Memory Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Har en lite fundering kring en hand som jag spelade nyss. Har ingen direkt read på blondinho då han nyss kom till bordet men molio13 verkar vara en solid spelare och har dubblat sitt inköp. Post-flopp är väl inget märkligt höjjer 4bb två synare. molio13 betar pott på flopp sen går blondinho all-in, Vad ska jag göra nu? hade det bara varit blondinho hade jag synat, men nu? HERO sitter vid 0 med $55,93. japalli sitter vid 1 med $40,26. dasslock sitter vid 2 med $49,25. molio13 sitter vid 3 med $118,47. blondinho sitter vid 4 med $26,57. barthozzz sitter vid 5 med $38,97. sumar sitter vid 6 med $46,75. bobby_lebrun sitter vid 8 med $24. killastyle02 sitter vid 9 med $45,25. Dealern sitter vid 2. molio13 lägger en blind på $,25. blondinho lägger en blind på $,50. (HERO ges Kh Kk.) Före floppen: barthozzz foldar. sumar foldar. bobby_lebrun foldar. killastyle02 foldar. HERO höjer med $1,50. japalli foldar. dasslock foldar. molio13 synar med $1,75. blondinho synar med $1,50. Floppen kommer upp 6k 4s 8r. molio13 satsar $6. blondinho höjer med $18. (All-In) HERO ??? Citera
ulaf Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Tycker jag inte. Han som går allin har ofta bara ett par. Du behöver inte nödvändigtvis ligga efter. Citera
cOP Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Du har nästan inget i potten. Invänta bättre läge. Fold alltså. Citera
FeelingThis Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Med bara $2 investerat i potten och utan read känns det som fold. Citera
Memory Postad 28 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Med bara $2 investerat i potten och utan read känns det som fold. Umm det var så jag kände också och la mig, samtidigt så känns det som man leder ganska ofta här, är väl ett set man ska vara rädd för, möjligen två par, dock inte lika troligt... Citera
ulaf Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Jag hade faktiskt inte lagt mig. Synade han som höjde först? Citera
Memory Postad 28 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Jag hade faktiskt inte lagt mig. Synade han som höjde först? Nej han la sig också, därav hade kanske en lite raise varit bra? vad tror ni? Citera
minucci Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Jag hade faktiskt inte lagt mig. Synade han som höjde först? f f f f f f fisk Citera
jojje2k Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 dom sitter ju på 99 och TT. fast jag skulle också foldat. Citera
styris Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 In med degen.. vad väntar du dig för flop egentligen med denna hand om du itne våga in med degen på detta bräde.. Citera
tobbelobbe Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 In med degen.. vad väntar du dig för flop egentligen med denna hand om du itne våga in med degen på detta bräde.. Instämmer med föregående talare. Tror du han pushar med ett set på lågt bräde utan flushdraws ute? Enda snubben du behöver vara orolig för e molio13 men hans HD är bra mkt större än set och AA, och skulle blondinho ha set eller AA så bara gratta honnom för weird play. Tokar finns det ju förstås överallt, inte minst på 025/05 men kasta kk i såna hära lägen kan man ju inte göra. Citera
Nisse Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 In med degen.. vad väntar du dig för flop egentligen med denna hand om du itne våga in med degen på detta bräde.. han kanske inte förväntar sig överbet och omslag, eller? Citera
_Nesse_ Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Kan inte förstå varför man ska lägga handen i det läget. Flopen är precis vad man vill se och ställer han all in me set? Citera
PrisonX Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 luktar riktigt mycket set flopp Citera
sympathetic Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Skulle säga syn eftersom på denna nivå så sitter dom väldigt ofta med t.ex. 99 eller TT och degar in efter den floppen Citera
Klyka Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Jag skulle göra en kvid-syn i brist på bättre read.. Dvs jag gillar inte händelseutvecklingen på floppen, men som sagt ovan, vad väntar du dig för flop? Sen orkar jag inte analysera om jag kanske skulle höja oxo.. men fold blir det inte. Ofta får jag ångra mig efter synen, men då skriver jag en note på snubben... Om jag däremot vet att han ofta överspelar ett tvåpar tex eller floppade monster där han sällan får betalt s lägger jag. Som det ser ut nu så, tja "vad ska han ha liksom?" Citera
Samedi Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Instasyn. Spelare på den här nivån gör så där med betydligt fler händer än enbart set. Citera
Memory Postad 29 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Det är inte han som går all-in som jag var orolig för, den andra killen täcker ju mig... Låt oss säga att jag hade synat, och han bakom synar också. Vad gör man då på turn? Citera
Janoh Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Han som betar rakt ut i potten är oftast tom och betar ut för att han tror att du också är det (typ AK) eller att du är precis så vek att du kan släppa händer som leder. Vet inte själv hur ofta dom betade rakt ut med sina drag med, man raisar och dom släpper. Tänk så.. Varför skulle han beta rakt ut med ett set? Hur ofta betar dom rakt ut mot PFraisaren med ett set? Typ aldrig... Dom går på checkraisen. Så inget att vara rädd för, bara ta the gamb0l mot shortstacken som kan ha vad som helst. Set till Överkort till fan t o m underkort. Citera
Spelgalen Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Hur kan folk ens fundera på att folda här? Fundera istället på hur ni på bäst sätt kan få in alla pengar i mitten... Citera
Recommended Posts