PrisonX Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Läste en artikel på expressen om att Hundratals inloggningsuppgifter och lösenord finns ute på internet. stämmer detta är det skrämmande, någon som märkt något utav detta? Länk http://www.expressen.se/index.jsp?a=729767 Citera
ayecappy Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 mja fast det var ju bara hotmail ifs så borde väl inte drabba någon med iq >10 Citera
PrisonX Postad 25 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2006 i dagsläget är det väl bara de "stora" spelarna som har säkrare mail adresser, vet att flertalet av spelarna har hotmail adresser som är förknippat med sin msn, så detta har ju ingenting med iq att göra snarare ovetskap! Citera
Gyre Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Det är rätt vanligt med pokerkonton som blir länsade på pengar nu för tiden. Vanligast (antar jag) är väl att skurken tar reda på offrest hotmail, svarar på "glömt passwordet frågan" testar passet han får på pokersidan. Standard för någon som bryr sig om sina pengar borde vara att ha ett up to date antivirusprogram, brandvägg, enskilt "slumpartat" password för pokersiten och se till att "remember me"-funktionen inte används. Citera
PrisonX Postad 25 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Blir bara så förbannad att någon/några kan komma åt ens privatliv känns fan lika obehagligt som att veta att någon varit inne i ens hus. Usch låt avskummen ruttan i helvetet! Citera
espinola Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Hotmail eller ej, vill de kapa ditt konto så kommer de göra det! Så lösningen är att inte ha så mkt pengar på pokerkontot, hur svårt kan det va!?!? Citera
Gyre Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Hotmail eller ej, vill de kapa ditt konto så kommer de göra det! Så lösningen är att inte ha så mkt pengar på pokerkontot, hur svårt kan det va!?!? Dumt att göra det enkelt för dem oavsett. Har man den inställningen kan man ju skita i att läsa huset och bilen med, vill de stjäla din tv eller sterio så gör dem ju det iaf... Om man spelar högt och behöver 10k$+ när man spelar, då blir det svårt att ha lite pengar på kontot. Annars håller jag med, dumt att ha onödigt mycket på en site, då är neteller säkrare. Citera
PrisonX Postad 25 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Hotmail eller ej, vill de kapa ditt konto så kommer de göra det! Så lösningen är att inte ha så mkt pengar på pokerkontot, hur svårt kan det va!?!? Ja det är klart de kan, Vill de sno din tv så gör de säkert det också, men det handlar om att man ska kunna ha precis vad man vill vart man vill utan att någon idiotisk människa som helt saknar männskliga värderingar ska ta det ifrån dig. Läste att 13% av inbrotten klaras upp frågan är hur många av dessa som som klaras upp? Citera
illerrre Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Jaha, då får man väl fråga igen (denna gång i denna tråd) om någon kan skicka mig en gmail invite? Citera
goosty Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 kan man inte bara spara pengarna? Citera
virre86 Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Jaha, då får man väl fråga igen (denna gång i denna tråd) om någon kan skicka mig en gmail invite? Skulle också uppskatta en invite. Citera
mantanquzzmo Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Det finns ju hemsidor med lösenord från allt från porrkonton till pokerlogins så jag tror att jag ska börja använda lite mer svårknäckta lösen om det är det som är problemet... Hackers måste ha en guldålder iomed pokerboomen Citera
Opteron Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 är det illa att ha sin gmail som man använder till allt viktigt som msn? Citera
jm_j Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Jaha, då får man väl fråga igen (denna gång i denna tråd) om någon kan skicka mig en gmail invite? T.ex yahoo-konto är gratis och inte lika utsatt som hotmail. Det kan du få även utan inbjudan. Sedan är det inte bara vilken web-epost man använder utan också resten av säkerheten med datorn såsom antivirusprogram, brandvägg och en spyware/adwareprogram som konstant körs i bakgrunden som spelar roll. Citera
heltok Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 hur svårt vore det för siterna att ha en digipass för inloggning? Citera
badtorsker Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Ni som vill ha gmail PMa mig så invajtar jag er Citera
DrRoland Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Hotmail eller ej, vill de kapa ditt konto så kommer de göra det! Så lösningen är att inte ha så mkt pengar på pokerkontot, hur svårt kan det va!?!? ??? man måste ju ha rätt mkt pengar för att kunna spela redan på rätt låga bord. Citera
Cleburne Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 hur svårt vore det för siterna att ha en digipass för inloggning? Jäkligt svårt. Det är för många användare totalt sett. Dock skulle man väl kunna förse stammisar med digipassdoser. Efter ett visst antal spelade händer eller nåt sånt. Citera
patrikn Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 en del av sajterna använder redan digipass... vet att redbet bla erbjuder detta Citera
JoeFalk Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 IQ över 10 har nog många jess kan ju undra vad din e Citera
apekatt Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Har också invites kvar, bara att PMa mig med Citera
Nick Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Det här med mail och dyligt... Regga en egen domän och hyr ett webbkonto. Det kostar ung lika mycket som man betalar i rake på några timmars grind på lowlimit. Hur svårt kan de va Citera
BjornL1491910513 Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 varför skaffar pokersiterna mer säkerhet så svårt kan det ju inte vara? på UKB tycker jag de har sjukt bra säkerhetssystem. Citera
Nusseman Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 hur svårt vore det för siterna att ha en digipass för inloggning? http://www.poker.se/artikel.php?artid=953 Citera
jason Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Jag börjar bli smått paranoid över detta. Hur säker kan man vara bakom en uppdaterad brandvägg & antivirus (Norton) samt en uppdaterad Ad-aware? Finns det något annat bra pålitligt program som ni rekomenderar som kan genomsöka datorn efter "keyloggers" ? Citera
Recommended Posts