Gå till innehåll

Omaha va ju kul!


Scofield

Recommended Posts

Om jag postat fel eller om det redan finns en tråd om detta så hänvisa gärna. Har både sökt och försökt att hitta en passande del av forumet att lägga detta på. :?

 

Skulle spela en Sng Texas hold'em skulle, satte mig vid ett 10-manna bord som siste man. När speöet började reagerade jag på att jag fick fyra kort istället för två, till min förvåning insåg jag att de var ett Omaha bord som jag satt mig vid. Jag har aldrig spelat detta innan och tänkte först bara gå all-in med första bästa hand. Jag bestämde mig tillslut för att försöka och gick snabbt in på google för att hitta regler och hur man spelar.

 

Det hela slutade med att jag klonka hem Sng:n, och samtidigt märkte jag att det här var ju ganska kul att spela. :lol:

 

Om ni har några tips på vilka kort man ska spela och hur man ska spela vore jag tacksam. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som råkar välja en omaha sng klonkar hem den. Verkligen alla jag känner o vet om som valt fel har vunnit den, inklusive jag själv. Skumt fenomen :D

 

samma här:D

 

Nåt som är udda med är när jag först började lira nlt sngs så vann jag typ de 6 första.... Sen började det gå upp och ner... Likaså på omaha när jag började lira omaha sngs så vann jag de 6 första och sen började det gå upp och ner:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag råkade ut för det i en 10-personers SNG en gång, ganska tidigt i min pokerkarriär. Jag visste inte ens vad omaha var trodde jag joinat en texas SNG, trodde att det var en bugg när jag fick fyra kort. kom på att det var ett annat spel efter ett par rundor så då googla ja runt lite på reglerna,

 

slutade etta på den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången jag spelade Omaha hi/lo var också pga felanmälan till turnering. Satt och skrattade konstant första timmen. Jag bara tryckte lite slumpmässigt på call/fold och vid varje showdown hoppade vinstchipsen åt alla möjliga håll.. fattade ingenting men stacken växte. Under tiden lärde jag mig reglerna alltmer och kom på att det faktiskt var ett intressant spel. Har dock aldrig haft så kul på ett pokerbord varken före eller efter den där första upplevelsen. Tog pengar men missade segerriggen, troligen pga att jag hann lära mig reglerna innan turneringen var över..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Donkade också min första om jag minns rätt. Detta var efter att jag läst Pokerhandboken av Dan Glmine och tyckte "jag mäste väl ändå vara mycket bättre än alla andra på alla andra former än hold'em, fasten jag måste vara EV+ där med". Uttrycket "Du är inte ens hälften så bra som du tror att du är" var inte direkt något jag hade hört, eller litat på.

Donkade såklart och har lirat en 10 stycken, hamnat på Donke-Ev+ där. Bara för trådens skull så lirade jag en nyss och Donkeli-Donk! Den vanns av mig! =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...