VikingSW Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Fi är 23/5/1.6 efter 300 händer och har synat ett antal av mina PFR. Jag har nästan alltid skickat iväg ett CB och han har nästan alltid i början på sessionen lagt sig på floppen, men har börjat syna med lägre par och AK, AQ då jag tror han är lite irriterad över mina CB. Jag har statsen 22/18/2.7 på det här bordet och är den som höjer flest händer preflop. Jag bettar nästan alltid runt 75% pott på floppen. Så hur spelar ni på turn, är det en given semibluff? Hur mycket bettar ni då? Check? BB ($33.10) Hero ($274.30) MP ($267.40) Button ($182.75) SB ($321.00) Preflop: Hero is UTG with A, 9. Hero raises to $8, MP calls $8, 1 fold, SB calls $7, 1 fold. Flop: ($26) 3, 7, 8(3 players) SB checks, Hero bets $18, MP calls $18, SB folds. Turn: ($62) 8(2 players) Hero ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 betfold mot stor raise från FI. Trodde för övrigt att rubriken stod för turnering. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Maple Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Du skriver inget om hur du eller din motståndare brukat agera på turn när han synat din raise preflop och synat din bet på floppen. Om din motståndare inte är av typen att syna ett bett på floppen för att "keep you honest" och sedan lägger sig för det mesta på turnen så har du nog små möjligheter att få honom att lägga sig här. Din troligaste hand från motståndarens synvinkel är två överkort. Alltså har motståndaren om denne tror sig ha bäst hand på floppen fortfarande bäst hand. Enda undantaget vore om du satt på en åtta och motståndaren på ett överpar. Så semibluffen är inte helt given då sannolikheten att motståndaren lägger sig bör vara ganska låg. Å andra sidan känns check-syn väldigt passivt och check-fold väldigt vekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LiftWaffe Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Vad brukar du göra efter han synat ditt CB då? Checkar du eller höjer du ännu mer/lika mycket på nästa gata? Tänkte ifall det inte är så att han tröttnat utan att han börjat se ett mönster i ditt agerande. Jag skulle iaf höja igen. Det värsta som kan hända är omslag, det bästa fold eller syn och du fyller färgen. Om han höjer får du räkna på om det är värt att syna eller inte. Tror du får implicita odds också(förutsatt att han inte har/får kåk) för jag skulle nog sätta dig på PP som du blir tveksam med istället för runner-runner färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VikingSW Postad 31 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Vad brukar du göra efter han synat ditt CB då? Checkar du eller höjer du ännu mer/lika mycket på nästa gata? Tänkte ifall det inte är så att han tröttnat utan att han börjat se ett mönster i ditt agerande. Det har inte varit några standardsituationer som har uppstått på turn tidigare så det finns inga direkta mönster att gå på då jag endast spelat ett par hundra händer mot Fi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LiftWaffe Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Vad brukar du göra efter han synat ditt CB då? Checkar du eller höjer du ännu mer/lika mycket på nästa gata? Tänkte ifall det inte är så att han tröttnat utan att han börjat se ett mönster i ditt agerande. Det har inte varit några standardsituationer som har uppstått på turn tidigare så det finns inga direkta mönster att gå på då jag endast spelat ett par hundra händer mot Fi. OK, men då vidhåller jag att jag skulle beta igen på turn. Tror det blir billigaste sättet att se rivern. Han checkar nog inte bakom dig om du checkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Få spelare viker semibluffen på turn nu längre, som det skrivs om i senaste numret av poker magasinet. ett spel är att köra en bluff-negreanu, dvs att simulera ett set genom att beta floppen, checka turn och höja på river. ett annat är väl att checka turn och check-raisa honom all in. utan att ha någon som helst information så ser hans spel ut som om han vill ta hem potten på turn med en större bet. det mest säkra vore väl att göra som vissa säger, beta turn och folda mot raisen, men hur bra är det egentligen? att kalla ditt spel semibluff tycker jag är vågat, han kan redan sitta på huset och om din bedömning är att han har en gjord han är det väl bara att släppa? om du tror han har en draghand med 56 eller 910 skulle en turn checkraise kunna sätta honom på plats. Om jag skulle spela turn så skulle jag börja med att checka. Beroende på han spel så skulle jag antagligen folda eller ställa. Ser ingen mening med en bet-fold och varför han skulle vika en bet i det läget, när han uppenbart tror att du är svag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nickupptaget Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 ett spel är att köra en bluff-negreanu, dvs att simulera ett set genom att beta floppen, checka turn och höja på river. mm, stor chans att fi skulle fatta det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Jättecheck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brut Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Checkfolda den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts