Torsus Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 http://www.dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2006%5c10%5c26%5c2984 Åtminstone så verkar det som att man kan "bevisa" allting med lite god fantasi.... Citera
PrisonX Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Även om det är oändliga mått av tur, så måste det ha kännts oerhört skönt att klonka den med tron att man "knäckt" systemet.. sen vare väl bara hur många som delade på vinsten Citera
dlinder Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Lustigt att matteproffessorer kan vara så bortkomna på statistik. Hur låga krav på titeln är det eg? Citera
elvis77 Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Det säger en del om varför de flesta pokerspelare är så dåliga när tom matematikprofessorerer kan uttala sig så urbota idiotiskt. Citera
snerki Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Bättre reklam får ju lottoföretagen leta efter. "– Vi tänkte att om alla nummer användes så skulle vi ha en bra chans att vinna. Och det har vi bevisat nu, säger Barry Waterhouse i Daily Mail." Citera
greywolf Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 hmm...dom kan inte vara seriösa eller ? försöker dom skämta till det är dom sarkastiska eller vad är detta Citera
Fnii! Grrp! Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Lugna sig. Det är från Daily Mail. Det handlar om ett fördelningssystem som ska ge stor chans till många små vinster om många av numren går in. Inget märkvärdigt. Professorn (eller läraren - en felöversättning) hävdar inget annat heller, förutom raden "det har vi bevisat nu" som man väl kan anta var lite skämtsam. Citera
Skadast Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Shit!! Jag trodde jag var ensam om att ha knäckt systemet. Har bara kört det i tre år så vinsten borde komma någon gång nästa år med andra ord. Mumma! Citera
martenmania Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Professor Kalkyl - det är väl professorn i Tintin? Citera
XaaL Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Professor Kalkyl - det är väl professorn i Tintin? Klockren! Citera
Torsus Postad 3 November , 2006 Författare Rapport Postad 3 November , 2006 Professor Kalkyl - det är väl professorn i Tintin? Klockren! Lite mera västerut om jag får be...! Citera
lappmail Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 När jag lirade bowling på heltid så hade vi något som hette bowling-lotto. Du spelade 3 och en halv serie. Dvs 35 rutor, där varje strike fick kryssas i på en kupong (som köptes för 10kr). Det var ju mer standard att någon hade över 20 kryss på kupongen, men potten växte o växte hela tiden då ingen klonkade 7 rätt. När potten var uppe i över 7000 kr så spelade jag "rätt så bra" och hade 32 av 35 strikar. Var då HELT säker på att jag skulle ta hem potten, men vad hände? Jo hade bara 5 av 7 rätt... när lottodragningen var på TV. Sedan dess (1986) spelar jag ALDRIG på vanligt lotto. Känns som att det är mer EV+ att hoppas att det finns en kruka med guld där regnbågen går ner... Citera
Micke_E Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Lustigt att matteproffessorer kan vara så bortkomna på statistik. Hur låga krav på titeln är det eg? Kraven är mycket lägre i USA än i sverige. Där är man nästan automatiskt professor om man har tagit en doktorsexamen och jobbar på en skola har jag för mig. Citera
Gerhard Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Nån har väl uttlat sig ironiskt/skämsamt och nån annan har väl inte förstått ironin. Förvånansvärt och beklagansvärt dock att det är tidningen Dina pengar som går i fällan. Citera
Recommended Posts