parre Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 250k-garanti på FTP. Jag dubblade i för några perioder sedan med AA vs KK. Raisade pre, fick omslag mot mig, slog om igen, syn. Flop AKQ och degen åker in. Enda riktigt stora potten jag spelat. Därefter har jag dubblat en liten stack som raisade pre, jag betade flop och ställde turn (KTxx) med JT - han hittade visst AK. Har börjar öppna upp mitt spel lite mer på sistone när blindsen börjar bli värda något, men inget "out-of-line" förutom JT-handen ovan. Fi verkar sådär, ingen direkt monsterread men inget speciellt. Menlös, typ? Blinds: $50/$100 9 players Converter Stack sizes: UTG: $6185 UTG+1: $2995 MP1: $6770 Parre: $5610 MP3: $4770 CO: $5030 Button: $3360 SB: $4355 BB: $2075 Pre-flop: (9 players) Parre is MP2 with T:spade: 8:spade: 3 folds, Parre raises to $250, MP3 folds, CO calls, 3 folds. Här gör jag en kanske lite väl lös höjning, men efter tre pass så känner jag att T8s är klart spelbart. Får en syn. EDIT: 2.5xBB är min standardraise först in. Flop: 6:diamond: 8:diamond: 4:club: ($650, 2 players) Parre checks, CO bets $650, Parre calls. Vad gillar ni mitt spel på denna gata? Vill inte få ett omslag mot mig, dessutom vill jag se vad Fi gör. Har tidigare check-foldat när jag höjt pre och missat, därav checksyn och se vad fi gör på turn. Turn: Q:heart: ($1950, 2 players) Parre checks, CO checks. Att fi checkar bakom gillar jag verkligen. Det borde betyda att jag leder. River: 2:heart: ($1950, 2 players) Parre checks, CO bets $1950, Parre calls. Results: Final pot: $5850 Jag checkar. Möts av ett jättestort pottbet. Tänker tills jag bara har ett par sekunder kvar på tiden innan jag synar. Kan dra min motivering till denna syn senare, tänkte få lite kommentarer från er först. Är det en bra syn eller är det bara att passa och ta nästa hand? Hade som sagt en tanke bakom det hela, men den kanske var fel... har jag nånsin rätt liksom? Citera
Santa_Bege Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Med tanke på hur du beskriver det uppsättnigen så tycker jag du spelar bra. Check-syn är ju tom något som Brunson förespråkar i SS2, så det kan inte vara helt fel. Folda känns rätt menlöst, då skulle du gjort det för länge sedan. Jag tycke du spelade bra, fast jag kanske är partisk i frågan Citera
Recommended Posts