Gå till innehåll

rai tippar på strykan


Recommended Posts

Tänkte fixa en tråd med mina stryktips och europatips rader.

 

Skapar tråden för att diskutera lite runt matcherna och systemen.

 

Ni får även gärna posta era rader om ni vill!

Sen kan jag säga att jag för det mesta tippar för det är kul och inte för pengarna så mkt.

 

Börjar me Europatipset Onsdag 256 raders

 

1 Arsenal- Cska Moskva 1

Tror på revansh här. Tror inte Arsenal blir nollade 2 matcher irad, och om de gör mål ser ja inte hur de kan förlora

 

2 FC Köpenhamn - Man U 2

Man U i toppform

3 Benfica - Celtic 1x

Benfica svårslagna på hemma plan, dock haft en hård vecka så kryss garderas

 

4 Real Madrid - St.Bukarest 1

Real spelar ut och vinner med 3 mål

 

5 Lyon- Dynamo Kiev 1

Har ett lag som leker med mediokra lag och håller alltid hög nivå

 

6 Hamburg-Porto x2

Porto är klassen bättre och kryss är troligt med överväg på 2a

 

7 AEK-Lille x2

Lille är ett typsikt lika lag i dessa matcher. AEK övertygar inte.

 

8 Milan-Anderlecht 1

Milan fick fart på målproduktionen mot Inter men förlorade och i serien är de körda. Satsar allt på CL och vinner här och nollar motståndarna

 

9 Partizan Bel - Livorno 1x

Partz förlorar aldrig hemma, med x gardering känna matchen säker

 

10 Lens - Osasuna 1x

Osasuna har problem med spelat och målskyttet och vändningen kommer inte i denna matchen. 0-0 känns troligt

 

11 Palermo - Newcastle 12

Palermo i storform, dock garderar ja med 2 för skrällchans. Palermo har inte spelat lika än i serien och denna match tror ja kuna sluta med många mål

12 Tottenham - Cl brugge 1x

Tottenham borde inte ge bort en 3 poängare här på hemmaplan. Säkert x?

 

13 Blackburn - Basel 1x

Osäkraste matchen på kupongen. Basel e bra och blackburn på väg in i formsvacka? Har bara en halvgardering men annars hade ja helgarderat den

 

Blev 10/13

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tippade förre veckan ett 648kr system med några vänner, han inte skriva in, med det blev 11 rätt. gick back en 300 på spelet så inte så givande. 11/13

 

1 Gefle - Helsingb. X 2

 

Helsingborg är vassare, vill ta lite revanch från serien, dock var de riktkgt dåliga sista seriematchen. Får gradera med ett kryss¨

 

2. Everton - Aston V. X

 

Vågar spika ett kryss här, känns som troligaste resultatet, fpr hoppas det hållet

3. Chelsea - Watford 1

 

Chelsea tappar inte poäng i 2 seriematcher på raken.

 

4. Middlesbr - West Ham X 2

West ham på uppgång och Middlesbrough imponerar inte ett dugg.

 

5. Portsmo. - Fulham 1 2

 

Portsmouth borde ta detta på hemmaplan och har inte spelat lika hemma ännu, skräll 2a tas med.

 

6. Sheff.U - Bolton X 2

 

Bolton är i en svacka? Tar sig upp ur den tror ja, men tar men en direkt vinst eller kryssar är frågan.

 

7. Wigan - Charlton 1

 

Chralton är sämst i CL och kankse ännu sämre på bortaplan. Måste spika en match som denna

 

8. Cardiff - Burnley 1 X

 

Toppmöte och trolig jämnmatch, garderar så gott jag kan.

9. Coventry - Derby 1 2

 

Coventry ska väl kunna ta hem det här om de sköter sig då de har lätt

för derby. Derby dock på uppgång och får en gardering

10. Crystal P - Stoke 1 2

 

Palace hetare på hemma plan medans Stoke presterar dåligt på bortaplan. Svår match, men gillar inte 1x garderingar så mkt i såna här matcher så kör på en 12

11. Ipswich - Sheff.W 1 2

 

1a som första gardering är given. Dock e sheff på G och får en gardering.

 

12. Sunderl. - Southampt X

 

Ja, andra x spiken, denna är dock mer än chansning. 1x gardering skulle jag annars rekommendera

 

13. West Brom - Norwich 1

 

Spikar den sista, West brom släpper inte denna match

 

Sammanfattning: Har lirat lite annorlunda denna vecka än ja brukar. Säkra kryss på systemrad brukar ja inte köra, men testar denna vecka, får se om det håller

 

Kommer köra något system me kompisarna också för de pengarna vi har kvar från förr veckan. Får se om ja hinner ta med det systemet.

 

9/13 rätt. Så här i efterhand borde man vågart spikat HIF och lagt en gardering till längre ner i raden..men men!

En spik x gick in av 2. Syna att inte Everton kunde kvitera.

 

9.5 rätt i snitt efter 2 omgångar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig i bra form. Kollar jag på Lördagens kupong ser jag att med lite tur hade det blivit iaf ett par rätt mer.

Så försöker på det lite mer lätttippade europatipset, dock för 216kr bara.

 

 

1. Arsenal - Liverpool 1 X 2

 

Man vill ju kunna spika Arsenal här, men de verkar ha svårt att få till det med målen nu. tvungen att helgardera

 

2. Ascoli - Empoli X

 

Ser det som ungefär 50-50 att det blir lika lr inte här. Vill inte slösa en helgardering här så spikar x'

 

3. Lazio - Udinese 1 X 2

 

Öppen historia. Ser ingen som favorit

 

4. Messina - Cagliari 1 X 2

 

Cagliari har för vana att spela like, speciellt på borta plan. Sätt 2 matcher med dem i år på tv4. Sjukt imponerad på Souzo och hoppas han gör en supermatch för bäst utdelning

 

5. Palermo - Torino 1 X

 

Tappar knappast 3p hemma, men kankse dags för första krysset hemma här.

 

6. Parma - Inter 2

 

Parma har jag inte så stor koll på, men Inter känns stabila i ligan och kniper denna bortamatch

 

7. Sampdoria - Chievo 1

 

Tar emot seriens sämsta lag och borde väl vinna detta möte

 

8. Barcelona - Zaragoza 1

 

Topp match, men hade vart helt annan om Barca spela borta, hemma ska de bara ta denna match för att knappa in på Sevilla

 

9. Getafe - Mallorca 1 X

 

Getafe är bättre för tillfället och ska iaf ta poäng hemma om inte maskineriet rostar ihop helt

 

10. Osasuna - R.Madrid 2

 

Klonk 2a!. Hoppas det inte blir en sån där match som man brukar se på tv4. Att Hedman tror på real för att sedan bortalaget ska vinna

 

11. Racing S - Sevilla 2

 

Sevilla måste vinna för att inte de andra lagen ska komma ifatt dem i toppen. Har ett offensiv som är sjukt i vissa matcher. Vinner denna match, men kan bli målrik tror jaf.

 

12. Sociedad - Espanyol X 2

 

Går enbart på tabellläge osv på denna match. Hoppas inte Sociedad vänder på båten denna match och börjar vinna, Hoppas det dröjer.

 

13. Häcken - Brommap. 1

 

Vinner matchen men kanske inte klarar sig kvar i Allsvenskan. Ett pressat BP har visat sig svaga förut ( se storförlusten mot Norrköping hemma i slutet av serien) Här klarar de inte ett hårdsatsande Häcken en hel match.

 

 

sammanfattning: Det blir antagligen inga stora pengar även om man får 13 rätt, men liten jackpot som det är så får man väl hoppas man får lite grann iaf! Skräll chanser finns så klart, 3-4 favoriter på bortaplan, alltid är det ngn som viker ner sig. Real är väl kända för det, men jag har valt att spika den och hoppas de gör sitt jobb!

 

Edit: såg att jag hade en från i Torsdags levande också, hade glömt den.

 

Lite annorlunda spelat, men sket i att kolla upp matcherna innan.. så kallad 1minuts rad där man gått på känsla

 

1. Arsenal - Liverpool 1

2. Ascoli - Empoli 1 X

3. Lazio - Udinese 1 X

4. Messina - Cagliari 1 X

5. Palermo - Torino 1

6. Parma - Inter X 2

7. Sampdoria - Chievo 1 2

8. Barcelona - Zaragoza 1

9. Getafe - Mallorca 1 X

10. Osasuna - R.Madrid X 2

11. Racing S - Sevilla 2

12. Sociedad - Espanyol 1 2

13. Häcken - Brommap. 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...