Gå till innehåll

NLT - SH, QQ OOP i stor pott!

Recommended Posts

Postad

Spelade en intressant NL100-hand igår på Full Tilt.

De inblandade är:

Jag som har 160 i stacken sitter i sb.

CO som har c:a 100

Knappen sitter med c:a 170

Jag upplever CO som ganska fiskig. Han har spelat ganska dåligt och limpsynat höjningar mycket och betalat av med skräpkort OOP (Ax på Ahög bräda tex.) etc. Det mesta av det jag vunnit kommer från honom. Knappen har jag inte varit uppe mot öht.

Det limpas som vanligt fram till CO som höjer till 3,50, knappen synar. BB lägger sig och jag höjer till 20. Båda FI syyyyyynar! Jaha tänker jag och blir en aning konfunderad. AK och 99-JJ är mina tankegångar innan floppen kommer. Jag trot inte någon av dem är kapabel att slowspela AA och KK här.

Flop: 863 alla i spader

Potten är alltså på 62-63 $. Jag har c:a 136 $ i stacken, CO runt 80 och knappen täcker mig.

Tänk på att jag mycket väl kan ha AA, KK eller AK här. 88 är också en rimlig hand som jag kan ha. Notera också att jag inte har Qs!

Tilläggas bör är att jag tror att jag leder på floppen.

Vilken linje väljer ni?

Check/ett rimligt bet på runt pott/push

Postad

Beror ju på vad du vill, antar jag. "Tror" du att du leder, de andra är någolunda aggro, och du vill få in degen är det väl bara att CRAI.

Eller kör nåt sjukt $20-30:ish-bet, om nu CO bara har 80 kvar, hoppas på att han bluffställer med :As:, och agera sen utefter vad knappen gör? Översynar han kan du ju kasta.

Postad

Eller kör nåt sjukt $20-30:ish-bet, om nu CO bara har 80 kvar, hoppas på att han bluffställer med :As:, och agera sen utefter vad knappen gör? Översynar han kan du ju kasta.

Låter som en vettig konservativ linje.

Några andra förslag?

Postad

Beror väl lite på hur du CBar händer efter liknande preflopspel också. Tycker inte du bör avvika alltför mycket från din "standard-linje". Ett bet runt $30 känns rätt bra faktiskt.

Sen får du väl pusha blank turn mot CO. Om knappen synar blir blank turn lite mer svårspelad tycker jag... Check/bet/AI känns alla rätt/fel.

Postad
Beror väl lite på hur du CBar händer efter liknande preflopspel också. Tycker inte du bör avvika alltför mycket från din "standard-linje". Ett bet runt $30 känns rätt bra faktiskt.

Sen får du väl pusha blank turn mot CO. Om knappen synar blir blank turn lite mer svårspelad tycker jag... Check/bet/AI känns alla rätt/fel.

Har inte spelat någon pott där jag haft två kallsynare efter en såpass stor reraise. Jag är alltså ute på okänd mark mot dessa FI...

Normala CB som jag gör brukar ligga på 70-80 % pott.