Gå till innehåll

WSOP-2


gdaily

Vad gör du nu då?  

10 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gör du nu då?

    • All-in
      0
    • Bet 2500
    • Bet 4000
      0
    • Check


Recommended Posts

Har fått från ett par håll frågan om jag inte kunde återpublicera "dagens fråga" från WSOP-veckan för 14 dagar sedan här i avancerade-gruppen. Många är intresserade hur turneringsproffsen hade agerat i de olika situationerna. I början är det relativt enkla frågesteällningar, men mot slutet tyckte jag själv det blev riktigt jobbigt.

 

Vi har alltid A :heart: A :diamond:

 

Fråga 2:

 

Tänk dig att det är första dagen av WSOP och du sitter vid ett bord med, för dig, enbart okända ansikten. Du är en spelare som är duktig på live-turneringar och kan variera ditt spel bra, men i grunden är du en TAG spelare. Ingen vid bordet vet heller vem du är, så de har ingen aning om din spelstil.

 

Du plockar upp två röda Ess i den allra första handen. En ung amerikan i mellapposition är först in i potten och höjer till 200. Alla foldar fram till dig på small blind och du slår om till 700. Amerikanen synar efter att ha funderat i ca 30 sek.

 

Floppen kommer K :spade: J :club: 8 :spade:

 

Du betar ut 1100 i poten som är på 1450.

 

Hittills har väl spelet varit ganska standard antar jag. Nu till situationerna:

 

2a) Efter att du betat 1100 på floppen så synar amerikanen efter viss betänketid. Turn är 9 :diamond: . Vad gör du (pott är 3650)?

 

Rösta och motivera sedan!

 

Jag kommer att köra en fråga med någon dags mellanrum, ungefär.

Mina egna svar hittar ni på http://www.poker.se/daily_archive.php?qid=507&year=2006&month=10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, om vi checkar så måste vi i princip folda om han betar tycker jag. Frågan är vad han steker med i 30 sek preflop och sedan synar flopp med, mina tankar hamnar direkt på AK/KK/JJ som i förra handen, syn av honom känns inte roligt alls. Villka andra händer tror ni han kan ha om vi bara kollar preflop och glömmer floppspelet.

 

Jag gillar inte att checkfolda bara sådär utan föredrar att göra en liten bet på 1600 kanske och folda på alla omslag, känns skönare att veta att man var slagen till 100% :)

 

Jag tycker denna pot är väldigt jobbig, vad tycker ni vi gör om vi checkar turn och han betar:

a) 1000 och hur mkt synar vi på river sen?

b) han betar 1600, och hur mkt synar vi på river?

c) han betar 2500, samma fråga river.

 

Och hur stor roll tycker ni steg och färgdragen spelar in, QT fick ju nöten på turn, tror ni han kan tänka 30 sekunder preflop med en sådan hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...