simon_lewis Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Hi Guys Jag har spelat NL Hold em ett par år med bra resultat, mitt poker spel betalar gott o väl mina räkningar varje år.. Ok nu till min fråga, jag har inte läst några böcker eller köpt någon annan information om hold em men nu känner jag att jag vill ta nästa steg.. Vad anser ni är viktigast att lära sig för att kunna klättra uppåt på stegen.. - Är det mattematiska odds.. - Lära sig allt om "outs".. - Spela mot de bästa NL hold em spelarna.. - Mer erfarenhet.. Vad tror ni? Finns det andra BRA hold em spelare här som kan ge några råd.. Har varit mestadels i Usa de senaste 10 åren och fick en chock när jag flyttade hem igen,, Jäklar vad hold em har vuxit i Svaerige.. Roligt!! Ok guys, thats it for now.. / Simon Lewis * RP - QoS * Citera
Gyre Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Allt på den listan, förutom att spela mot de bästa då kanske, är saker man måste ha och kunna. Citera
gdaily Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Den absolut viktigaste faktorn, är att hela tiden leta upp de sämsta motståndarna, och spela de de vill spela, oavsett om det är NL, Fixed, Omaha eller grisring. Citera
thorin Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 När du säger "allt om outs", hur menar du? Det är väl inte så mycket på det området att lära sig, om du inte blandar inte odds osv. Iofs kan bör du veta vad sk Levande och döda outs är, men det är ju inget stort område direkt. Citera
gnuffe Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Den absolut viktigaste faktorn, är att hela tiden leta upp de sämsta motståndarna, och spela de de vill spela, oavsett om det är NL, Fixed, Omaha eller grisring. - OK, jag må erkänna min okunskap här, men vad är grisring? En dirty variant av Crazy Pineapple? Citera
thorin Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 - OK, jag må erkänna min okunskap här, men vad är grisring? En dirty variant av Crazy Pineapple? Utan att vara 100% säker så tror jag Grisring är något skitspel som inte har med poker att göra, Gdaily försökte poängtera att du ska anpassa dig efter tomtarna. Citera
gdaily Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Ett mälspel på tre till fem deltagare. Om man är fyra deltagare som alla spelar perfekt så finns det dock ingen vinnare - vi satt en gång på Elitloppshelgen och spelade samma giv i 9 timmar innan någon råkade lägga fel kort, sedan tog det slut. Citera
dlinder Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Ett mälspel på tre till fem deltagare. Om man är fyra deltagare som alla spelar perfekt så finns det dock ingen vinnare - vi satt en gång på Elitloppshelgen och spelade samma giv i 9 timmar innan någon råkade lägga fel kort, sedan tog det slut. Haha, ja det lät ju kul Lite som Tic Tac Toe kanske. Citera
Lassis Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Ska man inte spela Vinnare/Plats och V5:or när man är på Solvalla?? Citera
Recommended Posts