Gå till innehåll

Jag kan inte motivera mig till att spela, varför?


Wiznakh

Recommended Posts

Hejsan allihopa!

 

Jag har lite problem just nu som jag inte förstår vad det beror på. Den senaste tiden har jag haft jättesvårt att motivera mig till att spela, och vet inte vad det beror på.

När jag spelar 12-tablar jag SNGs, men på senaste tiden har det bara blivit ett set så fort jag satt igång, men oftast sätter jag inte igång alls.

Skulle spela 1000 sngs den här månaden, men har spelat drygt 150 st än så länge... Jag är en vinnande spelare och drar allt som oftast in fina pengar såfort jag lirar ordentligt ett tag, men kan ändå inte motivera mig till att spela, varför är det så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att du blir spelberoende då slipper du tänka på det.

 

Hmmm, skulle du vara rolig så tycker jag att du misslyckades brutalt, det finns rätt många som är spelberoende och det är inget att skämta om:? (enligt mig).

 

För att besvara Wiznakhs fråga så tycker jag att du ska göra något något annat än att bara byta spelform. Ta ledigt ett litet tag från spelande och när du kommer tillbaka hitta på någon roligt att inte göra för en inte allt för stor del av rullen, som till exempel Gyres 15 BB challenge.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan allihopa!

 

Jag har lite problem just nu som jag inte förstår vad det beror på. Den senaste tiden har jag haft jättesvårt att motivera mig till att spela, och vet inte vad det beror på.

När jag spelar 12-tablar jag SNGs, men på senaste tiden har det bara blivit ett set så fort jag satt igång, men oftast sätter jag inte igång alls.

Skulle spela 1000 sngs den här månaden, men har spelat drygt 150 st än så länge... Jag är en vinnande spelare och drar allt som oftast in fina pengar såfort jag lirar ordentligt ett tag, men kan ändå inte motivera mig till att spela, varför är det så?

 

För att det inte är roligt kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan allihopa!

 

Jag har lite problem just nu som jag inte förstår vad det beror på. Den senaste tiden har jag haft jättesvårt att motivera mig till att spela, och vet inte vad det beror på.

När jag spelar 12-tablar jag SNGs, men på senaste tiden har det bara blivit ett set så fort jag satt igång, men oftast sätter jag inte igång alls.

Skulle spela 1000 sngs den här månaden, men har spelat drygt 150 st än så länge... Jag är en vinnande spelare och drar allt som oftast in fina pengar såfort jag lirar ordentligt ett tag, men kan ändå inte motivera mig till att spela, varför är det så?

 

För att det inte är roligt kanske.

 

Alltså, jag tycker det är skitroligt när jag väl spelar, men har så svårt att komma igång bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att du blir spelberoende då slipper du tänka på det.

 

Hmmm, skulle du vara rolig så tycker jag att du misslyckades brutalt, det finns rätt många som är spelberoende och det är inget att skämta om:? (enligt mig).

 

För att besvara Wiznakhs fråga så tycker jag att du ska göra något något annat än att bara byta spelform. Ta ledigt ett litet tag från spelande och när du kommer tillbaka hitta på någon roligt att inte göra för en inte allt för stor del av rullen, som till exempel Gyres 15 BB challenge.

 

Lycka till

 

Det var ganska kul tycker jag. Man kan skämta om det mesta faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen mig i det du skriver.

 

För mig så känns det ibland mer som ett jobb än som en hobby.

Det är ju fina extra pengar som jag drar in, så det känns fel att inte spela. Så ibland blir det mer eller mindre ett tvång att spela.

Men det går ut över allt annat man gör (alltså inte gör!).

 

Det är frustrerande att jobba heltid, ha en familj, intressen och dessutom hinna spela två timmar poker per dag. Det blir så mycket annat som får stå tillbaka. Tiden räcker inte till.

 

Men din fråga rörde ju mer hur man skulle bli motiverad.

Dels är det vettigt att ta ett break då och då. Det finns en orsak varför man saknar motivation, och jag har själv haft mina perioder. Då är det bara ett break som gäller.

Sen kan man också motivera sig genom att sätta upp ett mål, att om man vinner visst mycket så ska man unna sig något speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

börja lira omaha eller något annat nytt

 

Omaha på SS har verkligen fått mig motiverad att spela igen ;)

 

Skulle nästan sträcka mig till att säga allt annat än texas på SS kan få igång en igen.

 

Slaska lite omaha eller mörkpoker med småsummor och så ska du se att suget kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte kul att spela så låt bli helt så länge! Suget kommer tillbaka inom kort, det kan jag lova. Det sämsta du kan göra är att tvinga dig själv till att spela eller som någon föreslog, schemalägga ditt spel.

Av erfarenhet så vet jag att jag själv spelar som allra bäst precis efter jag kommit tillbaka från nån veckas semester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte kul att spela så låt bli helt så länge! Suget kommer tillbaka inom kort, det kan jag lova. Det sämsta du kan göra är att tvinga dig själv till att spela eller som någon föreslog, schemalägga ditt spel.

Av erfarenhet så vet jag att jag själv spelar som allra bäst precis efter jag kommit tillbaka från nån veckas semester.

 

Det är väl att ta i att det är det sämsta han kan göra?

Eller känner du personen i fråga väldigt väl?

 

Precis som du, talade jag om vad som funkade för mig när jag var omotiverad att spela. Om du läste mitt svar lite noggrannare insåg du att jag spelar på söndagkvällar och det blir då en veckas mellanrum. Typ en veckas semester från pokern varje gång... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker poker är relativt tråkigt, går givetvis uppochned, men oftast är det bara ett relativt segt jobb för mig.

 

Jag har två tips som brukar funka för mig.

 

1. Dra igång en MTT som kan ta några timmar. Tvinga dig att spela sng eller cashgame under tiden du är kvar i turneringen. Du kan iaf inte ta paus när du fortfarande är med i turneringen eller turneringarna.

 

2. Dra hem laptopen eller stationära till någon eller bjud över en pokerintresserad vän om du har. Köp lite snask och skit så kan ni lyssna på musik, klaga på bad beats eller jubla åt monterpotter tillsammans.

 

 

Sitter jag själv hemma i grindar brukar det bli 2 h per dags lir. Drar jag iväg till någon och lirar turneringar kan det bli upp mot 6-8h.

 

 

EDIT: För mig funkar inte pauser så bra. Visst någon dag då och då blir det hela tiden, men glider jag ut och reser. (vilket man absolut bör iaf) brukar det ha tvärtomeffekt på mig och jag blir mindre pokersugen vid längre pauser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fast på dig lät det mer som att det bara var på söndag-kvällar som du hade tid att spela pga barn o annat och inte som en schemaläggning.

Med en veckas mellanrum mellan varje session är det klart att lusten rinner till och det låter inte riktigt som ett riktigt schema utan mer som att försöka hålla sig borta för att öka lusten, vilket ju var vad jag föreslog och isåfall är vi helt överens!

 

När du nämnde schemaläggning tänkte jag mig att börja spela klockan X varje dag och spela X timmar vare sig man kände för det eller inte, och det tror jag ens spel kan bli lidande av.

Poker ska vara kul och det kan inte tvingas fram.

 

 

Är det inte kul att spela så låt bli helt så länge! Suget kommer tillbaka inom kort, det kan jag lova. Det sämsta du kan göra är att tvinga dig själv till att spela eller som någon föreslog, schemalägga ditt spel.

Av erfarenhet så vet jag att jag själv spelar som allra bäst precis efter jag kommit tillbaka från nån veckas semester.

 

Det är väl att ta i att det är det sämsta han kan göra?

Eller känner du personen i fråga väldigt väl?

 

Precis som du, talade jag om vad som funkade för mig när jag var omotiverad att spela. Om du läste mitt svar lite noggrannare insåg du att jag spelar på söndagkvällar och det blir då en veckas mellanrum. Typ en veckas semester från pokern varje gång... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först måste jag säga att det är jag som stejkat wiznkah och han och jag är IRL kompissar. Grejen är den att jag tror att han har blivit rädd att spela, helt enkelt rädd att förlora, detta är givetvis något han nekar till men tror att sådant kan sätta sig i bakhuvudet. Grejen är det att han i början at stejken vann MASSOR varje gång han lirade, och så länge var ju allt frid och fröjd (han hade över 30% ROI efter 500 sngs eller nått sånt). Sen en dag så kom monsterbacket på 800$ och efter den dagen så verkade det som om "suget" avtog.. Så jag tror att efter det så satte sig nån rädsla att förlora i bakhuvudet och han känner inget sug att spela..

 

Idag så avbröt vi dock stejken så nu skiter jag ju i vad han gör :lol:;):P Nedå, men jag är inne på samma linje som flera andra att testa en annan spelfrom, vet själv att det är tråkigt som fan att bara spela en sak dag in och dag ut...

 

Ska nog fråga han om han vill bli stejkad på bingo förresten, hmm triss kan nog också funka :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens nära din mängd lir men känner igen symptomen.

Jag gick upp ett par nivåer på sng:s och lirade max 2 bord samtidigt (oftast ett) vilket gjorde att jag fick börja lira mer koncentrerad, varierad poker. Givetvis större svängningar på rullen men över tid ändå plus. Dessutom roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...