zinna Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Håller på att lära mig spela NL cashgame då jag tröttnat en aning på FL och SNG. Jag har spelat aggresivt postflop på framför allt flop och LAG preflop och väldigt LAG i sen position. FI verkar vara ok för nivån men en aning vek postflop PokerStars No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) internettexasholdem.com CO ($22.10) Button ($55.15) SB ($32.80) Hero ($24) UTG ($16.35) MP ($15) Preflop: Hero is BB with :9c, :9s. MP posts a blind of $0.25. UTG calls $0.25, MP (poster) checks, CO calls $0.25, 1 fold, SB raises to $0.75, Hero calls $0.50, UTG calls $0.50, MP folds, CO calls $0.50. Inga konstigheter Flop: ($3.25) :6c, :7d, :2s (4 players) SB checks, Hero bets $3, UTG folds, CO folds, SB calls $3. PFR checkar så jag bettar cirka pot då jag trots allt har ett överpar och floppen är ganska dragig Turn: ($9.25) :5c (2 players) SB checks, Hero checks. Checkar för pot size control då min hand inte är överdrivet bra River: ($9.25) :4d (2 players) SB checks, Hero ??? Kan jag värdebetta här och isåfall hur mycket? EDIT: handkonverteraren bråkar visst lite... Citera
psatiw Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Om du tror att din motståndare kan syna dig med typ AK så kan du ju värdebetta, men jag tror att det är ett dåligt spel generellt. Antingen har han ett högre överpar, och då synar han, eller två överkort och då foldar han. "Alla" andra par han kan ha har ju dig slagna dessutom. Check. Citera
boman Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 varför betar du inte på turn är frågan? river är la solklar check. Citera
psatiw Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 7x är väl en tänkbar hand? Vilka händer med en sjua i skulle han 3BB-höja i SB med efter att 1000 pers limpat? Och det är ju isåfall den ENDA handen vi kan tänkas få betalt av. Citera
devilpike Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jag skulle inte ha checkat på turn utan lagt ett kraftfullt bet, troligtvis sitter han på en draghand. På rivern hade jag checkat och om jag fick ett alltför kraftfullt bet mot mig skulle jag lägga mig Citera
-PK- Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jag skulle inte ha checkat på turn utan lagt ett kraftfullt bet, troligtvis sitter han på en draghand. På rivern hade jag checkat och om jag fick ett alltför kraftfullt bet mot mig skulle jag lägga mig Det mest troliga draget sitter på turn. Enkel check. Förövrigt är han i position och det är checkat till honom på river. Citera
Santa_Bege Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Okej, jag är i första hand Sng-spelare men vad jag kan erfarenhetsmässigt peka på i shorthanded och på de billigaste spelen är att din syn preflop är för svag. Särskilt om du vill vara LAG preflop som du skriver. Jag skulle höjt SB preflop till 1,5 - 2 bagare.. Där bör de andra två droppat bort. Floppen är ju kalasfin, potbett. Därefter spelar vi säkert olika (eh, där med...). Jag hade gamblat med den floppen så jag hade gärna sett mig allin. Men det är jag och jag spelar helst sng som sagt.. Eh, vad fasen, detta hjälpte dig inte ett dugg tror jag. Andemeningen är att skall man få en respektgivade höjning i low/micro får man fläska på ordentligt. Citera
Recommended Posts