Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag och en polare tänkte lira lite MTT ikväll. Vi kommer sitta tillsammans och splitta ev. vinster. Om vi spelar samma turre och råkar hamna vid samma bord får vi ju en självklar fördel, om än oönskad.

Vad gäller? Får man spela två pers från samma lina?

Postad

Jag och en polare brukar sitta och lira och splitta våra vinster.. Vi brukar dock spela olika turneringar.. finns ju en uppsjö. Så slipper man spela på samma. Spelar ni ändå samma turrar spela inte på nätverket som Interpoker tillhör.. Hamnar ni på samma bord där så blir en av er sitting out.... var så förut iallafall

Postad

Du frågar om detta kan kallas för fusk, det beror på vad ni gör av situationen, lirar ni på som vanligt kan det knappast anses vara fusk. Dock har sajterna en tuffare tolkning eftesrom fusk förekommer så väljer vissa sajter att blockera en alternativt frysa konton om man loggar in från samma ställe.

Live tror jag detta problem är vanligare på allehanda kortklubbar, där kompisar som hamnar vid samma bord ofta undviker att möta varandra så långt det går, men att kalla det fusk är väl att ta i, i grunden är poker ett individuellt spel och bör/skall spelas därefter, sen kan psykologin spela spratt ibland, kan kännas lite surt å hacka på bästisens lilla stack när man själv dominerar bordet.

Lycka till i ert spel!!

Postad

Fusk är det ju bara om ni samarbetar genom att "läcka" information mellan er om era händer. Eller om ni hjälper till att driva andra spelar ur potten genom att göra Raise Reraise tricket.

Men om ni inte samarbetar är det ju varken fusk eller oetiskt. Problemet är väl att ni knappast kan låta bli att samarbeta litegrann om ni sitter bredvid varandra (IRL) och hamnar vid samma bord. Speciellt om ni från början redan bestämt er för att splitta era vinster.

Säg att ni båda ligger på Bublan. 50 betalda platser. Ni ligger båda bra till att komma bland de 40 bästa och få någon 100$ var. Men bland de 10 bästa är priserna från 500$ upp till 2000$ då blir det ju bättre förtjänst tillsammans om 1 av er kommer bland de 10 bästa än om ni åker ut på plats 40 resp 39. Kommer ni då låta bli att låta den ena förlora en all-in mot den andra för att förbättra era chanser att hamna bland de 10 bästa?

Postad
Du frågar om detta kan kallas för fusk, det beror på vad ni gör av situationen, lirar ni på som vanligt kan det knappast anses vara fusk. Dock har sajterna en tuffare tolkning eftesrom fusk förekommer så väljer vissa sajter att blockera en alternativt frysa konton om man loggar in från samma ställe.

Live tror jag detta problem är vanligare på allehanda kortklubbar, där kompisar som hamnar vid samma bord ofta undviker att möta varandra så långt det går, men att kalla det fusk är väl att ta i, i grunden är poker ett individuellt spel och bör/skall spelas därefter, sen kan psykologin spela spratt ibland, kan kännas lite surt å hacka på bästisens lilla stack när man själv dominerar bordet.

Lycka till i ert spel!!

Problemet är ju att ingen av oss vet vilka summor det handlar om, ponera att de båda går till finalbord. Kommer bli svårt för dem att inte ta hjälp av varandras hålkort för att ta beslut mot andra, eller kanske dumpa över chips till den som behöver el liknande.

Som sagt, finns ju hundratals turrar, välj olika, om ni inte tänkt fuska finns det ju ingen direkt anledning till varför ni ska spela samma.

Samma sak tvärtom, säg att en av er vinner oandra blir två, ni har spelat renhårigt hela tiden. Sidan misstänker fusk av nåt slag och stänger av er, fryser pengar. Säkrast att spela olika.

Postad

.....

Samma sak tvärtom, säg att en av er vinner oandra blir två, ni har spelat renhårigt hela tiden. Sidan misstänker fusk av nåt slag och stänger av er, fryser pengar. Säkrast att spela olika.

Precis om ni inte tänkt fuska varför ta risken :)

Postad

Tack för alla svar.

Intentionerna är definitivt inte att ge oss själva födelar. Skulle helst se att vi aldrig hamnade vi samma bord men man vet ju aldrig.

Vi ska spela på Party, kan det bli problem att ens logga in menar ni?

Hmm får kasnke göra som någon skrev, att hålla oss till olika turrar.

Postad

Tjena!

Lånar tråden för en fundering jag har.

Det ska ju spelas online sm på nordic bet i december och jag ska delta, och för en stund sedan frågade en polare till mig om han kunde lira hos mig under sm, han ska alltså ochså delta, så min fråga lyder.

Är det ok och går det att vi båda spelar hemma hos mig från samma lina i samma turnering utan att fuska ifall vi skulle hamna på samma bord som igentligen inte är så troligt då det kanske kommer vara ca 6000 som deltar, men om vi hamnar på samma bord, jag har tidigare spelat med en polare på samma nätverk i samma turnering, dock på olika klienter och då hamnade vi på samma bord och det funkade utan problem, jag tänkte maila nordicbet och fråga om deras syn på saken men jag tycker denna tråd passande perfekt för min fråga, tack för svar. / Tony

Postad
Tjena!

Lånar tråden för en fundering jag har.

Det ska ju spelas online sm på nordic bet i december och jag ska delta, och för en stund sedan frågade en polare till mig om han kunde lira hos mig under sm, han ska alltså ochså delta, så min fråga lyder.

Är det ok och går det att vi båda spelar hemma hos mig från samma lina i ....blab bla

Undrar samma sak, så det så!

Postad

Jag vet faktiskt inte hur det är i turneringar. I CG dock så kan man ju få sitt konto fryst om man sitter 2 personer från samma ip på samma bord har jag hört, på vissa siter går det ju inte heller utan man blir sit out. Det bästa är nog om ni skriver och frågar sidan ni ska spela på..

Postad

Men om ni har en hub/router att splitta upp linan i så får ni ju inte samma IP på datorerna. Så hemma hos mig iaf (Bredbandsbolaget (Fiber) där 5 IP-adresser ingår). Jag å en polare brukar lira tillsammans, ibland på samma bord(i CG dårå) och det har aldrig varit några problem.

Nej vi fuskar inte och jag brukar alltid klonka pengarna av min kompis :)