ulaf Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Liveturnering på Klubben. Aldrig lirat mot nån fi. Stack 8000. Jag höjer efter två limpare till 400 (4bb) på andra nivån med T T . Båda synar. Flopp: Q 3 7 De båda checkar, jag checkar Turn: T Fi1 betar 1400, fi2 synar. Vad gör jag nu? Citera
jezaja Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Liveturnering på Klubben. Aldrig lirat mot nån fi. Stack 8000. Jag höjer efter två limpare till 400 (4bb) på andra nivån med T T . Båda synar. Flopp: Q 3 7 De båda checkar, jag checkar Turn: T Fi1 betar 1400, fi2 synar. Vad gör jag nu? Jag hade nog slagit upp mer preflop, 5-6bb är perfekt för att dom inte ska ha lika lätt att syna automatiskt med sina fina draghänder. Jobbig! Du har nästan för mycket för att ställa här och synaren känns farlig medans han som betar kör nog rätt ofta ett spel där för att sno potten. Syna och fixa kåken med okay odds alt. hoppas det lugnar ner sig på turn, du bör kunna representera nötesset om färgen kommer på rivern och de checkar till dig, dock har du ju tungt showdown-value så checken kanske är hetare. Jag kan inte bestämma mig vad som är bästa spelet här. Får tänka mer på tentan imorgon Citera
vetgirig Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Du synar med implicita pottodds och 10 outs. Du kan tom leda. PS Med två limpare så bör du spelteoretiskt betta 5 BB preflop. Citera
jojje2k Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Du synar med implicita pottodds och 10 outs. Du kan tom leda. PS Med två limpare så bör du spelteoretiskt betta 5 BB preflop. Hur kan du veta att det är just 5 BB man ska raisa? Citera
Poque Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Du synar med implicita pottodds och 10 outs. Du kan tom leda. PS Med två limpare så bör du spelteoretiskt betta 5 BB preflop. Hur kan du veta att det är just 5 BB man ska raisa? koncentrera dig på finalbordet Citera
Swalling Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Du synar med implicita pottodds och 10 outs. Du kan tom leda. PS Med två limpare så bör du spelteoretiskt betta 5 BB preflop. Hur kan du veta att det är just 5 BB man ska raisa? Regeln är väl 3BB + 1BB per limper? Citera
eurythmech Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Regel och regel.... Nåväl, lite reads kan man väl be om i andra (?) perioden? Lite allmän löshet sådär? Citera
ulaf Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Lite löshet och bluffvilja har visats, ja, men inte överdrivet. Citera
Recommended Posts