Gå till innehåll

cAshville

cAshville

Recommended Posts

Dag 8: 3.5 inköp + hittills på drygt 2 timmar 8-)

4-bords tight/superagro lönar sig verkar det som.

Knäcka en stackars kille i chatten han jag också med, han påpekade vilken fisk jag var när hans toppair J kicker inte höll mot mitt floppade 57s 2-par. All-in på flop.

Suitade One-gap's är nöten, det vet ju alla ;)

BR: 1737:-, 200$ (sitter fast i BJ-bonus)

Ska spela lite på Blackjack bonusen nu..

Återkommer senare.

Tja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 225
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Köpte in mig i en 100+10 turnering. 188 pers med.

Medans turneringen skulle starta spelade jag ett bord PLO och vann tillbaka hela inköpet i turneringen :)

startstack 1500 marker.

Hittar set första potten och bygger till 2200.

Update kommer.

Robot123 är jag. ;)

update: 3.4k marker. 80 spelare kvar, 20 priser. Medel 3.5k

UTE. 99 mot 77 och AK. K på floppen.. surt.

Länk till kommentar

summa sumarum Dag 8: 10 inköp upp drygt utan ett ENDA skott eller liknande. Allt på 0.5/1 :D

+963

BR: 2425:- + 200$

Har gått bra, men inte gjort nån stor uttdragning eller så, har mött minst en psykopattomte vid varje bord.. satte med över 400bb på alla bord jag spelade på efter ett tag.

Jävligt nöjd med dagen. Gjorde ett par riktigt fina spel och bluffar, annars väldigt aggresiv och hyffsat tight.

Har tröttnat på att spela så det blir film nu.

Ses imorgon.

:heart::club::club:

Länk till kommentar

Vad hände med TLK-planen?

Jag som sett fram emot den här dagboken nu när jag just börjat med min egen TLK-resa. :roll:

Jag tyckte att det var för tråkigt med 2/4 fixed :/

Kanske kan ändra planen till "cAshville gör en TLK i NL" ? ;)

Fast det vore ju en lögn då jag spelat i två år redan 8-)

Kanske återupptar FLT när jag har råd att spela 5/10.

Kul att du ska göra en liknande, kommer att följas!

on-topic: spelade inget nätpoker igår. Blev lite live-slask Dealers Choice med Crazy Pinapple, Pinapple, 5-stud, NLT och PLO som spel att välja mellan. Riktigt kul var det ända tills vi var 3 kvar och höjde blindsen :evil:

Ska nätgrinda nu till strax före 15.00 då mitt älskade Lazio spelar.

Är inne på speldag 9 idag.

:club:

Länk till kommentar

kör nl 1/2 istället, spelet är detsamma motståndarna är precis lika dåliga. Enda skillnaden är att du kommer ha högre timpeng :)

Kommer att göra det vid ca 3000 om allt går som det ska.

En av huvudanledningarna med dagboken är att lära mig diciplin med antal inköp ;)

Kommer nog snart ändå. Vad nickar du?

Länk till kommentar

Dag 9: idag, en av dom värsta dagarna i mitt pokerspelande liv.

Tillbaka riggen är nöten. Från 10 inköp + igår till 1k minus idag.

Backade 3 inköp på 25 minuter (600sek, köper in mig för 200bb)

med nötstege mot river kåk, floppat set mot turnat set, färg vs färg.

Då tar den berömda jävla tilten tag i mig och sätter mig på 1/2 PLO med 400 sek. Bluffar en 400 pott mot en tomte som synar 110 bet river med AA på brädan 5697K färg ute.

La sa sedan resterande med K färg mot A färg.

Typiskt(?) är också att jag har satt nån dagsgräns för länge sen på 1000sek vilket gör att jag inte kan tilta klart nu.....

Söndagar är nöten................

BR: 1369:- 200$

Länk till kommentar

Trist att höra att spelet inte gick nåe vidare, vi får hoppas fotbollen går bättre nu då :). Kommer definitivt följa din dagbok skall bli intressant. Självklart är diciplin a och o, jag har iofs ingen självdiciplin alls men jag lyckas klara mig fint endå, kan bero på att jag väldigt sällan har minus dagar :)! Ta en titt i min dagbok också om du har lust, fast det står inte så mkt poker där, mest andra saker!

Länk till kommentar

Trist att höra att spelet inte gick nåe vidare, vi får hoppas fotbollen går bättre nu då :). Kommer definitivt följa din dagbok skall bli intressant. Självklart är diciplin a och o, jag har iofs ingen självdiciplin alls men jag lyckas klara mig fint endå, kan bero på att jag väldigt sällan har minus dagar :)! Ta en titt i min dagbok också om du har lust, fast det står inte så mkt poker där, mest andra saker!

Jo de får vi verkligen hoppas.. Har gått uselt för Lazio ett tag nu.

Skönt att TV4 visar matchen också.

Okej, ge mig länk till den då, hittade inte i Dagböcker.

Kul att någon följer min dagbok iaf :cry:

cAshville - Gul 2007?

Länk till kommentar

Mmm instämmer, men jag tror ändå på lazio, bra lag kommer förr eller senare prestera bra. Du hittar min DB bland resten där, LongAgo - blabla heter den.. :).. Det där med att gula är inte intressant föressten. Skaffa dig en stop loss per dag, som är lägre än 1k, jag har min på tre inköp. Iofs så är det väl mera en stoploss för närmaste tre timmarna, men ändå det håller tilten borta :)

Länk till kommentar

Dag 10: Kände mig lite vissen idag pga pokerdagen igår. Hade jävligt oflyt faktiskt.

Aja hur som helst ny grind idag och det har gått bra hittills :)

Har blivit rivrad på två st stora potter men även lyckats med en stor fin bluff och ett par bra syner, annars standard-malt-ner motståndarna:P

+770:-

Härligt härligt ;)

BR: 2144:- + 205$

Ska till House of Pain nu och eventuell boka tattueringstid! :shock:

Mer game ikväll, ciao

Länk till kommentar

uppdatering för dag 10 ovanför detta inlägg.

Upp nästan 8 inköp idag varav 2st på PLO.

Känns sjukt att ha gått 10 inköp upp i fredags, backat 1000:- igår för att idag gå nästan 8 inköp upp..

Förklaringen till gårdagens ras, betydde som ni kan läsa om några inlägg högre upp på fruktansvärd otur i ett fåtal stora potter, liten summa på dåligt spel.

Annars vill jag summera de hittills 10 dagarna på SvenskaSpel med att säga som alla andra, de simmar fiskar överallt på de nivåer jag spelar på.

Sjuk edge med normalflyt känns det som.

Anledningen till att jag har stora svängningar, mest uppåt, är för att jag spelar extremt aggressivt de händer jag väll spelar i förhållande till blindsen.

50bb bet river är inte ovanligt pga att det finns så många callingstations som synar lite vad som helst.

Fick syn av en kille idag som hade Q hög på river för halva hans stack, min A höga missade flush stog sig alltså.

Utvecklingsstörd eller standardspel?

Ja det får vi väll se om någon vecka ;)

by the way, semi-bokade jag tid hos tatueraren idag OCH han med att spela BINGO :D i en riktigt bingohall med en polare. Haha sjukt stört, satt bara massor med pensionärer där i princip.

Multi-tablade 2 brickor, sjukt stressigt ;)

Vann hela 30kr med fullbricka sista gejmet.

:heart:

Hörs kanske senare, men förmodligen imorgon igen.

Dag 10:

+770:-

BR: 2144:- + 205$

ciao bella

Länk till kommentar

spela BINGO :D i en riktigt bingohall med en polare. Haha sjukt stört, satt bara massor med pensionärer där i princip.

Jag har hört rykten om att Kurt multitablar 10 brickor nu för tiden!

Omöjligt säger jag! Vem är denne multifunktionella Kurt då? En vetenskaplig kloning?

Länk till kommentar

spela BINGO :D i en riktigt bingohall med en polare. Haha sjukt stört, satt bara massor med pensionärer där i princip.

Jag har hört rykten om att Kurt multitablar 10 brickor nu för tiden!

Omöjligt säger jag! Vem är denne multifunktionella Kurt då? En vetenskaplig kloning?

Jag är inte säker. Men det sägs att han tjänat miljoner på onlinebingo, endast 56 år gammal. :shock:

Länk till kommentar

Pheew, jobbig pokerdag hittills psykiskt.

Låg ca 4 inköp upp på 0.5/1 och bestämde mig då för att testa på hur 1/2 kändes. Slog mig ner på 2st bord med 200 på varje.

Upp ner, badbeat, badbeat, nöten står, badbeat, nöten står, bluff osv.

kryptiskt?

Jaja, ligger +250 för dagen iallafall ;)

Kommer sticka till stan snart för att äta och dricka heeela natten.

Hörs imorgon igen! Ciao

Dag 11:

+142:-

BR: 2277:- + 205$ och väntar på ca 70€ från VIP cashback gold på b2b.

Länk till kommentar