Gå till innehåll

Tomahawk jagar skalpar på SS. Mission failed


bossbaver

Recommended Posts

PUH, Inte Puh som i Nalle utan Puh som i "Puh, jag gulade inte", Förstår inte hur jag kunde byta avatarer helt frenetiskt ett par dagar, klart Riggen blir lite svårflörtad då om jag ska va herr krångelpelle liksom :lol:

 

Lirade ett par stycken turrar igår, men alla utom dom två sista har jag "förträngt" och kommer bara försöka ta med mig spelet av dom två sista... Den absolut sista spelade jag liggandes i sängen på tjejens nya laptop, men trashtalket blev ju drabbat gitta mycket av att knapprandet gjorde flickan galen, så jag fick ligga där helt snäll o tyst (nästan) i chatten... men det redde ut sig ändå, och kanske framförallt: spelade bra HU :) Jippi!

 

Nu ska jag grinda lite vanligt jobb :shock: ....... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 317
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

TROR DET HÄR SYMBOLISERAR MITT POKERFLYT FÖRTILLFÄLLET... 3 AV 4 TURRAR HAR JAG TORSKAT MOT AA FÖR ÖVRIGT... FAN SÅ TILTAD.

 

TÄNKTE ATT TYP ENDA UNDANTAGET ATT KUNNA SLOWSPELA, ÄR HÄR NÄR MAN TOK-KLONKAR NÖTFÄRGEN PÅ FLOPPEN... MEN ICKE... SA NICKE....

 

EDIT. HADE MED 100% SÄKERHET INTE LYCKATS SKAKA AV MIG MR AA IALLAFALL PÅ DEN FLOPPEN....

 

Hand #158378097 vid bordet: Makrill

Startad: Wed Nov 22 17:47:00 2006

 

kallek sitter på plats 1 med 1900.00

IKTord sitter på plats 2 med 820.00

attingan sitter på plats 3 med 750.00

flings sitter på plats 4 med 615.00

Tomahawk sitter på plats 5 med 870.00

 

Tomahawk satsar s mörken 30.00

flings satsar l mörken 15.00

 

flings: --, --

Tomahawk: 3s, Ks

kallek: --, --

IKTord: --, --

attingan: --, --

 

Pre-flop:

 

kallek: Syna 30.00

IKTord: Lägger mig

attingan: Lägger mig

flings: Syna 30.00

Tomahawk: Passa

 

Flop (Board: 8s, As, Qs):

 

flings: Satsa 90.00

Tomahawk: Syna 90.00

kallek: Syna 90.00

 

Turn (Board: 8s, As, Qs, Qc):

 

flings: Satsa 150.00

Tomahawk: Höj 300.00

kallek: Höj 900.00

flings: All in

Tomahawk: All in

 

Showdown:

 

kallek visar: Ac, Ad (kåk)

flings visar: 10h, Qd (triss i damer)

Tomahawk visar: 3s, Ks (färg med ess i topp)

 

River (Board: 8s, As, Qs, Qc, 7d):

 

 

Sidopott 2:

kallek vinner potten på 540 med kåk

 

 

Huvudpott:

kallek vinner potten på 1890 med kåk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirade 3st turrar idag....

 

2 200kr

1 100kr

 

 

200kr nr 1: 2a....

200kr nr 2, 4a....

100kr nr one and only: 1a...

 

+200kr

 

nuvarande beaerr: ettusenfyrahundraförtiofem kajaker

 

EDIT.

Fick KK två gånger i HU matchen jag vann tillslut igår... först i första handen där jag kom med en betryggande ledning på ca 3400 mot ca 1600, lyckas få in pengarna direkt innan floppen och fi visar A6 typ.. floppen AXX... typiskt... battlar lite fram o tillbaka ett bra tag, och plockar upp KK ännu en gång, denna gång höllt dom monarkerna... Puh, troligen vann jag inte pga exemplariskt spel, utan snarare kyla och klonkar-aktig tajming med korten mot fi:s spelbara kort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När "kissen" är borta ligger råttan i sängen...

 

Ikväll med andra ord är flickan bortrest, och jag kan då alltså passa på att grinda gärnet ikväll, kommer nog köra 2bord i taget a kanske 4 omgångar... vi får se hur det blir, kanske fler, och lägger mig på blygsamma 70% ITM... Nivån är jag osäker på, beror på rullen, men till att börja med 2st 100kronersch Jag har bestämt att rullen ska börja på en 2a, och ha minst tre nollor efter sig...

 

Wish me luck ya´ll! Har även bestämt att tilt-riggen ska vända idag... :P

 

Rejla mig gärna om ni vill vejta. Drar nog igång dom första vid en ca 1730-1800 nångång :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första inlägget på PF efter att ha railat Mr 100% (oslagbar på fullring ffs) i två turneringar.

 

Tomahawken ägde både i spelet och chatten!

 

Första gången jag railade, stor underhållning, blir fler ggr. Well played

 

Dammit, först och främst dock: TACK till mäster-railaren Kimek! danke ser gut ja vaffan javol!

 

second of all: baaaaaaaaaajs uppkoppling o mojja upp sig när man precis passerat bubblan o är smått shortie men på väg upp med stort självförtroende och mindre förtroende för dom andra tomtarna =)... kommer tillbaks har jag 960 i marker, blinds på 300, går all in första, snor blindsen, går all in i andra med Q8off för att ha NÅN som helst chans... men får syn av AK... ute...

 

kom på en 3e plats och fick pengar dock, och vann den andra 5pers turren... får funka... mr 100% idag på 10per turren iaf.. förutom sista handen då... ;) spela tight som en... som en..... bäver.... vilket ledde till stor respekt för mina höjningar när dom väl kom.... taktiken fulländad =) + att trashtalket va riktigt roligt i vanlig ordning... haha

 

Nuvarande beaerr: 1495... HUH :shock: borde den inte va större? hmm, jag har blivit LUUUUUUUUURAD... hmm, eller? jaja, wazafok, 33st McD dagens verkar rullen ligga på nu om inte annat. EDIT, 1695 SKA DET VISST VARA, 305 KVAR PÅ DAGSMÅLET DÅ... 8-)

 

ska dra ett par till, men nu måste jag kissa, äta, dricka kaffe, och msna en skvätt först!

 

peace yo

 

Rail me if ya dare :lol:

:heart:

 

OT: spelare online: 4472st...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Har startat upp 2 turrar till... den här gången är det 200kr 5pers o en 200kr 10pers som står på agendan...

 

andra handen i 10pers turren... vad sägs?

 

Hand #159381635 vid bordet: Gädda

Startad: Thu Nov 23 21:09:58 2006

 

mr9mm sitter på plats 1 med 1000.00

Tomahawk sitter på plats 2 med 990.00

Indeed sitter på plats 3 med 970.00

dio sitter på plats 4 med 270.00

Camilla831 sitter på plats 5 med 1710.00

Arne 68 sitter på plats 6 med 1150.00

mrperren sitter på plats 7 med 880.00

gnydde sitter på plats 8 med 1000.00

zetzet sitter på plats 9 med 1000.00

bil1124 sitter på plats 10 med 1000.00

 

Camilla831 satsar s mörken 20.00

dio satsar l mörken 10.00

 

dio: --, --

Camilla831: --, --

Arne 68: --, --

mrperren: --, --

gnydde: --, --

zetzet: --, --

bil1124: --, --

mr9mm: --, --

Tomahawk: Qc, Ac sweet hand fan, o i bra position

Indeed: --, --

 

Pre-flop:

 

Arne 68: Lägger mig

mrperren: Syna 20.00

gnydde: Lägger mig

zetzet: Lägger mig

bil1124: Lägger mig

mr9mm: Syna 20.00

Tomahawk: Höj 60.00 mupprejsar lite

Indeed: Lägger mig

dio: Lägger mig

Camilla831: Höj 120.00 ok

mrperren: Syna 120.00 ok

mr9mm: Lägger mig

Tomahawk: Syna 120.00 ok I´ll call..

 

Flop (Board: 5c, 9c, 10s): sweet flop oxå för den delen...

 

Camilla831: Satsa 120.00 hmm, odds för att syna? ja!

mrperren: Lägger mig

Tomahawk: Syna 120.00 sagt och gjort!

 

Turn (Board: 5c, 9c, 10s, 9s): Hmmmmmm

 

Camilla831: Satsa 240.00 intressant rejs, typ jag har en bra hand o mjölkar lite, alt, jag är dr noob och mupprejsar lite... vet inte?

Tomahawk: Syna 240.00 hoppas på det sista o synar

 

River (Board: 5c, 9c, 10s, 9s, Qd): TP om inte annat

 

Camilla831: Passa passar? rädd för mig va?

Tomahawk: All in dåså. då kör vi!

Camilla831: vad gör han här tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[går från chippi ITM till ute på två händer...

 

den näst sista: Q10s, minirejsar får en syn floppen QJ8rainbow, bettar, turn Q, bettar, river X, bettar, fi all in, jag syn, Fi visar QJ, kåk mot triss... aaaarg

 

handen efter går jag all in med 77, möter 66, river 6 aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg, ute... fuck bajs mutt tilt!

 

5pers turren va ja tvungen att gå all in i ett stöldförsök, men blir synad av AK o är ute.... såklart... summa summarum + - 0... eller iofs lite back pga raken.. TILT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde en till 200kr 5pers...

 

kom 2a

 

beaerr: Etttusenåttahundratrettiofem...

 

vilket innebär att jag MÅSTE lira en turre till för att klara dagsmålet på minst 2000.... OK då...

 

wish me luck ya´ll!!!

 

:heart:

 

EDIT

HUR SKA JAG MISSLYCKAS NÄR JAG HAR EN TROGEN RAILARE?? =) :lol:

 

EDIT2

HMM, MISSLYCKADES, BUBBLADE... :cry:

 

EDIT3

BEAERR: SEXTONHUNDRA TYP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är railaren som är problemet. Jag menar du började med en seger och sen har det gått nedåt... Fan, jag är inte tillräckligt bra stöd helt enkelt.

 

Sjuk flopp på sista handen som sagt, tyckte det såg ut som du skulle ta hem det när du lyckades jobba dig upp två ggr från rejält short... Men det bevisar väl bara hur lite jag vet :lol: .

 

På återseende / Stalkern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är railaren som är problemet. Jag menar du började med en seger och sen har det gått nedåt... Fan, jag är inte tillräckligt bra stöd helt enkelt.

 

Hehe, såklart inte... alltid kul med railare =) hade visst en till railare som försökte mingla lite, men va lite bissybissy där ett tag :lol:

 

Sjuk flopp på sista handen som sagt, tyckte det såg ut som du skulle ta hem det när du lyckades jobba dig upp två ggr från rejält short... Men det bevisar väl bara hur lite jag vet :lol: .

 

Jo, skapliga klonkarskills o floppa färdig stege som drar ut mig, men det som gör mig mest arg över gårdagen är 10pers turren jag kommer in som Chippi i ITM, och blir utklonkad på 2händer, "bättre (start)hand" båda gångerna.... :cry:

 

gråt, än en gång sviker man genom att misslyckas med målen man sätter upp... illa... lång svacka denna gång, och nu även med bristande självförtroende...

Lär väl kötta igenom ett par ikväll, för i helgen är det innebandycup på schemat! då blir det ingen poker då inte!

 

Peace YO!

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ har du bytt favorit railare :cry::cry::cry:

 

 

Ajja jag har ju inte railat på över en vecka eftersom jag inte har kunnat logga in. Men på söndag blir det ändring om du ska spela någon, då är din fästing railare tillbaka. Du har inte förlorat en enda sng med mig på dig :twisted: Lycka till tills dess :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NEJ har du bytt favorit railare :cry::cry::cry:

 

neeeeej då va lugn bombay ;) du e fortf favvo men när du inte är inne o railar ere ju svårt med respons :lol: hahahahaha

 

Men på söndag blir det ändring om du ska spela någon, då är din fästing railare tillbaka. Du har inte förlorat en enda sng med mig på dig :twisted: Lycka till tills dess :shock:

 

Jo vi får se, skulle behöva sova 10timmar nu på dagen känns det som, heeeeelt slut efter helgens bravader.... Innebandycup. Gitta sliten man blir... Nu är pizzan beställd iallafall, så man kanske blir människa igen snart... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

 

River (Board: 5c, 9c, 10s, 9s, Qd): TP om inte annat

 

Camilla831: Passa passar? rädd för mig va?

Tomahawk: All in dåså. då kör vi!

Camilla831: vad gör han här tror ni?

 

Fattar inte ditt spel här, är det en bluff eller någon form av värdebet? vill du försöka att få det se ut som en bluff och få syn av typ TT-JJ här? Måste säga att jag inte gillar det riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

 

River (Board: 5c, 9c, 10s, 9s, Qd): TP om inte annat

 

Camilla831: Passa passar? rädd för mig va?

Tomahawk: All in dåså. då kör vi!

Camilla831: vad gör han här tror ni?

 

Fattar inte ditt spel här, är det en bluff eller någon form av värdebet? vill du försöka att få det se ut som en bluff och få syn av typ TT-JJ här? Måste säga att jag inte gillar det riktigt.

 

Min read var att han satsa på topparet på floppen, fortsätter beta på turn med par i 10, hade han prickat trissen hade nog beten sett annorlunda ut. jag synar, han blir skraj på river o checkar, så jag tror jag leder med par i Q mot par i 10.... vilket oxå visade sig att det var fallet.... han synade för övrigt eftersom (antar jag) han trodde jag bluffade 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter att ha funderat och funderat och funderat så har jag kommit fram till att jag troligtvis kommer att göra såhär med mitt projekt:

 

"tömma" kontot förutom 100kr till en multiturre och 42kr jag kan börja om mitt projekt med...

 

känns nu som jag ändå bara står still och trampar... och jag gillar inte att trampa... det är tråkigt att trampa nämligen! ;)

 

wish me luck, utannonserar när Multi-turren går av stapeln, för jag kommer behöva allt stöd iform av massivt railande jag kan få :lol:

 

bye all!

 

 

EDIT,

Nu kan man ju fråga sig varför jag inte fortsätter lira 100kr turrar om jag känner mig vinnande där, och hmm, :roll: jag vet faktiskt inte, kanske blir så efter ett nytt försök när motriggen släppt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde tre 100kr turrar ikväll i ett sista tappert försök att få tillbaks klonken... gick rätt bra, en OOTM, en 2a o en 1a :-o

 

Det roliga var att den jag vann skrev jag i chatten alla händer jag hade...och ändå vann jag... LOL (HU visade jag alla, och berättade många) :?

 

stort tack till Bombay som hittat tillbaks till SS igen, guuuuuuuuuuld! :lol:

 

edit

nu måste jag sova. är såååååååååååååå trött

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

körde tre 100kr turrar ikväll i ett sista tappert försök att få tillbaks klonken... gick rätt bra, en OOTM, en 2a o en 1a :-o

 

Det roliga var att den jag vann skrev jag i chatten alla händer jag hade...och ändå vann jag... LOL (HU visade jag alla, och berättade många) :?

 

stort tack till Bombay som hittat tillbaks till SS igen, guuuuuuuuuuld! :lol:

 

edit

nu måste jag sova. är såååååååååååååå trött

 

 

 

 

grattz, föresten du måste ha vunnit pga att jag raila dig :shock:8-) Jag får väl se om det blir någon rail idag, jag antar det om du ska lira.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grattz, föresten du måste ha vunnit pga att jag raila dig :shock:8-) Jag får väl se om det blir någon rail idag, jag antar det om du ska lira.

 

ja såklart fan det var bombay. grymmaste railaren i stan fan :P

 

får bli ett par efter jobbet men innan träningen... dvs runt 5-6 nångång

 

ska nog ta en 10pers då... har gått bra dom gångerna jag har lirat dom oxå... och nu när jag tänker efter på mina missklick-turbo turrar har dom ju oxå gått riktigt bra.. dom få jag lirat... hmm

ksnakse spelar fel turrar?

 

eller så tänker jag bara för mycket. är sugen på en 10, så då kör jag en 10a... 8-)

 

wish me luck klonkargudar

:heart:

 

OT, på söndag ska ja se till att du (stor)ÅKER Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit.. ska förklara hur jag tänkte här egentligen....

 

Hand #164620552 vid bordet: Flundra

Startad: Wed Nov 29 17:48:56 2006

 

Rallarbo1 sitter på plats 1 med 780.00

mr350sl sitter på plats 2 med 940.00

Nemox sitter på plats 3 med 730.00

nochance sitter på plats 4 med 1360.00

Tomahawk sitter på plats 5 med 1160.00

 

Rallarbo1 satsar s mörken 20.00

Tomahawk satsar l mörken 10.00

 

Tomahawk: Kd, 10h äsch, eller jo, sb så kan fisksyna iofs

Rallarbo1: --, --

mr350sl: --, --

Nemox: --, --

nochance: --, --

 

Pre-flop:

 

mr350sl: Lägger mig

Nemox: Lägger mig

nochance: Lägger mig

Tomahawk: Syna 20.00 sagt och gjort

Rallarbo1: Passa

 

Flop (Board: 10s, 10d, 9h): KHLLOOOONK!

 

Tomahawk: Passa passar och hoppas på att fi försöker köpa potten eller bluffrejsa eller nåt....

Rallarbo1: Satsa 20.00 wtf, hatar minirejsar,

Tomahawk: Syna 20.00 HÄR nånstans får jag hjärnsläpp och börjar spela som min mamma hade gjort... syna minibet? aaaaaarg

 

Turn (Board: 10s, 10d, 9h, 9s): kalaskåken sitter som ett smäck

 

Tomahawk: Passa kan FI börja beta på riktigt nu då?

Rallarbo1: Satsa 20.00 minirejs igen? wft, måste göra nått

Tomahawk: Höj 60.00 men vad gör jag? tönthöjer? aaarg så dåligt

Rallarbo1: Syna 60.00 ok då har han 9an alltså och tror att han leder, jaja tar han på river då :D

 

River (Board: 10s, 10d, 9h, 9s, 9d): gråt, nästan säker på att jag är slagen

 

Tomahawk: Satsa 80.00 måste väl beta nåt iaf...

Rallarbo1: Höj 160.00 jaha då hade han 9an då...

Tomahawk: Syna 160.00 kan inte släppa ändå, KAN ju ha 10an oxå

 

nötkåk mot 4tal e alltid kul :cry: så kass ja e fan!

 

jodåjodå...

ska AAAAAAAAAAALDRIG MER SLOWSPELA I HELA MITT LIV... har gjort det 2 händer på 2 veckor, båda gångerna med 99% chans att "klara mig"... båda gångerna har jag antiklonkat... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad göra på floppen?

 

Hand #164635981 vid bordet: Flundra

Startad: Wed Nov 29 18:04:23 2006

 

Rallarbo1 sitter på plats 1 med 1350.00

Nemox sitter på plats 3 med 665.00

nochance sitter på plats 4 med 790.00

Tomahawk sitter på plats 5 med 2120.00

 

nochance satsar s mörken 50.00

Nemox satsar l mörken 25.00

 

Nemox: --, --

nochance: --, --

Tomahawk: 10s, 10d

Rallarbo1: --, --

 

Pre-flop:

 

Tomahawk: Höj 200.00

Rallarbo1: Lägger mig

Nemox: Syna 200.00

nochance: Lägger mig

 

Flop (Board: Kh, Kd, Jd):

 

Nemox: Passa

Tomahawk: ???????????????????????????

Nemox:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betta. Ofta har du bästa handen, och om du inte bettar så luktar det osäkerhet. Det vore att be fi att bluffa ut dig. Betta och utvärdera situationen utifrån hur han svarar och vad som kommer på en eventuell turn (samt vad du har för read på honom). Skulle nog slänga in 2/3 av potten där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...