keffatliv Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 I omaha måste _alltid_ båda korten användas va? Så om bordet är AAAKK, så är den enda handen som kan vinna denna pot utan att den splittas han som håller KK, eller? Citera
poker_oscar Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Du besvarar ju din fråga i första meningen? Citera
keffatliv Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Du besvarar ju din fråga i första meningen? Hur fan kan jag besvara min fråga när jag endast har skrivit frågor? Du kan inte besvara en fråga med en fråga. Citera
ebisumaru Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Det räcker med ett A här. Har du tex AQJT så spelar du AAAAQ. Då har du spelat två kort från din hand A och Q. Citera
FeelingThis Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 den enda handen som kan vinna denna pot utan att den splittas han som håller KK, eller? Potten splittas bara om båda/alla har samma högsta 2 kort eller samma högsta par på hand. Citera
keffatliv Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2006 den enda handen som kan vinna denna pot utan att den splittas han som håller KK, eller? Potten splittas bara om båda/alla har samma högsta 2 kort eller samma högsta par på hand. Hmm, nu blev jag lite förvirrad! Kan du inte ta några exempel på vilka händer som kan vinna hela potten och vilka händer som kan splitta potten om bordet är AAAKK? Citera
FeelingThis Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 den enda handen som kan vinna denna pot utan att den splittas han som håller KK, eller? Potten splittas bara om båda/alla har samma högsta 2 kort eller samma högsta par på hand. Hmm, nu blev jag lite förvirrad! Kan du inte ta några exempel på vilka händer som kan vinna hela potten och vilka händer som kan splitta potten om bordet är AAAKK? Du använder alltid TRE från bordet och TVÅ från handen oavsett vad som ligger. Så TT32 slår 9932 med AAATT mot AAA99 på bordet AAAKK. Split blir det tex. mellan händerna QJ92 och QJT4 då båda får AAAQJ. Citera
Recommended Posts