Gå till innehåll

Tiltchrille - NL100 och SNG


tiltchrille

Recommended Posts

ehhh? Lcd-skärmar ät ju sämre när der kommer till 40" klassen jämnfört Plasmor.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76101

 

Den fina apparaten köpte jag. Kontrasten och svärtan är himla fin. Och du kan spela dina xbox360 spel i fina 720p.

 

Du tjänar in ett par tusen om du köper den istället för Panasonics V60. Är nästan ingen skillnad. (jo, fullare design då kanske)

 

Sämre upplösning på en plasma. Köper man en äkta 1900x1080-panel så har man ju även en finfin "datorskärm" man kan spela poker på. :)

 

Däremot för dagens tv-sändningar och film så är det säkert bättre med plasma. Det beror alltså väldigt mycket på vad man ska ha tv:n till. För mig lockar det med "äkta" hd. Alltså 1900x1080. Och då handlar det nästan enbart om LCD om man inte vill punga ut med sjukt mycket pengar för en sådan plasma. Tror det finns en 73" med den upplösningen från Pioneer som kostar flera hundra tusen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 119
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ehhh? Lcd-skärmar ät ju sämre när der kommer till 40" klassen jämnfört Plasmor.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=76101

 

Den fina apparaten köpte jag. Kontrasten och svärtan är himla fin. Och du kan spela dina xbox360 spel i fina 720p.

 

Du tjänar in ett par tusen om du köper den istället för Panasonics V60. Är nästan ingen skillnad. (jo, fullare design då kanske)

 

Sämre upplösning på en plasma. Köper man en äkta 1900x1080-panel så har man ju även en finfin "datorskärm" man kan spela poker på. :)

 

Däremot för dagens tv-sändningar och film så är det säkert bättre med plasma. Det beror alltså väldigt mycket på vad man ska ha tv:n till. För mig lockar det med "äkta" hd. Alltså 1900x1080. Och då handlar det nästan enbart om LCD om man inte vill punga ut med sjukt mycket pengar för en sådan plasma. Tror det finns en 73" med den upplösningen från Pioneer som kostar flera hundra tusen...

 

Beror alldeles på vilken plasma du köper. Jämnfört 42" LCD och en 42" Plasma så har LCD högre upplösning. Men det är ju inte allt i en tv. En plasma har bättre färgåterutgivning, kontrast, svärta, och sen har ju Lcd tv:en ganska så kass responstid, som kan orsaka problem när man spelar Tv-spel.

 

Under 42" = LCD 42"+ = Plasma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ju att plasma har vissa fördelar. :)

 

Det är väl svårt att hitta plasma under 42" så det är klart...

 

Men jag hävdar ändå att det är surt att sitta med en plasma på 1024x768 med rektangulära pixlar som försöker imitera en upplösning på 1900x1080 när man kan ha en LCD som pixelmappar den upplösningen.

 

Fast det är ju kanske nåt år framåt i tiden... Jag har faktiskt funderat på att köpa den där PV60:an nu och sen byta om 2-3 år just eftersom jag inte ska koppla datorn till den. Fast å andra sidan har jag kanonbild på min gamla Philips CRT 32" wide nu. Fullt tillräckligt för mina TV-behov egentligen. (kollar väldigt lite på TV)

 

Nu sitter jag faktiskt och kollar på Mission Impossible III på min 23" widescreen dataskärm, som ju är LCD, och det fungerar kanon förutom svärtan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ju att plasma har vissa fördelar. :)

 

Det är väl svårt att hitta plasma under 42" så det är klart...

 

Men jag hävdar ändå att det är surt att sitta med en plasma på 1024x768 med rektangulära pixlar som försöker imitera en upplösning på 1900x1080 när man kan ha en LCD som pixelmappar den upplösningen.

 

Hehe, nee =) 1024x768 är ju knappast pixligt om jag får säga mitt. Självklart är det väldigt inferior mot 1900x1080. Men du får ju tänka på att Dvd filmer visas högst i 480p för EU och 568(?)p för US.

 

Men som du sa så måste man tänka lite frammåt. Men såna Tv:en är alldeles för dyra just nu ;(

 

Ps: Det är skillnad på en Tv:s upplösning och en Datorskärms. Ds:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ju att plasma har vissa fördelar. :)

 

Det är väl svårt att hitta plasma under 42" så det är klart...

 

Men jag hävdar ändå att det är surt att sitta med en plasma på 1024x768 med rektangulära pixlar som försöker imitera en upplösning på 1900x1080 när man kan ha en LCD som pixelmappar den upplösningen.

 

Hehe, nee =) 1024x768 är ju knappast pixligt om jag får säga mitt. Självklart är det väldigt inferior mot 1900x1080. Men du får ju tänka på att Dvd filmer visas högst i 480p för EU och 568(?)p för US.

 

Men som du sa så måste man tänka lite frammåt. Men såna Tv:en är alldeles för dyra just nu ;(

 

Ps: Det är skillnad på en Tv:s upplösning och en Datorskärms. Ds:

 

 

Alltså, jag snackar ju om HD-material nu. "Äkta" HD är ju 1080p. För mig skulle det kännas bra om man har en skärm som visar det utan en massa trix. Dagens material (dvd + tv-sändningar) klarar man ju av med vilken tv som helst rent upplösningsmässigt.

 

Det finns 40" LCD som klarar 1080p för ca 25 tusen. Det är ju mycket pengar men inte ouppnåligt. Särskilt inte för oss pokerspelare, eller hur? ;) Fast problemet är väl att man antagligen får bättre bild på tv _idag_ om man köper en billigare plasma. Fast vem vet hur det är på hd-sändningar...

 

Dock, ska man koppla tv:n till datorn så tycker jag det är bättre med LCD redan idag.

 

Personligen avvaktar jag ett år till iaf. Det ska ju komma nån ny teknik också tydligen och sen vill jag se om hd slår igenom på bred front eller inte inom 1-3 år eller om man får vänta 4-5 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev ju att plasma har vissa fördelar. :)

 

Det är väl svårt att hitta plasma under 42" så det är klart...

 

Men jag hävdar ändå att det är surt att sitta med en plasma på 1024x768 med rektangulära pixlar som försöker imitera en upplösning på 1900x1080 när man kan ha en LCD som pixelmappar den upplösningen.

 

Hehe, nee =) 1024x768 är ju knappast pixligt om jag får säga mitt. Självklart är det väldigt inferior mot 1900x1080. Men du får ju tänka på att Dvd filmer visas högst i 480p för EU och 568(?)p för US.

 

Men som du sa så måste man tänka lite frammåt. Men såna Tv:en är alldeles för dyra just nu ;(

 

Ps: Det är skillnad på en Tv:s upplösning och en Datorskärms. Ds:

 

 

Alltså, jag snackar ju om HD-material nu. "Äkta" HD är ju 1080p. För mig skulle det kännas bra om man har en skärm som visar det utan en massa trix. Dagens material (dvd + tv-sändningar) klarar man ju av med vilken tv som helst rent upplösningsmässigt.

 

Det finns 40" LCD som klarar 1080p för ca 25 tusen. Det är ju mycket pengar men inte ouppnåligt. Särskilt inte för oss pokerspelare, eller hur? ;) Fast problemet är väl att man antagligen får bättre bild på tv _idag_ om man köper en billigare plasma. Fast vem vet hur det är på hd-sändningar...

 

Dock, ska man koppla tv:n till datorn så tycker jag det är bättre med LCD redan idag.

 

Personligen avvaktar jag ett år till iaf. Det ska ju komma nån ny teknik också tydligen och sen vill jag se om hd slår igenom på bred front eller inte inom 1-3 år eller om man får vänta 4-5 år.

 

Haha, har inget att säga emot där 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, "nee", varifrån kommer det?

Talar någon så?

 

För mycket "norrland" :lol:

 

Jag bor långt upp i norr så det är helt okej :) , sen så var det en väldigt intressant disskussion verdi och annadea men jag tror vi lämnar det bakom oss och nu och så tar vi upp det igen om sisådär 1 år. För att övergå till något i pokerväg...

 

Bara spelat cirka 5 händer, fel 1 är förstås att syna pre men hur väljer du att spela en sån här hand så pass tidigt i turneringen förutasatt att vi nu bestämmt oss för att se en flopp och checkat floppen...

 

1. checksyn?

2. checkraise?

 

hur spelar vi vidare om turn är blank/eller om vi träffar hjärter/stege

 

1. bet?

2. checksyn?

3. checkraise?

 

** Game ID 1029449882 starting - 2006-11-10 21:20:44

** $35,000 GUARANTEE[649644]:Table 43 [Flera bord Hold 'em] (30.00|60.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- Poulsen83 sitting in seat 1 with $2330.00

- Pokereyeout sitting in seat 2 with $4765.00

- stonekiller sitting in seat 3 with $2977.50 [Dealer]

- tiltchrille sitting in seat 4 with $1885.00

- Hippoboy sitting in seat 5 with $5130.00

- xnusket sitting in seat 6 with $3262.50

- Maloni sitting in seat 7 with $4535.00

- delwat sitting in seat 8 with $2155.00

- ztoobez sitting in seat 9 with $1800.00

- eureka17 sitting in seat 10 with $960.00

 

tiltchrille posted the small blind - $15.00

Hippoboy posted the big blind - $30.00

 

** Dealing card to tiltchrille: 10 of Hearts, 8 of Hearts

xnusket folded

Maloni folded

delwat folded

ztoobez folded

eureka17 folded

Poulsen83 folded

Pokereyeout raised - $120.00

stonekiller folded

tiltchrille called - $120.00

Hippoboy folded

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, King of Hearts, 9 of Diamonds

tiltchrille checked

Pokereyeout bet - $135.00

tiltchrille -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är rebuy-turnering så har du ju inget att vara rädd för. Trippla honom på flop och ställ in om han höjer? Turn kan du ju checka bakom ifall du inte träffar så får du freecard.

 

Hero är ur position.

 

Men synen pre är inte så dålig även om SC är jobbigt att spela ur position, men det är ju som sagt en rebuy.

 

På floppen skulle jag gillat en checkraise och pusha turn oavsett vad som kommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är rebuy-turnering så har du ju inget att vara rädd för. Trippla honom på flop och ställ in om han höjer? Turn kan du ju checka bakom ifall du inte träffar så får du freecard.

 

om det inte är rebuy då?

 

Då hade jag nog hållit ner potten. Gillar inte att gambla i freezeouts =)

 

Eftersom det är rebuy-turnering så har du ju inget att vara rädd för. Trippla honom på flop och ställ in om han höjer? Turn kan du ju checka bakom ifall du inte träffar så får du freecard.

 

Hero är ur position.

 

Men synen pre är inte så dålig även om SC är jobbigt att spela ur position, men det är ju som sagt en rebuy.

 

På floppen skulle jag gillat en checkraise och pusha turn oavsett vad som kommer...

 

Jo det är jag medveten om att han är. Tycker inte spelet är dåligt alls i alla fall. Jag checkraisar ofta där för att få se rivern gratis sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du lirar SnGs, lirar du mestadels 10 personers då? Hur många samtidigt? FÖr tänkte på att du lirar rätt många varje dag :)

 

Jag har alltid 4 bord igång samtidigt, så fort jag åker ur en så slänger jag alltså upp en ny. Skulle gärna spela mera men eftersom jag avskyr primas mini view så kör jag på full storlek och då blir dte väldigt grötigt på en bärbar dator :? . Tyvärr är trafiken dålig på prima så oftast blir det 2st fullring och 2st 6-handed (ibland 5-handed).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet inte om det finns något statistik program för SnGs på prima som typ pokertracker eller tourneymanager?

 

tyvärr har jag ingen aning...

 

Senaste dagarna har det blivit 0 poker och resten xbox360, sjukt beroende framkallande :D . Varit i stan idag och köpt NHL2007 och nya need for speed så jag lär väl hålla till där i några dagar till. Har även lirat Call of duty 3 via xbox live på min ny inköpta 52 tums tv och känslan är, ja vad ska man säga!? verklig.

 

Någon som vet vilket format filmer ska vara i då man för över och ska se på xboxen, går nämligen att spela mp3 men då jag ska se prison break så funkar det inte!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NHL 07 är ju också sjukt jävla skoj, jag tror jag är bäst i världen på det nu. Fight Night 3 är ett annat spel som är hur kul som helst att lira mot varandra, Fifa 07 är dock en besvikelse, tycker inte det är speciellt kul :(

 

Tipsa gärna om andra roliga spel, jag har, splinter cell double agent, NFS Carbon, och ett par andra som jag inte börjat spela ännu men som verkar roliga. Är COD 3 värt att köpa? jag kommer inte ha någon tid för pokern ju :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas inte du tar illa upp för lite xbox 360 tjöt =)

 

 

Kan inte annat än instämma om hur sjukt roligt NHL är, samt hur besvikelse fifa 07 är. Pinsamt med svenska kommentatorer som snackar nonsens i de flesta lägena. Samt att de typ inte är några ligor.

 

Ett annat spel som jag lirat är Tiger Woods 07 faktiskt riktigt kul speciellt om man gör en egen gubbe och får träna sig upp till toppen.

 

Köpte nfs carbon igår och har lirat de lite grann. Det verkar riktigt grymt! Vad är eran uppfattning av detta?

Köpte även call of duty. Lite krånglig styrning till en början, men lär vara riktigt grymt när man kommer in i de. Riktigt fin grafik.

 

 

Lirat med dig en del på 0.5/1 nickar MrLorT, ett fortsatt lycka till vid borden =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas inte du tar illa upp för lite xbox 360 tjöt =)

 

 

Kan inte annat än instämma om hur sjukt roligt NHL är, samt hur besvikelse fifa 07 är. Pinsamt med svenska kommentatorer som snackar nonsens i de flesta lägena. Samt att de typ inte är några ligor.

 

Ett annat spel som jag lirat är Tiger Woods 07 faktiskt riktigt kul speciellt om man gör en egen gubbe och får träna sig upp till toppen.

 

Köpte nfs carbon igår och har lirat de lite grann. Det verkar riktigt grymt! Vad är eran uppfattning av detta?

Köpte även call of duty. Lite krånglig styrning till en början, men lär vara riktigt grymt när man kommer in i de. Riktigt fin grafik.

 

 

Lirat med dig en del på 0.5/1 nickar MrLorT, ett fortsatt lycka till vid borden =)

 

Jag lyssnar gärna på lite xbox snack då det är det jag pysslar mest med nu, rört lite på nhl idag men dagens största besvikelse var att då jag öppnade fodralet till nfs carbon så var fodralet tomt :? är fortfarande arg hur han glömde att stoppa in skivan så nu måste jag in till stan och fixa det imorn, segt!

 

inte kul att höra att du spelat mot mig på NL100, jag tror jag alltid donerar ett inköp. kul att du skrev iaf, vi kanske möts igen om nån vecka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beslut, angående matlagning (snabb fakta, du sitter och spelar NFS Carbon i högsta hugg men maten måste lagas, vad gör du?)

 

alt1: suckar högt, stänger ner spelet och hjälper till med maten så du får spela i lugn och ro efter du ätit!?

 

alt2: får ett förslag att du får ta hand om all diskning efter maten och kan luta dig tillbaka och fortsätta spela!?

 

detaljer, tacos, många skålar, kladdkaka osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...