bogus Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Höjer ur tidig position med (A2)4 och får bara syn av en (xx)6. Han fångar upp en 9 och jag fångar upp en 10a. Han betar ut 3$ i potten som är 9$, det är 3-6-limit altså. Jag synar alltid i dessa situationer med motiveringen "kan han dra ut till 4e kan väl jag dra ut till 5e" Citera
Hjort Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Du drar ju jättemjukt här, så du bör ju rimligen ta ett kort till. Som det ser ut nu så kan du omöjligt ha lägre än ungefär 42% i att dra ut mot en bättre hand. Visserligen kan du inte ha mycket bättre heller om han inte synat vansinnigt tunnt. Om vi sätter honom på A5 i hålet så kan nästa gata se ut så här: Du träffar ett kort över tio. Då viker du helt enkelt. Möjligen kan du spela vidare om han får öppet par. Din bestcase equity är 38% och normalt kommer du få slänga in 3 stora bet för att få gå till showdown vilket motsvarar 40% av totalpotten. Och då räknar vi ändå inte med att Razz inte direkt Du träffar halvlågt och han träffar högt. Såvida du inte parar är du då mellan 60% och 75% favorit. Och du har dessutom ett bra bluffläge då han måste vika om du parat ett av hålkorten. Gör han inte det så har du fortfarande möjlighet att dra ut. Båda förbättrar sin hand. Nu är det extremt viktigt att du träffar ett kort som gör ditt drag till en ännu bättre låg till ett drag som du kan vara säker på är bättre än hans. Träffar du en 8 och han en sjua är det en katastrof. Då har han dels bättre färdig låg än dig, men han har också ett starkt extra drag om du skulle träffa någon av dina cirka 8 outs. Träffar ni båda samma kort är du faktiskt knapp favorit så länge du är oparad. Så höj om han betar. Du kommer dock aldrig vara särskilt stor favorit om han förbättrar till en färdig nia. Om han inte får in nian och du får en färdig tia så krossar du honom totalt. Citera
Recommended Posts