Gå till innehåll

Vonclopts tur att starta DB ;)

vonClopt

Recommended Posts

Hejsan.

Då var det äntligen dags för mig att starta min egna lilla dagbok, efter att läst förbannat många andra DB här i forumet...

Om mig: Är en grabb vid namn Jocke som bor i Umeå och pluggar fortfarande, älskar sport förbannat mkt, är en riktig sportmänniska ;) Tränar själv väldigt mycket också.

Vad är då syftet med denna dagbok? Jo jag vill satsa mer seriöst nu på pokern än vad jag gjort tidigare, vill såklart utveckla mitt spel och få Kritik hur jag spelar olika händer osv, håva bara in kommentarer det uppskattar jag bara :)

Min poker karriär så här långt är ingen proffs saga direkt 8-) Men vi alla har någon gång varit en fisk :P Har i alla fall lirat poker nu i 1.5år på nätet skulle jag tro, från början var det mestadels freerolls som jag körde, där jag vann nåra ynka dollar som jag sedan försökte bygga upp till en rulle. Dock så slutade det ofta med gulning, hehe. Men nu på senare tid har det börja gå bättre och har nu byggt upp en rätt så stabil BR. Hoppas att den kan fortsätta att växa........

Mål:

- Sluta tilta(kan vara farlig på det ibland)

-Skaffa mig bättre diciplin

-Analysera min händer mer

-Spela minst 2 timmar per dag

Mål med rullen tills vidare är dessa:

- Plusa ca 300$ i veckan (vilket jag tycker verka rimligt när man lirar nl50)

-Tjäna in $$$ i bananer i veckan, kommer mer exakt summa senare. Måste först se vad som är rimligt:P

Det är inga fler mål jag kan komma på just nu, men det kommer nog fler under tidens gång 8-)

Men innan jag drar igång så måste jag bestämma vilken site jag ska börja lira på! Kraven på siten är att det finns gott om fisk, många bord, shyssta bannaner.

Står mellan worldpx och fulltiltpoker..... Men kom gärna med tips?? Uppskattar det :D Bara att mata upp massa tips

Rullen ligger på ca: 1400$. Kommer att köra med 3000xBB, men fuskar lite nu i början med rullekraven :P Börjar med nl50

Och efter varje vecka så kommer jag redovisa resultat och sammanfatting hur veckan gått. Kommer även att redovisa det efter varje månad också. Blir såklart en uppdateringar varje dag!

Nu hoppas jag att denna dagbok kommer hållas vid liv länge, och att det blir en trevlig tid :D

Wish me luck!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, bättre sent än aldrig ;)

Tackar, ska följa din med. Var dock ett tag sen pga ingen dator :/ Om den nu finns kvar? :o

Den ligger kvar någonstans långt bak i listan. :)

Men kommer inte uppdatera den seriöst fram till jul, har en väldigt tuff läsperiod i skolan just nu så hinner inte spela seriöst. Får försöka inrikta mig på att klonka lite tentor istället närmsta tiden. ;)

Länk till kommentar

hehe okej, skolan kan kräva mycke tid, jag vet ;) kommer som sagt börja lira snart, men är på jakt efter någon nice site. Kom gärna med förslag??! Kraven för siten är: mycke fisk, bra bananer, och skattefritt. BARA att håva in förslag :D ska se lite being bingo det äger ;)

Länk till kommentar

SÅ JÄVLA SJUKT ALLTSÅ!!!! :evil: Losar varenda förbannade pot, fast jag spelar helt korrekt. Har losat 4st stora potter nu och har varit favorit i alla, men de har alltid träffat bättre på rivern. HElt sjukt, PRIMA är riggat. Sista poten ja losa var på 94$ jag höjer rejält hela vägen, och går tillslut all in på turn, killen synar med 99 han träffar såklart runner stege. SJUKT är det rätta ordet.......vet ej om jag ska fortsätta. får se :?

Länk till kommentar

Har lirat en sessension nu. Inte gått så bra, +5$.

Spelade jag denna rätt? Om inte vad kunde ja gjort annorlund? Kommentarer om handen nedan :D

------HAND 4------

Game #3902041764: Hold'em NL ($0.15/$0.25) - 2006/11/07 - 16:18:20 (UK)

Table "NoviSad" Seat 1 is the button.

Seat 1: Bigclout1 ($13.05 in chips)

Seat 2: Ric121251 ($24.50 in chips)

Seat 3: _holmesy_ ($14.05 in chips)

Seat 4: Golie ($15.70 in chips)

Seat 5: Krisz0209 ($27.08 in chips)

Seat 6: Helliw001 ($18.40 in chips)

Ric121251: posts small blind $0.15

_holmesy_: posts big blind $0.25

----- HOLE CARDS -----

dealt to Golie [8d 9s]

Golie: calls $0.25

Krisz0209: calls $0.25

Helliw001: folds

Bigclout1: calls $0.25

Ric121251: calls $0.10

_holmesy_: checks

----- FLOP ----- [8s Jd 9c]

Ric121251: checks

Golie: bets $1.50 Höjer för info? Korrekt gjort eller?

Krisz0209: calls $1.50

Bigclout1: folds

Ric121251: folds

_holmesy_: calls $1.50

----- TURN ----- [8s Jd 9c][2d]

Golie: bets $5 jag blir lite tveksam att jag har bäst hand men höjer ändå

Krisz0209: calls $5

_holmesy_: folds

----- RIVER ----- [8s Jd 9c 2d][As]

Golie: checks

Krisz0209: checks

----- SHOW DOWN -----

Golie: shows [8d 9s] (Two Pairs, Nines and Eights, Ace high)

Krisz0209: shows [9h Jh] (Two Pairs, Jacks and Nines, Ace high)

Krisz0209 collects $15 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $15.75 Main pot $15 Rake $0.75

Board [8s Jd 9c 2d As]

Seat 1: Bigclout1 (button) folded on the Flop

Seat 2: Ric121251 (small blind) folded on the Flop

Seat 3: _holmesy_ (big blind) folded on the Turn

Seat 4: Golie showed [8d 9s] and lost

Seat 5: Krisz0209 showed [9h Jh] and won ($15) with Two Pairs, Jacks and Nines, Ace high

Seat 6: Helliw001 folded before Flop (didn't bet)

Lite kritik på handen:D........

Länk till kommentar

Någon som kan kommentera handen ovan? så osäker om jag spelade den rätt? :)

Tycker du spelade handen helt OK. Att betta ut på den floppen är ett måste. Bettet på turn är också bra. Farliga drag ute så du måste försvara din hand mot eventuella draghänder. Sitter någon på stegen bör du få ett re raise mot dig. Förståndig check på rivern tycker jag. Att han sedan har högre tvåpar den här gången är inte mycket att göra åt.

Länk till kommentar