Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade sjukt mycket onlinepoker fram tills för en månad sedan. Hade satsat hela året. Började med att ligga 20.000 SEK minus efter någon månad. I somras låg jag 20.000 plus totalt. Började gå plus på nl 100 hos partypoker. Sen kom deras monsterrake. Och jag tappade helt fattningen. Blev vansinnig på monsterraken. Förstås ett enormt misstag. Men det är som det är.

Hos partypoker hade jag hittat ett ställe som jag kunde vinna hos. Sen höjde de den redan sjukt höga raken(iom införandet av monster) och jag tappade fattningen. Jag spelade bort 20.000 SEK på några månader och ligger nu på omkring +-0, kanske några tusen back.

Jag har alltid haft ett jobb och har råd att spela på nl 50 utan problem. Det är där jag mest spelat. Men jag har helt tappat sugen. Ett par hundra givar per dag. Och ändå gör jag oftast något stort misstag. Förut kunde jag spela 3-4000 givar per dag och jag kunde spela flera dagar i rad utan att känna att jag gjort något större misstag(förstås gjorde jag misstag, men jag spelade iaf mitt bästa spel).

Vad ska jag göra för att få tillbaka sugen? Trots att jag bara spelat 2000 givar den här månaden så är jag så grymt opeppad. Kom gärna med lite pepp! =)

Enda grejen som peppar mig själv. Är att jag tror att det fortfarande finns grymt med pengar inom onlinepokern för en duktig spelare. Och att jag gjort ett enormt misstag genom att bli för påverkad av något jag inte kan påverka(monsterraken). Det är ett misstag som jag inte kommer att göra igen! Vilket betyder att jag borde ha blivit en bättre pokerspelare, men jag kan bara inte känna sugen.... :(

Postad

Om du har en rätt ok rulle, så ta ut de mesta utom en viss summa för att de ska kännas som om du börjar från 0.

De och att byta site kör jag alltid med & får tillbaka suget rätt snabbt..

Kanske starta en dagbok här och sätta upp lite mål?

Även om den inte blir så läst, som min inte e ;) , så skärper man spelet, iaf jag!

Sen en liten paus för att göra de hela komplett..

Postad

Pokerdagbok kändes intressant! För ju förstås min egen statistik. Men att dela med sig.. intressant!

Jag har problem med disciplinen. Både i med och motgång. Fast disciplinära problem i medgång känns som jag jobbat bort ganska mycket.

Att ha disciplin är lika viktigt för en pokerspelare som träningsvilja är för en längdskidåkare? Eller är detta snack om brist på disciplin bara skitsnack från dåliga spelare som inte vet hur man ska vinna men skyller sin brist på vinster på bristande disciplin?!

Jag trodde ett tag att disciplin var så grymt centralt i vinnande pokerspelande. Men jag har börjat tappa tron på det.

Postad
Men vad är problemet, sluta spela om du tycker det är trist??

Måste ha något att fylla min tid med. Att ha kul framför pokerbordet och satsa mot de stora pengarna är något som tar upp min tid. Och på sätt och vis är utvecklande för mig.

Att sitta framför tv:n hela dagarna och webba omkring är inte så kul.....

Postad

Att ha disciplin är lika viktigt för en pokerspelare som träningsvilja är för en längdskidåkare? Eller är detta snack om brist på disciplin bara skitsnack från dåliga spelare som inte vet hur man ska vinna men skyller sin brist på vinster på bristande disciplin?!

Kan bara säga hur jag själv upplever det. När jag spelar disciplinerat. och då menar jag VERKLIGEN disciplinerat. tänker igenom varje beslut lägger alla händer jag ska när jag ska. Följer om jag tror jag är slagen. spelar rätt starthänder. Höjer när jag vet jag ska osv. så vinner jag MER och då mena rjag inte lite mer utan Mycket mer.

När man säger discipline så kanske man bara tänker på starthänder och när man ska spela men det är så mycket mer. Alla besluten man tar finns det ju en anledning till. om man är disciplinerad så tänker man innan man agerar och följer det vekligen. Är iaf min åsikt när jag känner mig disciplinerad.

/A

Postad

Måste ha något att fylla min tid med. Att ha kul framför pokerbordet och satsa mot de stora pengarna är något som tar upp min tid. Och på sätt och vis är utvecklande för mig.

Du behöver ett jobb.

Postad

Du behöver ett jobb.

Läs om, läs rätt

Postad

Du har pengar.. Gör ngt kul i ett par dagar. Byt site, sätt in en fast summa & sätt upp några mål. Och dagbok om du tror de skulle hjälpa..

Funkar inte de, då får du nog skaffa en annan hobby!

Postad

Funkar inte de, då får du nog skaffa en annan hobby!

Mja, så drastiska kanske vi inte behöver vara, men en paus skulle nog sitta fint. Spela nåt online spel, köp en hund, vad som helst. Ingen mening med att sitta och spela när man inte känner suget, blir inget A-game då inte.

Postad

Ta några dagars/veckors paus träna spela spel (sällskaps-, data) och byt sedan sida till en som känns bekväm att spela på.

Nu vet jag inte riktigt om det är ok att skriva detta jag uppmanar ju inte till något speciellt erbjudande eller så men. Om du sedan fortfarande stör dig på att raken är hög så skaffa ett konto på ett skinn där du får "rakeback". Allt för att inga småsaker skall få störa ditt spel, sitter du och funderar på något sådant kommer det inte gå bra med spelet.

Postad

Det diskuteras en hel del om "disciplin" både i denna tråd och generellt kring varför man inte presterar lika bra som man "borde". I detta sammanhang rekommenderar jag starkt David Sklanskys artikel "Pros Versus Wannabes" där han dissar disciplin som ett mått på vad som skiljer Pros från Wannabes.

Citat från artikeln:

It is my sincere opinion that unsuccessful poker players who claim they could be significant winners if they only had discipline are lying to themselves. If it was really true they would get the discipline. There were probably in fact times when they forced discipline upon themselves only to find they still didn't win. So now they lose their discipline and consciously or unconsciously use it as an excuse.

Ord och inga visor. Läs och njut!

Postad

Jag har också haft en det tungt ett tag men jag tror jag har lösningen på ditt problem (det funkade för mig)

Spela inte poker på ett tag (typ en v) utan bara läs här på forumet och poker böcker, det dröjde inte länge förens jag blev sugen på att testa det jag lärt mig och suget kom ganska snabbt försätt att läsa och spela korta stunder så kommer du snart att drömma om poker igen :)

/Palma

Postad

Hur viktigt disciplin är jag inte rätt man att svara på. Men jag lägger inte heller någon större vikt vid vad Sklansky säger i den frågan. Han verkar kunnig på själva pokerspelet. Men när man läser grejor som han säger om mer allmänna filosofiska saker så framstår han som en idiot.