Gå till innehåll

Ett svins mesiga frus tankar!


JohnH

Recommended Posts

Obs, inte jag som är den skyldige då jag tyvärr inte har någon fru! Läsvärt för er som har sambo iaf!!!

 

----------------------------------------------

Min sambo jobbar heltid, borta typ hela dagen o6-17, sen när han kommer hem så tar det inte 5 min så sitter han vid datorn! spelar spel, ibland om pengar, typ poker...förlorar våra pengar!

vi har fått vårt första barn tillsammans på 3 mån, så då kan jag känna att vi skulle vara mer betydelsefulla.

såhär kan vår vardag se ut:

han kommer hem, spelar...jag sköter lillan(byter blöja, leker o ammar) gör kvällsmat till oss, han kommer ibland o äter o då får man väänta så han ska ju bara spela klart...typ som en barnunge...när jag ber om nått så är det vänta som gäller. jag städar hela huset själv,tvättar,dammsuger,torkar golv....

lägger lillan själv o somnar o han har sin tid för sig självo spelar...

ibland går vi ut o går o han myser med sin dotter o vi hälsar på folk...

men på helgerna när han är ledig så spelar långt in på nätterna sover läänge på dagen, då tar jag hand om lillan. han har aldrig stigit upp för att typ byta blöja.eller trösta...

 

nu när jag skriver det här låter det jävligt orättvist, o att han ska sluta spela nu bums!!! har funderat när vi har bråkat o när han väljer spelet att: näää nu orkar jag inte mer!!!jag flyttar!!!!!

 

vad tycker ni???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cry more fish!

 

Nej men ärligt, känns det inte lite infantilt att "skriva av sig" så där? Det är inte öppet för diskussion, det finns inte ens någon fråga.

 

Om de har bråkat om det och han inte ändrar sig, så är en skilsmässa väl inte helt fel. Det är väl solklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara lite politiskt inkorrekt.

 

Tyvärr känner jag flera tjejer/kvinnor som brukar tänka så där. Oftast spelar deras män golf, tränar något annat eller hänger för mycket med sina kompisar. Sen gifter de sig och skaffar de barn och sedan blir de förvånade när mannen inte förändras i grunden när barnet kommit. Det är ju inte så att mannens beteende har uppstått helt plötsligt över en natt utan han har varit sådan hela tiden. Han är helt enkelt lite av en loser (man kan leva för sitt jobb och då är man fortfarande lite av en loser i mina ögon om man skaffat fru och barn). MEN, kvinnan har gjort ett VAL att gifta sig och skaffa barn TROTS hans beteende som hon känt till i flera år. Det är lite som att slå sig i huvudet med en stekpanna och sedan tycka synd om sig själv för att det gjorde ont. Så sluta gnälla. Det är ju liksom inte ens ett bad beat - du drog dött från början och visste om det.

 

Om hon uppfattar det som så illa är det bara att kräva att ni går till familjerådgivningen eller flytta och skaffa delad vårdnad som 50% av alla andra (får han betala underhåll också). Sitt bara inte i en hög och gnäll och var missnöjd över din livssituation år in och år ut och bli en bitter tant med surrynkor i ansiktet. Världen är nog stor nog för att lyckan ska finnas där för dig med.

 

Skaffa aldrig barn med (vad du tycker är) ett barn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa aldrig barn med (vad du tycker är) ett barn.

 

Sant iofs, men det ar val knappast orimligt att forvanta sig en forandring av ens gemensamma liv nar man far barn oavsett om man haft det bra eller daligt? Ett barn skapar nya forutsattningar for alla och man borde kanske omprioritera en hel del. Tycker att kvinnan som skrivit texten (om den nu stammer med verkligheten) ar i sin fulla ratt att klaga. En relation jobbar man pa och jag kan tanka mig att man far jobba annu hardare om det ar barn inblandat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu anser jag visserligen att bolibompapoker är helt i sin ordning. Vill gärna sitta med ifall det dyker upp någonting som är otäckt eller så, men har svårt att gå upp helt i bolibompa (förutom Evas Funkarprogram som verkar vara mer för föräldrarna - bra om vvs häromdagen).

 

Sätter man något annat än familjen överst på en prioriteringslista är man ingen redig förälder (ja, man får ha andra intressen - missförstå mig rätt).

 

Tror också att alla som yttrat sig har barn - verklighetsanknytningen kan jag inte uttala mig om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern är väl i detta fallet mer ett symptom än ett problem. Kommunikation, anyone?

Word. Pokern kunde lika gärna ersättas här med övertid på jobbet, pubrundor med polarna eller vaxning av bilen. Detta är ett tecken på att han inte tycker det är speciellt kul att hänga me varandra längre. Var de inte bästa vänner och lovers en gång i tiden? Nu är de bara rumskamrater... Prata med varandra, det blir inte roligare av sig självt.

 

Och förihelvete; det är ingen hamster de skaffat. Ni har gemensamt ansvar för en liten människa liksom. Detta kräver lite nya rutiner.

 

Dr. Phil is in the house!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är ingen hamster de skaffat. Ni har gemensamt ansvar för en liten människa liksom.

 

Det är absolut ingen hamster (om det inte blev allvarligt fel på bb). Det är ett barn som behöver bra förebilder. En person som jobbar 11h/dag för att sedan komma hem och ignorera sin familj + ignorera dem på helger är ingen bra förebild. Det krävs j*****t mycket mer än ett samlag på 10 minuter för att vara en pappa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett varnande spelberoende likaså. Kan han inte lägga av när det behövs så är det en varning på det.

Sen kan ju frugan alltid ställa högre krav, för just nu verkar det inte finnas några... Det blir inte så kul för honom heller som inte fattat signalerna och sen plötsligt kommer hem till ett par skilsmässopapper utan att ha fått försvara/förbättra sig...

 

Men vad vet jag...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och mnnen kanske tycker frun har blivit tråkig, aldrig någon närhet, ingen sex, somnar vid 21-22 varje kväll, han undrar om det är detta livet går ut på. Vart tog den tjejen vägen som innan barnet var så spännande, spontan och allt det där. Visst måste man ställa om sig tänker han, men det går faktiskt o kombinera dessa två saker. Så han sätter sig framför datorn trots att han vet att han gör fel, får lite verklighetsflykt efter all skit han fått på jobbet.

 

Till skillnad från det som Palerider skrev så brukar ju faktiskt kvinnor ändras en hel del efter graviditet och barn. Mindre lust, mannen känner sig utanför och tjejen har bara tid för barnet mm.

 

Visst ska man kräva att mannen tar ansvar, men gör inte detta till ett manligt problem, det är ett allmänt problem vad gäller förhållande och barn.

 

Och nej, jag har inga barn, eller fru, men erfarenhet trots allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fru och ett barn på snart 3 år och visst känner man igen sig ibland.

Men det är som sagt som Myssion säger: Kommunikation annars är inte förhållandet hållbart.

Sedan måste man prioritera. Pokern får inte komma i första hand i detta läget. Gör pokern detta är man inte spelberoende utan missbrukar sitt spelande på familjens quality time.

 

Jag har själv gått aningen för långt och då är det bara att lyssna på sin fru och böja ner huvudet och skämmas ;) Bästa är att visa upp siffror och inte undanhålla resultaten. Bevisar resultaten att man faktiskt drar in pengar som kan hjälpa till då blir det mycket lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion har som alltid rätt: Kommunikation är tokviktigt.

Jag är gift och har en son på fem månader. För tillfället jobbar jag mer än heltid. Är pianolärare på heltid och är ute på spelningar minst ett par gånger i månaden. Självklart blir det lite småjobbigt ibland. Man kommer hem jättetrött en torsdagkväll och vill helst av allt ta en öl och sätta sig och spela lite poker för att tänka på annat. Detta är ju inte alltid helt i linje med familjens önskningar. Grejen är ju då att man måste kunna prata. Emellanåt är det så att jag faktiskt måste få ett par timmar själv för att kunna slappna av medans andra (oftare) så gosar jag med fru och barn och blir på det sättet en gladare person.

 

Sen är det också lustigt att folk fortfarande år 2006 ser det som att mannen "hjälper till" med barn och städning.

Min fru är liksom jag musiker (sångerska) och är ute och spelar ett par helger i månaden. Då är jag ju själv hemma med sonen och tvätten. Emellanåt får man då höra att man är "så duktig som hjälper till" vilket ju faktiskt är rätt vansinnigt även om det är trevligt menat. Dels vill jag inget hellre än att vara själv med sonen ibland. Dels så undrar man ju vad alternativet skulle vara? Att jag lägger sonen i spjälsängen och går ut o dricker öl?

 

Bla bla. Med detta inte sagt att jag o min fru har ett perfekt förhållande. Men vi jobbar på det.

 

Lycka till alla mammor och pappor! Behöver ni pianolärare till ungarna vet ni hur ni hittar mig :)

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så funderar faktiskt på att ta upp mitt pokerspelande seriöst igen, läsa böcker som jag gjorde förut och försöka lägga ner åtmindstonde 20 speltimmar i veckan. Kan låta mycket kanske, blir som ett halvtidsjobb extra, i snitt 3 timmar per dag, men i så fall blir det ju mer på helgerna och mindre i veckorna...

Bara ett problem och det är att jag lovat mig själv för ett par månader sedan att endast spela lite för skojs skull då och då... För er kanske det låter larvigt men för mig är det ett extremt stort dilemma.. Är jäkligt skraj för att ta sånt seriöst, kan lätt bli ett beroende...

 

Skrev så här i min blog för nån månad sedan. JAg spelade mycket poker för ett tag sen. Alldeles för mycket och pokern är en stor bov att mitt förra förhållande tog slut. Har därför lovat att aldrig spela poker "seriöst" igen utan endast för nöjes skull...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, Waggho!

 

Tycker som du och många andra här. Jag tippar på att dom här som svarar tycker likadant... men tyvärr finns det rysligt många mongon som inte fattar ett jävla dugg. Det finns säkert flera här som har sambos, fruar, särbos som sitter o funderar precis som bruttan i trådstarten här. Visst kan man tycka att det är mesigt av henne att inte ställa hårdare krav men jag tippar på att hon förklarat vad hon tycker... men att det sedan inte händer ett skit. Hon måste vara hårdare!!

 

Aja, tänkte att vi skulle må bra av att tänka till lite innan vi sätter oss ner o lirar!

 

Själv så är jag singel o kan göra vad fan jag vill!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Accepterar jag inte att min tjej har en hobby som tar tid, som hon vill fortsätta med trots barn är det jätteenkelt.

 

Prata med henne, få henne att minska ner tiden till hobbyn/Dumpa henne

 

Jag hade inte sett att ett gnällmail i ett forum för hennes hobby som en lösning.

 

Det är lika mycket ansvar som ligger på henne, hur tyckte hon innan barnet, lirade han då med, pratade dem överhuvudtaget om hur livet skulle bli med barn? Vad sa han då, har han brutit ett löfte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Accepterar jag inte att min tjej har en hobby som tar tid, som hon vill fortsätta med trots barn är det jätteenkelt.

 

Prata med henne, få henne att minska ner tiden till hobbyn/Dumpa henne

 

Jag hade inte sett att ett gnällmail i ett forum för hennes hobby som en lösning.

 

Det är lika mycket ansvar som ligger på henne, hur tyckte hon innan barnet, lirade han då med, pratade dem överhuvudtaget om hur livet skulle bli med barn? Vad sa han då, har han brutit ett löfte?

 

 

"när jag ber om nått så är det vänta som gäller"

 

"dom har bråkat om detta"

 

Visst ligger det ansvar på henne men likväl på snubben. Tycker det är barnsligt o bara vänta sig att någon ska tala om för en vad man ska göra. När man ska göra det. Hur man ska göra det. Är man en del av en familj med kotte så ska man bannemig ta lite eget ansvar utan översyn. Som någon nämnde, det är 2006 inte år1930 (då frun förväntas sköta hem och barn).

 

O det där med gnällmejl i forum... 50%använder pokerformu.nu till o whina ju! ..o förhoppningsvis bli bättre pokerspelare av det! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...