Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Hand från tomteverkstan Everest. Nyss kommit till bordet = Inga reads.

Inledande spel 695941585.

chancentot sitter vid 0 med $28,57.

chambi sitter vid 1 med $41,55.

Bogust sitter vid 2 med $71,36.

perforator sitter vid 5 med $124,81.

Dealern sitter vid 5.

chancentot lägger en blind på $,25.

chambi lägger en blind på $,50.

(Bogust ges Jk Js.)

Före floppen:

Bogust höjer med $1,25. --- Hittar JJ och pottar preflop.

perforator synar med $1,75.

chancentot synar med $1,50.

chambi foldar.

Floppen kommer upp

8h 8s 9r. Ganska bra flop för mig. Leder nog mot det mesta här men vill ändå göra det dyrt för stegdrag.

chancentot satsar $,50.

Bogust höjer med $4. --- Betar pott och blir minraisad av storstacken. Hur gör man här egentligen? Syna eller slå om en gång till? Har svåt att se hur en sämre hand ska kunna syna mig om jag slår om så jag valde att bara syna. Av händer jag slår känns det som att han kan ha TT, JT, A9 eller att han väljer att testa mig med ex. AK.

Finns ju också risk för QQ eller A8.

perforator höjer med $4.

chancentot foldar.

Bogust synar med $4.

Turnkortet kommer upp Qk.

Bogust checkar --- Vi båda checkar turnen.

perforator checkar

Riverkortet kommer upp 6k.

Bogust checkar

perforator satsar $11. --- Riverkortet ser ofarligt ut och han väljer att beta 11, vilket ser ut som något slags värdebet. Behöver ju bara vinna här en av 3 gånger för att gå plus. Men slår jag egentligen nånting om jag synar honom här? Känns som att jag nästan bara slår en bluff.

Enkel fold eller?

Postad

Svårt, om han minihöjde för att kunna checka till sig gratiskort så har ju 2 av 3 öppna stegdrag gått in nu, JT eller 7T. Han är ju stark eller tom här annars skulle han inte höja. Ibland synar jag för att försöka bli klokare på hur Fi spelar och ibland foldar jag... Vad gjorde du? :)

Postad
Svårt, om han minihöjde för att kunna checka till sig gratiskort så har ju 2 av 3 öppna stegdrag gått in nu, JT eller 7T. Han är ju stark eller tom här annars skulle han inte höja. Ibland synar jag för att försöka bli klokare på hur Fi spelar och ibland foldar jag... Vad gjorde du? :)

Jag synade efter att ha stekt ett bra tag. Väntar ett tag med å säga vad han hade :)

Postad
Okay, många tycker alltså att syn är rätt här. Men hur bör jag spela dom andra gatorna dÅ? Skulle jag ha slagit om på floppen?

Svårt eftersom han har position på dig. Alltså om du slår om och han synar vad sätter du honom på då? Har han en 8a som han slowspelar eller har han drag? Faran med att slå om är att om han har en åtta så har du bara visat dig betalningsvillig och då kan han göra det ännu dyrare för dig. Som du spelar nu är väl den billigaste vägen till en SD om du är osäker.

Postad
Skulle jag ha slagit om på floppen?

Nej du spelar bra.

Håller med. Som du själv säger så är det väl få händer du slår som hade synat en re-raise där. Jag sätter honom på A 9 och tror inte du hade vunnit nåt på att spela annorlunda. Har du bäst hand så tror jag inte du hade kunnat vinna så mkt mer än vad du gör nu. Möjligtvis om du hade gjort ett bet på turn men lite riskabelt efter hans raise på flop. Har du sämst hand så kommer du ändå ganska billigt undan.