Gå till innehåll

Köptips för hemmabiopaket?


bzkt

Recommended Posts

Ska köpa hemmabiopaket nästa helg men är rätt kass på ljud i allmänhet. Har en budget på 3000kr, max 3500kr. Har tittat på Philips HTS3115 är det något att ha?

 

Ska ha det i mitt vardagsrum som är på runt 20kvm. Vill helst ha pelarhögtalare också, vill inte hålla på och sätta fast dem i väggarna. Något annat ni behöver veta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför så liten budget till något så viktigt?

 

/L-K

 

Kan bero på att barn m.m. kostar en del ;) Sen är det ju lite tragiskt om man anser att en hemmabio är viktigare en ens barn :shock:

 

Håller med om att det är tragiskt om nu någon skulle tycka att en hemmabio är viktigare än ens barn. Jag gör det definitivt inte. Min poäng var, om än otydlig, att det är svårt att få till en bra hemmabio för de pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, fanns det inte en sån här tråd? Iaf så tipsades det om det här systemet som jag är lite småsugen på. Fick ju halvbra kritik.

 

Det där ser ju helt ok ut. Ett stort fel bara. Det saknas en sub. Subens betydelse är gigantisk. Hellre 2.1-ljud än 5.0. Åk till någon form av hifi-butik i din närhet. Be att få se lite ur någon film, tex Sagan om Konungens återkomst, bra film med grymt ljud. Se gärna scenen där Olifanterna (visst heter de så?) klampar in över hästarmen. Se den scenen med en sub och se den igen utan sub kommer du förstå vad jag menar.

 

Går säkert att hitta en duglig sub för runt tusenlappen så har du ju ett system för ca 5000. Perfekt!

 

/L-K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag köpte i samma märke som TV samsung. Extrapris på biosystemet som kostar 8000 på expert. Egentligen 10000 men det gick att pruta ner det i butiken pga extrapriset på nätet. Är väldigt nöjd än så länge pga av att designen passar till TVn och att man kan använda samma fjärrkontroll. Lite negativt är att man behöver koppla sepparata ingångar för ljudet från TV sändningar om man ska ha 5.1 ljud från TV sändningar eftersom det inte fanns HD utgång från TV. Men om man ser DVD så blir ljudet super ffa om man har möjlighet att ställa ut ljudenheterna på bra ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...