Gå till innehåll

heltok - en NLT400böckling på äventyr i Thailand


heltok

Recommended Posts

Spanade in följande artikel på aftonbladet och det första jag tänkte var heltoks dagbok.

 

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,965569,00.html

 

Ni är väl i phuket så det borde väl inte vara någon fará.

 

3st från kollot är i bangkok och var på väg mot RCA på nyår. läskigt det som hände. RIP de 3 som dog. dessutom dog 179 och ca 2000 skadades i trafikolyckor under nyårsfirandet :(. kanske terroristerna i världen ska inrikta sig på biltillverkarnas krocktest-avdelningar istället om de vill åstadkomma mer skada :-/

 

källa:

http://www.thaivisa.com/forum/index.php?showtopic=99224

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 609
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket javla forum eller nat. Jag far ju logga in 1000 ggr om.

 

Singapore ar sjukt trevligt. Har borde vi kora en manad. Allt ar grymt. Ni som inte kan jobba pga av natet kan leta upp nat bra stalle

 

Borja har kanske: http://www.singaporeservicedapartments.com/

 

Jag trodde att jag ville bo i Bangkok innan. Nu vet jag att jag vill bo i Singapore. Noten helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, kollikrock, trevligt att du har det smut i Singapore. Vi träffades som hastigast på kontoret i lamai, Martin. Vad är det som är så bra i singapore, det jag hört är att det är grymt välstaädat men det kan väll knapapst va det som drar :). Dyrt också, stämmer det..?

 

Kolli var aldrig i lamai :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående singapore. Visst det är fint, folk är smarta och allt är bra. Och dessutom är det billigt. Men satan vad statusfixerade alla är. Tråkiga är de också, alla ska bara jobba, köpa ny mp3spelare, stylea sig, gå och se koola ut hela tiden. Orka vara seriös liksom. Dessutom är kinesiska gubbar äckliga som spottar på gatan, indier luktar illa och malayer osympatiska. Oj, nu generaliserade jag rätt rejält. Men lite så känner man efter någon vecka i Singapore. Bangkok istheshit inser jag efter 2nätter på Oakwood. Allt är grymt här. Oakwood, Senor Pico, Green Leaf, onlinepizza, klonk på river... kan det bli bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har gått och blivit lite halvt metrosexuell. kolli som lurade mig att slaska bort halva rullen bland ladyboysen i siam paragon. så här ser min samling krämer ut nu:

img1272mr2.th.jpg

 

klonkar fint på NL400 nu. så vad ska jag slaska nu? smink? behöver tips från er andra metrosexuella....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nl400 gick trögt, KK all in torska mot QQ. satan vad mycket svårare table selection är på nl400. ska man behöva spela på ongame för att hitta fiskar? för på stars finns de ju iaf inte. och party har ju bara fiskiga jackpotbord och de får inte jag sitta på :( eller ska man orka ToR:a sig in på dem? känns omständigt.

 

nl200 gick dock riktigt fint idag. vände -400 till +600.

 

åt god chimichanga på phatty fiesta. satan vilka fula/feta ladyboys/bögar det är där. övrigt en riktigt slö dag. sett 24...

 

några intressanta händer. kommentera mitt spel:

 

1. http://www.pokerhand.nu/index.php?showhand=82359115

vilken linje från turn?

 

2. http://www.pokerhand.nu/index.php?showhand=82359116

vad gör ni på floppen?

 

dagens tips: om en taxichaffis säger att han är ifrån north/isaan/lao fråga "roi et?". 95% chans att han är därifrån. vill ni skojja lite med honom säg "roi et, jet, ying ying", som betyder typ "101, knulla, fort fort". alltid uppskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som är i thai, vad gör ni på ett ungefär av med i snitt per månad exklusive boende?

 

up2u. minsta jag har gjort av med är väl runt $1k/månad. högsta jag har hört någon göra av med är $7k/månad. äter man på gatan kostar det 20baht, äter man på sirocco 5000baht. du lär nog spendera precis så mycket du vill, antagligen lite mer än du tänkte dock säger erfarenheten. gissningvis runt $2k/månad.

 

de som är här nere bränner rätt bra med pengar. de som super hårdast kanske gör av med $5k/månad och vi som inte pallar tempo kanske gör av med $3k/månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

up2u. minsta jag har gjort av med är väl runt $1k/månad. högsta jag har hört någon göra av med är $7k/månad. äter man på gatan kostar det 20baht, äter man på sirocco 5000baht. du lär nog spendera precis så mycket du vill, antagligen lite mer än du tänkte dock säger erfarenheten. gissningvis runt $2k/månad.

 

de som är här nere bränner rätt bra med pengar. de som super hårdast kanske gör av med $5k/månad och vi som inte pallar tempo kanske gör av med $3k/månad.

 

Hur mycket spelar ni då? Händer/månad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket spelar ni då? Händer/månad?

 

på tok för lite. typ 1-3h per dag, 500-1500händer/dag. säg 50k händer per månad i snitt. blir rätt sporadiskt utspritt...

 

men i februari då jävlar ska det grindas. 100k händer är målet.

 

 

jag är en fisk på omaha... hur kasst spelade jag denna?

http://www.pokerhand.nu/index.php?showhand=82359212

 

aja, lär mig iaf lite varje dag. även om jag gör generalfel hela tiden så freerollar man ju fisken mha alla småpotter man donkar till sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt illa på omahan. Det är ok att försöka få in degen på floppen eftersom du kan få deg av A2 och liknande då, på turn så degar inte de händerna och du har i stort sett inga redraws om han skulle ha J2, 55 eller JJ. Så om du inte gasar på floppen tycker jag du kan hålla potten nere.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

East Meets West Fusion 90 mins 2,000 Baht

Green Leaf Spa’s East Meets West Massage Fusion : For your therapeutic benefit, your professional therapist will skillfully perform the most popular techniques of more than four of the world's most renowned massage therapies (Swedish, Thai, Aromatherapy and Sports massage), to bring you an exceptional combination that is unique to Green Leaf Spa. Perfect when you’re looking for that Very Different experience.

 

naaaajs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...