Falcy Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Hej. Är på jakt efter en schyst, snygg och prisvärd klocka. Och är inte alls inne på dem här bitarna, har aldrig haft ett armbandsur. Och jag menar aldrig. Använt mig av mobiltelefon för att få fram tid Men som snart nybliven farsa och gift känner jag att jag måste ha en klocka. Då undrar jag vilka märken är prisvärda. Breitling och Rolex går fet bort. Ingen lust att ha en klocka för över 60k på armen, så dem undanbedes. Gärna länkar, bilder och prisuppgift. Tack, tack. / Peace Citera
DanielN Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Jag kan väl tipsa eftersom jag var precis i samma situation som du för någon vecka sedan och jag sitter nu med en Certina DS Titan som jag tycker både är riktigt snygg och funkar bra (3.8k SEK). Men det är en djungel beroende på exakt din smak och plånbok. Gå till en urmakare och fråga så mycket som möjligt och se olika modeller är nog det bästa. Certina DS Titan: länk till ricardo.ch Citera
Falcy Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Hur står sig Tissot ? Hittade en sida på nätet som säljer klockor. Hade dock inte tänkt köpa över nätet utan att ha känt på en riktig i afför först. http://www.klockvaruhuset.se/?contentpage=showproduct&kategoriid=239&id=1438 Citera
Nidson Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Även om du inte ska ha en rolex så är det lättast om du säger vad du tänkte för prisklass. Fortfarande rätt stor skillnad på en klocka för 25 000 kr och en för 299 kr. Citera
Falcy Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Jag kan väl tipsa eftersom jag var precis i samma situation som du för någon vecka sedan och jag sitter nu med en Certina DS Titan som jag tycker både är riktigt snygg och funkar bra (3.8k SEK). Men det är en djungel beroende på exakt din smak och plånbok. Gå till en urmakare och fråga så mycket som möjligt och se olika modeller är nog det bästa. Certina DS Titan: länk till ricardo.ch Jag kände på den där för en timme sen, otroligt vad lätt den var. Det blev till slut en Certina Podium, ljus lila/blå tavla, riktigt jävla snygg. Citera
Mjorich Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Har precis köpt den här; En Tag Heuer Carrera - marknadens snyggaste klocka. Du får den för 22 papp ungefär. Bra mycket billigare om du lyckas köpa den från USA. Citera
Albert Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Själv tycker jag att det svenska märket Lagonda har gjort en stilren klocka som heter Världsmästare. Enkel och snygg. Inte så värst mycket bling bling. Citera
ah_derka Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Jag är också en stor sucker för Tag Heuer. Min favorit är dock deras "Monaco" även om Carreran inte är långt efter. Gedigna urverk och klassisk design i modern tappning... me like..! Citera
Bonumm Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Köp en Omega. De finns i en hel del olika utföranden. Själv så gillar jag Omegas Ocean planet (27k). Väldigt trevlig klocka. Men passa dig för att köpa klockor ifrån USA eller nätet. De finns de som säljer klockor med bortfilat ID nummer och då kan man inte skicka klockan på service. Citera
Skadast Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Hej.Är på jakt efter en schyst, snygg och prisvärd klocka. Och är inte alls inne på dem här bitarna, har aldrig haft ett armbandsur. Och jag menar aldrig. Använt mig av mobiltelefon för att få fram tid Men som snart nybliven farsa och gift känner jag att jag måste ha en klocka. Lite OT här... Du är gift och har barn, men du har aldrig använt dig av armbandsur på grund av att du alltid haft mobiltelefon till hands. Hur gammal är du? 15? Citera
Nick_the_Swede Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Och är inte alls inne på dem här bitarna Snälla, snälla, snälla, säg att du bara råkade komma åt knappen m på tangentbordet och att du vet skillnaden på "de" och "dem". Citera
Skadast Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Har precis köpt den här; En Tag Heuer Carrera - marknadens snyggaste klocka. Du får den för 22 papp ungefär. Bra mycket billigare om du lyckas köpa den från USA. Håller med... väldigt prisvärt. Sjukt underskattat med klockor! Du ska ju ändå bära den dygnet runt i princip Citera
Skadast Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Och är inte alls inne på dem här bitarna Snälla, snälla, snälla, säg att du bara råkade komma åt knappen m på tangentbordet och att du vet skillnaden på "de" och "dem". Ge upp... hoppet försvann för 3-4 år sedan. Lika bra att sluta bry sig. Citera
doope Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Har precis köpt den här; En Tag Heuer Carrera - marknadens snyggaste klocka. Du får den för 22 papp ungefär. Bra mycket billigare om du lyckas köpa den från USA. Snygg men det nya utförandet med röda visare för att fira Carrera tycker jag är snäppet vassare. Väldigt snygg klocka i vilket fall. http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/movadobaby_1920_29335782 Citera
jezaja Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Denna bär jag, riktigt luftig och skönt runt om med lite hål och inte släta kedjor/läderarmband. Mycket nöjd med den. Ser lite tuffare ut i verkligheten. Gillar att den inte är rund som "alla" andra klockor. http://www.lindahlsurmakeri.se/prod.asp?id=454 Citera
TANDEMCYKELN Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 En Tag Heuer Carrera - marknadens snyggaste klocka. Du får den för 22 papp ungefär. Bra mycket billigare om du lyckas köpa den från USA. Läderarmband suger. Efter ett tag luktar det inte schampoo, om man säger så. Citera
MJ Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Tag-klockan var riktigt fin! Klocktips: satsa svenskt ( Sjöö Sandström eller Epoch) Köp flera, för olika tillfällen kräver olika klockor. Citera
Albert Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Ett tips kan vara att kolla på tradera.com Citera
Nidson Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Tag-klockan var riktigt fin!Klocktips: satsa svenskt ( Sjöö Sandström eller Epoch) Köp flera, för olika tillfällen kräver olika klockor. Att ha flera klockor är knappast ett måste. Jag satsar i alla fall hellre hellre pengarna på en grym klocka än tre halvgrymma. Bara man köper en hyfsat stilren klocka så har jag svårt att se vilka tillfällen som man inte skulle kunna bära denna. Men visst, om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag inte tacka nej till en schysst klocksamling.. Citera
Benganiolo Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 väntar på min Nixon player http://www.dogfunk.com/dogfunk/NIX0003/Nixon-The-Player-Watch-Mens.html Rotolog är också najs http://www.dogfunk.com/dogfunk/NIX0208/Nixon-The-Rotolog-Watch-Mens.html?id=i356k6kv Citera
MJ Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Tag-klockan var riktigt fin!Klocktips: satsa svenskt ( Sjöö Sandström eller Epoch) Köp flera, för olika tillfällen kräver olika klockor. Att ha flera klockor är knappast ett måste. Jag satsar i alla fall hellre hellre pengarna på en grym klocka än tre halvgrymma. Bara man köper en hyfsat stilren klocka så har jag svårt att se vilka tillfällen som man inte skulle kunna bära denna. Men visst, om jag hade obegränsat med pengar så skulle jag inte tacka nej till en schysst klocksamling.. Ett alternativ är en grym och två halvgrymma. Citera
Falcy Postad 21 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Hej.Är på jakt efter en schyst, snygg och prisvärd klocka. Och är inte alls inne på dem här bitarna, har aldrig haft ett armbandsur. Och jag menar aldrig. Använt mig av mobiltelefon för att få fram tid Men som snart nybliven farsa och gift känner jag att jag måste ha en klocka. Lite OT här... Du är gift och har barn, men du har aldrig använt dig av armbandsur på grund av att du alltid haft mobiltelefon till hands. Hur gammal är du? 15? Jag säger ju det, smått otroligt, dock inte farsa riktigt än, kommer i april. Samma månad som jag fyller 28 för övrigt. Måste dock säga att jag känner mig fortfarande som 15. Och här är klockan...på min svarta håriga aparm. http://www.nordichardware.se/galleri/bilder/557/557_stor_154644_bild01.jpg Citera
Ost Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Min klocka kostade 34 kr på Clas Ohlson... om den så bara håller i ett år är det otroligt prisvärt! Citera
eurythmech Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Min klocka kostade 34 kr på Clas Ohlson... om den så bara håller i en timme är det otroligt prisvärt! FYP Citera
Rille Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Någon som har ett bra tips var man köpa klockor på internet som är billigare än i uraffären.Utländska går bra. Tänkte framförallt på denna. http://www.lindahlsurmakeri.se/?page=klockor.asp&k1=Certina Citera
Recommended Posts