andpet Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Matrixwolf är en vanlig regular. Ingen speciell direkt. Anledningen till att jag checkar är att hålla potten nere, samt att det inte finns några scarecards som kan falla på river. Solklar syn på river? Skulle ni ha betat på turn? Inledande spel 686835842. Ashtavakra sitter vid 0 med $439,96. jf140 sitter vid 1 med $411,36. Wizli sitter vid 2 med $517,28. Matrixwolf sitter vid 3 med $396. Anchorman sitter vid 4 med $413,36. lolodevido sitter vid 5 med $1.413,92. Dealern sitter vid 4. lolodevido lägger en blind på $2. Ashtavakra lägger en blind på $4. (Anchorman ges Kh Ar.) Före floppen: jf140 foldar. Wizli foldar. Matrixwolf synar med $4. Anchorman höjer med $14. lolodevido synar med $16. Ashtavakra foldar. Matrixwolf synar med $14. Floppen kommer upp Ks 3h 4r. lolodevido checkar Matrixwolf satsar $40. Anchorman höjer med $62. lolodevido foldar. Matrixwolf synar med $62. Turnkortet kommer upp 9k. Matrixwolf checkar Anchorman checkar Riverkortet kommer upp 3k. Matrixwolf satsar $182. Anchorman ??? Citera
Jessica Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 När du checkar turn måste du syna den rivern imo Citera
andpet Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Jo, nog tycker jag det är en syn alltid. Men den är äcklig. Betta mindre på turn för att folda vid ett eventuellt omslag? Citera
eyedol Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Vad gör du på flop, en dryg minraise? Citera
edison Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Varför höjer du floppen? Som Jessica sa så får du väl ta och syna när du har checkat turn... Citera
andpet Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Vad gör du på flop, en dryg minraise? Det är ingen miniraise. Jag höjer med 62. Citera
eyedol Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Kanske var därför jag skrev dryg men om du verkligen inte förstod (snälla säg att du gjorde det) så får jag väl omformulera mig. Du höjer med drygt en minraise, varför? Citera
andpet Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Nu när du frågar kan jag faktiskt inte ge någon bra anledning till att raisa fienden på floppen förutom att jag trodde att jag satt på den bästa handen och ville ha in keramiken. Du ogillar raisen därför att? Citera
Okok Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Nu när du frågar kan jag faktiskt inte ge någon bra anledning till att raisa fienden på floppen förutom att jag trodde att jag satt på den bästa handen och ville ha in keramiken. Du ogillar raisen därför att? Varför gillar du den? Det är frågan. Ofarlig bräda och vad ska en normal spelare syna med som du kan slå. En "normal regular" som du säger, får mna väl tolka som en hyfsad ABC-spelare. 99 måste ju läggas på floppen av en hygglig spelare. Jag utgår också ifrån att han inte kan ha en kall trea här. 43 är den troligaste handen imo, men vill man inte få in såsen med en sån hand på floppen? Varför inte set? frågar sig folk. För att en normal regular inte leder för $40 där på $2/4. Iaf inte i min värld. Som spelat, syna och hoppas på ett donkspel av 56 / TT-QQ / KQ. Citera
jeneqvist Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Matrixwolf är en vanlig regular. Ingen speciell direkt.Anledningen till att jag checkar är att hålla potten nere, samt att det inte finns några scarecards som kan falla på river. Solklar syn på river? Skulle ni ha betat på turn? Inledande spel 686835842. Ashtavakra sitter vid 0 med $439,96. jf140 sitter vid 1 med $411,36. Wizli sitter vid 2 med $517,28. Matrixwolf sitter vid 3 med $396. Anchorman sitter vid 4 med $413,36. lolodevido sitter vid 5 med $1.413,92. Dealern sitter vid 4. lolodevido lägger en blind på $2. Ashtavakra lägger en blind på $4. (Anchorman ges Kh Ar.) Före floppen: jf140 foldar. Wizli foldar. Matrixwolf synar med $4. Anchorman höjer med $14. lolodevido synar med $16. Ashtavakra foldar. Matrixwolf synar med $14. Floppen kommer upp Ks 3h 4r. lolodevido checkar Matrixwolf satsar $40. Anchorman höjer med $62. lolodevido foldar. Matrixwolf synar med $62. Turnkortet kommer upp 9k. Matrixwolf checkar Anchorman checkar Riverkortet kommer upp 3k. Matrixwolf satsar $182. Anchorman ??? Nu när du frågar kan jag faktiskt inte ge någon bra anledning till att raisa fienden på floppen förutom att jag trodde att jag satt på den bästa handen och ville ha in keramiken. Om du nu är så säker på att du har bäst hand och gillar att checkmassaga (plus växel) med tptk på torra floppar undrar jag varför i h-vete du vill checka turn för att hålla potten nere? Citera
psatiw Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Sorry, men omslaget på floppen är det som fuckar upp potten. Det är faktiskt inget annat än...horribelt. Utan den är handen självspelande. Som spelat, folda river. Citera
edison Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Flopraisen är dålig eftersom du sätter dig själv i en svår situation. Fi kommer ju (förmodligen) aldrig beta något på turn som är sämre än TPTK när du slår om på floppen (om du i princip inte slår om varje flop du spelar, vilket jag finner en smula osannolikt) och du får ett svårt beslut på turn/river om fi visar styrka. En passivare linje är att föredra då du kan få betalt av sämre händer/bluffar. Citera
Recommended Posts