen precis som Doyle :) Floppar man A så har väl Fi AK...

 

Men nu har du ju sett floppen. Du har ingen read så om du har FE eller inte vet inte jag. Om man tar din snabba HD så är det bara JJ du slår nu och som skulle kunna folda mot ett omslag från din sida(om vi bortser från AQ). Dessutom är det bara AA från HD:n du kan förbättra mot på turn(en till dam) annars måste du få in runner-runner. Här skulle jag foldat. Du kan bara få ut 26BB till och har förmodligen kassa odds i det här läget.

 

Nu ser vi turn också vilket ger färgdrag och hålstege vilket ger max 14 outs(3J, 2Q, 9 spader) om vi förutsätter att du vinner med färg/stege/extra dam. 26BB för att vinna 86BB är väl oddsmässigt motiverat att syna(diffar någon % tror jag). Men som sagt, jag hade inte kommit till turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...