penix Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 ** Game ID 1004256207 starting - 2006-10-25 23:06:55 ** Flensburg [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - misternils sitting in seat 1 with $38.09 - joppe27 sitting in seat 2 with $42.55 - Di3s3lP0w3r sitting in seat 3 with $22.65 [Dealer] - Eva-Lotta sitting in seat 4 with $65.55 - herrcluup sitting in seat 5 with $49.50 Eva-Lotta posted the small blind - $0.25 herrcluup posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to herrcluup: , misternils folded joppe27 called - $0.50 Di3s3lP0w3r called - $0.50 Eva-Lotta raised - $3.25 herrcluup called - $3.25 joppe27 folded Di3s3lP0w3r folded ** Dealing the flop: , , Eva-Lotta checked herrcluup checked - Hade väntat mig ett CB med tanke på den relativt stora PF raisen. Väljer att checka för att hålla potten nere. ** Dealing the turn: Eva-Lotta checked herrcluup bet - $4.00 - Check igen, då borde jag leda, betar ut drygt halvpot, kanske lite vekt? Eva-Lotta called - $4.00 - Syn, oväntat. ** Dealing the river: Eva-Lotta bet - $10.00 - Vad händer här, nu tar FI över kommandot? herrcluup ??? Ingen direkt read på FI i övrigt, har blandat vettiga spel med väldigt underliga. Är mest intresserad av vilken linje man bör välja rent generellt i en hand som denna? Bör man slå om redan PF? Valde att syna då jag har position på FI. Flop? Turn? Hur spelar vi river i just denna hand? Om vi har KQ istället? Citera
ah_derka Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Konstig hand. Jag hade synat river som handen utspelade sig. Dock osäker på om jag hade synat pre. Samma sak med KQ, ialla fall för mig. Jag hade (nästan) aldrig höjt river. Såga/hylla..? // ah Citera
Gyre Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Syn pre är väl ok. Tycker både syn/lägg/höjning är ok pre här, givetvis lite beroende på hans och din image. På floppen måste du betta, hans check kanske är lite underlig men du har en stark hand här och vill ha värde. Synar han får du omvärdera på turn, oftade hade jag checkat turn och synat många riverbetts. Skulle han slå om blir det svårt, men ett lägg känns inget avlägset då. Som spelat nu, betta mer på turn och syna river. Citera
cluelessrookie Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Skulle fyran hjälp Eva-Lotta på river? Fyllt kåk eller ....fyrtal.... I så fall skulle EL höjt preflop med 44 eller 88. Men då är ju checken på turn rätt underlig. Och trips på river? Då skulle EL ha höjt med vad då, A4 ... Låter otroligt tycker lilla jag i alla fall. Då backar jag till turn. Skulle knekt hjälpt? I så fall till par JJ på turn, inte set, för då är ju bara en syn på turn lite tunt, eller... QQ: Då skulle det vara så riggat att alla fyra Q ligger ute. Men checka flop och bara syna turn? QX: Då är ju EL körd om X inte är A för split eller X är J (men 8 eller 4...med höjning pre-flop...) AK: Kanske symtomen att hålla i AK och vägra släppa. AA/KK: Men är det inte vekt att bara checka/syna flop/turn. QJ: Återigen, bara syn på turn. T9: Fyllt på turn. Men bara syn. Varför inte lika gärna höja på turn som att betta ut på river i så fall? Själv skulle jag aldrig checkat på flop, utan bettat ut och omvärderat på turn. Ursäkta om jag resonerar som en kratta, jag är trots att rätt ny på det där med poker. Cluelessrokie Citera
Recommended Posts