mgps Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Omaha High Pot Limit EUR 0,50/1,00 - Players: Ed8erberg (EUR 93,15 in seat 1) peilos (EUR 31,10 in seat 2) Hero (EUR 63,40 in seat 3) kabomkrut (EUR 133,58 in seat 4) username-- (EUR 206,40 in seat 5) Tatjana69 (EUR 213,30 in seat 6) Dealer: username-- Small Blind: Tatjana69 (0,50) Big Blind: Ed8erberg (1,00) Hero was dealt: Qc - Ad - Ts - 7d peilos Call (1,00) Hero Call (1,00) kabomkrut Call (1,00) username-- Raise (6,50) Tatjana69 Fold Ed8erberg Fold peilos Call (5,50) Hero Call (5,50) kabomkrut Call (5,50) Flop 2c - Kd - 6d peilos Check Hero Check kabomkrut Check username-- Check Turn 2c - Kd - 6d - As peilos Check Hero Check kabomkrut Check username-- Check River 2c - Kd - 6d - As - Ac peilos Check Hero Check kabomkrut Check username-- Bet (27,50) peilos Fold Hero ? jag spelar ju handen väldigt passivt. bord ejag raisat preflop? bettat flopp? eftersom preflopraisaren hade position på mig ville jag inte riskera att han reraisar mig eftersom jag bara har färgdraget. på river har jag sen toptriss med Q-kicker. synar ni där ibland som handen utspelar sig? om ni har A6 eller A2 på hand, synar ni då? borde han inte betta turn om han har AK på hand? har bara spelat mot fi några händer innan, han verkar ok, ganska aggressiv. bla en hand när han stackade mig med top2 mot mina AAxx+hålstege+färgdrag(jag var faktiskt 52/48 i den handen). Citera
bjornand Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Skulle ha bettat en del på turn bara för att känna läget. Citera
Tiggr Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Som spelat kan jag nog ta en syn här. PF raiserns pottbet på river utan någon action tidigare kan mycket väl vara QJT9, 9876 eller liknande hand. Read på FI skulle underlätta dock om han är kapabel till slänga in lite pengar. Citera
mgps Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Som spelat kan jag nog ta en syn här. PF raiserns pottbet på river utan någon action tidigare kan mycket väl vara QJT9, 9876 eller liknande hand. Read på FI skulle underlätta dock om han är kapabel till slänga in lite pengar. så här i efterhand hade jag synat för nu vet jag hur han spelar. stackade han rpecis med nötfärgen och en gång när jag bettat turn med nötkåken TTT44 och K på river bettar han ut river med en 4a... Citera
jezaja Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Kasta pre, alt slå upp. Vi vill ha kommandot här om vi ska spela. Slå pott på flopp är okay mot veka synare men slår dom om med top2 osv så blir det ett dyrt spel känns det som. Draghand ur position är kass och låt han köpa den på river, han har kåk alldeles för ofta där. Citera
Recommended Posts