Gå till innehåll

Polistillslag i Alingsås


kentAA

Recommended Posts

Jag tycker det är bra att SvePoF agerar när en klubb blir insyltad med polisen.

 

Jag tycker det skulle vara av värde om man via medlemsbrev eller hemsida kunde redovisa hur man agerar om en klubb som är medlem blir indragen i ett rättsfall, finns det prejudikat?

Kan vara bra att veta för den/de som driver/tänkt starta pokerklubb. Kanske skulle svepof mer aktivt gå ut och visa var man står angående poker och de juridiska spörsmålen, även om det kan kännas obekvämt så tror jag att många av medlemmarna skulle sätta värde på att veta vad förbundets officiella hållning är och hur man kan få hjälp och svar på eventuella frågor.

 

Svepof skulle kunna ha endel FAQ-sektionen på sin sajt där medlemmar kan hitta svar på de vanligaste frågorna och funderingar kring pokerklubbar. Finns inget om de juridiska aspekterna idag.

 

Idag är det ju solklart att pokerklubbar är olagliga, men det sägs väldigt lite från svepof om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att SvePoF agerar när en klubb blir insyltad med polisen.

 

Jag tycker det skulle vara av värde om man via medlemsbrev eller hemsida kunde redovisa hur man agerar om en klubb som är medlem blir indragen i ett rättsfall, finns det prejudikat?

Kan vara bra att veta för den/de som driver/tänkt starta pokerklubb. Kanske skulle svepof mer aktivt gå ut och visa var man står angående poker och de juridiska spörsmålen, även om det kan kännas obekvämt så tror jag att många av medlemmarna skulle sätta värde på att veta vad förbundets officiella hållning är och hur man kan få hjälp och svar på eventuella frågor.

 

Svepof skulle kunna ha endel FAQ-sektionen på sin sajt där medlemmar kan hitta svar på de vanligaste frågorna och funderingar kring pokerklubbar. Finns inget om de juridiska aspekterna idag.

 

Idag är det ju solklart att pokerklubbar är olagliga, men det sägs väldigt lite från svepof om detta.

 

Det finns inga prejudikat där förbundet varit involverat.

 

Jag informerar 2-3 personer om dagen via e-post och telefon gällande vad som gäller vid bildande av klubbar och rådande rättsläge, men jag tar åt mig av din synpunkt gällande FAQ, att det borde finnas med även där. Det är noterat och åtgärdas under denna vecka. Tack för det tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Random herre ber om ursäkt,, Jag skrev min personliga åsikt.

 

Jag visste dock, att förbundet hjälper Halmstad och står bakom detta med att hjälpa poker-svergie i övrigt.. Klart vi skall stå upp ihop?

Bli medlemmar då?

 

Vad jag ville säga, var att man inte skall ta det för givet.. och kritisera innan man vet, vart förbundet står.. Som jag tycker Peder, skrev tydligt igen, i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Random herre ber om ursäkt,, Jag skrev min personliga åsikt.

 

Jag visste dock, att förbundet hjälper Halmstad och står bakom detta med att hjälpa poker-svergie i övrigt.. Klart vi skall stå upp ihop?

Bli medlemmar då?

 

Vad jag ville säga, var att man inte skall ta det för givet.. och kritisera innan man vet, vart förbundet står.. Som jag tycker Peder, skrev tydligt igen, i denna tråd.

 

Takalen! Du och DCBoy behöver inte be om ursäkt för ni är engagerade och kommer med synpunkter. "Random internet-användare" behövs dom med :)

Jag tycker det framgick att det var personliga inlägg ifrån er båda. Att jag svarade med ett förtydligande på gdailys kommentar var för att nya besökare ska veta vad som gäller på vår lina.

 

P.S Jag vet att du är medlem i förbundet och det är kul att du är med i debatten. D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, en sak till..

 

Vi skall inte glömma, att förbundet, eller vi andra klubbar, borde ha lite krav, på andra anslutna klubbar..

 

Skall tex Förbundet rycka in och hjälpa tex en svartklubb, som drivits med vinst-intressen i 30år..? Som tex bryter mot flera andra lagar, än pokerns vara eller icke vara i sverige?

 

Det är mycket som kan bli fel,, med försäljning och alcohol lagar osv.

Hur man bedriver "lotteriet" som dom benämner det.. Det är ju stora gråzoner där. Precis som Leif skrev, finns ju inga prejudikat än..?

 

Då gäller det ju få dessa domar, att falla åt rätt håll, för oss alla pokerspelare.. Som vill spela livepoker, utan att känna sig krimminel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, en sak till..

 

Vi skall inte glömma, att förbundet, eller vi andra klubbar, borde ha lite krav, på andra anslutna klubbar..

 

Skall tex Förbundet rycka in och hjälpa tex en svartklubb, som drivits med vinst-intressen i 30år..? Som tex bryter mot flera andra lagar, än pokerns vara eller icke vara i sverige?

 

Det är mycket som kan bli fel,, med försäljning och alcohol lagar osv.

Hur man bedriver "lotteriet" som dom benämner det.. Det är ju stora gråzoner där. Precis som Leif skrev, finns ju inga prejudikat än..?

 

Då gäller det ju få dessa domar, att falla åt rätt håll, för oss alla pokerspelare.. Som vill spela livepoker, utan att känna sig krimminel?

 

Om förbundet går in och hjälper en klubb(ansvarig person på klubben) vid ett åtal, så kommer hjälpen endast bestå i den del av åtalet som gäller poker. Förekommer andra åtalspunkter, som t.ex. olaglig alkoholförsäljning så kommer den åtalade själv få driva det försvaret. Förbundet ställer sig aldrig bakom "icke-pokerrelaterade" åtalspunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, en sak till..

 

Vi skall inte glömma, att förbundet, eller vi andra klubbar, borde ha lite krav, på andra anslutna klubbar..

 

Skall tex Förbundet rycka in och hjälpa tex en svartklubb, som drivits med vinst-intressen i 30år..? Som tex bryter mot flera andra lagar, än pokerns vara eller icke vara i sverige?

 

Det är mycket som kan bli fel,, med försäljning och alcohol lagar osv.

Hur man bedriver "lotteriet" som dom benämner det.. Det är ju stora gråzoner där. Precis som Leif skrev, finns ju inga prejudikat än..?

 

Då gäller det ju få dessa domar, att falla åt rätt håll, för oss alla pokerspelare.. Som vill spela livepoker, utan att känna sig krimminel?

 

Det är precis just därför som vi avvaktar mer information i ett fall som Alingsås, som nu inte råkar vara medlemmar. Alla klubbar som sköts på ett oseriöst sätt är jag den första att ta avstånd från. Oseriösa klubbar ska givetvis inte (och är inte) heller vara välkomna som medlemmar hos oss. Vi ska på ett redan tidigare stadium än vid åtal, ha sållat bort klubbar med verksamheter som vi inte vill bli förknippade med. Problemet är att vi i dagsläget inet har någon fast policy på vad som krävs för att ses som seriös eller oseriös. Jag lovar att ta tag i detta, och få fram klarare riktlinjer för våra krav på klubbar.

 

Saker som olaglig alkoholservering, droger, maffiametoder, slagsmål och andra tråkigheter hör inte hemma i pokersverige.

 

För att ta ett exempel så hade vi inte gått in och hjälpt Halmstad på något sätt gällande deras alkoholservering. Nu blev den åtalspunkten nerlagd, men det är av sekundär betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin diskution, hoppas alla som smutskastade förbundet totalt efter ken incidenten ser allt posetivt förbundet gör för pokern i Sverige och ångrar sig över påhoppen på oskylda styrelsemedlemmar!

 

Som Leif har skrivit i sina tidigare artiklar i poker magazin så måste alla gå ihop och kämpa för pokern bästa för tillsammans är vi starka och det finns ett ordspråk som passar in bra här, en kan inte göra allt, men alla kan göra något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin diskution, hoppas alla som smutskastade förbundet totalt efter ken incidenten ser allt posetivt förbundet gör för pokern i Sverige och ångrar sig över påhoppen på oskylda styrelsemedlemmar!

 

Som Leif har skrivit i sina tidigare artiklar i poker magazin så måste alla gå ihop och kämpa för pokern bästa för tillsammans är vi starka och det finns ett ordspråk som passar in bra här, en kan inte göra allt, men alla kan göra något.

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...