Gå till innehåll

NLT - SH, marginella beslut på 1-2 sh med KQ UTG

Recommended Posts

Postad

Jag funderar på om jag är svag i liknande sitsar, känns som man borde få in mer $ på riverbet osv. Hur gör ni?

*Har ingen direkt read på bordet förutom rs911 bettar alltid alla händer pre, fast inte mycket, höjjer mest till 5$ så tänkte att han skulle få betta, brukar inte alltid höjja KQ i tidig pos på sh, limpar ibland är 5050

*Måste ge han credit för någon hand, fast han tar ofta syn på floppen, bettar minimum för att sen syna omslag och ev lägga turn. Men nu bettar han, har han KJ?

Men hur ska man agera sen? ofta såna här lägen, tror jag måste bli bättre på dom, kan nog vara en dyr läcka.

Eller spelar jag handen rätt?

Seat 2: A Symmetric ($189 in chips)

Seat 5: HERO ($202.50 in chips)

Seat 6: DodgerUK ($59.20 in chips)

Seat 7: rs911 ($137.20 in chips)

Seat 10: floppman x ($129.60 in chips)

HERO K Q off

ANTES/BLINDS

floppman x posts blind ($1), A Symmetric posts blind ($2).

PRE-FLOP

HERO calls $2, DodgerUK folds, rs911 bets $4.20, floppman x calls $3.20, A Symmetric folds, HEROcalls $2.20.

FLOP [board cards 3S,KS,6D ]

floppman x checks, HERO bets $9, rs911 calls $9, floppman x folds.

TURN [board cards 3S,KS,6D,JC ]

HERO checks, rs911 bets $14, HERO calls $14.

RIVER [board cards 3S,KS,6D,JC,8C ]

HERO checks, rs911 checks

Postad

Tycker du spelar hela handen väldigt konstigt.

För det första gillar jag inte openlimp över huvud taget, speceillt inte 5hänt. Men om killen efter dig alltid höjer som du säger så är det väl ok antar jag.

Varför donkar du floppen? Låt han cont.betta och sen ser du vad den andra snubben gör.

Varför check/syn på turn? Betta och hoppas han inte slår om, gör han det kan du nog mucka utan read. Synar han får du fundera på river om du ska värdebetta eller inte.

Eftersom jag inte vet vad han gjorde på river blir det svårt att kommentera. Men som sagt tycker jag du spelar hela handen väldigt konstigt. Höj pre och ta det från det!

Postad
Tycker du spelar hela handen väldigt konstigt.

För det första gillar jag inte openlimp över huvud taget, speceillt inte 5hänt. Men om killen efter dig alltid höjer som du säger så är det väl ok antar jag.

Varför donkar du floppen? Låt han cont.betta och sen ser du vad den andra snubben gör.

Varför check/syn på turn? Betta och hoppas han inte slår om, gör han det kan du nog mucka utan read. Synar han får du fundera på river om du ska värdebetta eller inte.

Eftersom jag inte vet vad han gjorde på river blir det svårt att kommentera. Men som sagt tycker jag du spelar hela handen väldigt konstigt. Höj pre och ta det från det!

Preflop tror jag är lite ok iaf som du säger pga han alltid bettar.

Floppen har du nog helt rätt i. För han bettar oftast floppen dock lite.

Får väl mer information.

Men tycker jag får mer info om jag bettar direkt och får omslag om jag checkraisar han på turn och han ställer lägger jag in mycker mer $ i potten för samma information som jag får om jag bettar rakt ut ist. Blir billigare?

på turn kom första tanken klonka han med KJ nu, så går ner till checksyn för bara KT som låter rimligt som jag slår.

Om han bara synar turn lär man väl gå ner på checksyn på river?

Antog jag spelade fel...

tack för tipset

Postad

Spela upp pre om du ska spela den, det är ju helt oväsentligt om han alltid raisar - då får han syna istället, eller slå om, om han nu känner för det, så tar du det därifrån. Tycker det känns jättekallt att limpa KQ UTG 5-handat, oavsett omständigheterna.

När du har raisat pre, bettar du din hand i storleksordningen normalt-cbet-för-bordet/floppen, omvärderar om du får syn. Sen checksynar/checkfoldar du turn, och agerar utifrån vad som hänt på river.

Enkelt.

Varför liksom göra såna här händer svårspelade genom att anpassa sig till en fiskigt spelande fi? :)

Anyway, som spelat - checksyna floppen. Checksyna/checkchecka turn. Checkar han turn, värdebettar du river.

Postad

Håller med föregående talare.

Slå upp pre men som spelat checka floppen låt han betta, den väg du nu väljer behöver inte alltid vara så fel den heller men beror på hur du spelar i ditt övriga spel, då du ibland även måste tänka på ditt metaspel.

MEN, om du ska välja den linje som du valt så MÅSTE du betta turn med för att bl.a. straffa färgdrag, om han är så lös o kanske troligtvis lite "fiskig" så kommer han nog att syna med kungen med sämre kicker också. Om du aldrig vågar betta för att du är rädd för en re-raise kommer du heller aldrig att kunna tjäna speciellt mycket pengar...

Sedan som du själv sa så bettar han ofta pre-flop, och det betyder att du absolut inte kan sätta en sådan snäv HH som k10 eller kj på han då han kan ha otroligt många fler händer än så...