Gå till innehåll

123


sulla

Recommended Posts

Ge gärna kommentarer på denna hand, jag anser själv att jag spelar den fel på flera gator men kom gärna med kommentarer. Min första tanke är att reraisa pre, sen ser jag att FI har sjuk tight öppningsrange, men vill inte vika så väljer dåligt alternativ o synar bara

 

PokerStars Game #21380869258: Tournament #114751425, $20+$2 Hold'em No Limit - Level XIV (800/1600) - 2008/10/21 15:49:32 ET

Table '114751425 7' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: bachelor_80 (39250 in chips)

Seat 2: haveagoldbar (3638 in chips) is sitting out

Seat 3: itchy99 (49625 in chips)

Seat 4: madlugnelars (156202 in chips)

Seat 5: IamMARVIN (117038 in chips)

Seat 6: Damirka (75619 in chips)

Seat 7: jdog_fl (14700 in chips)

Seat 8: NOVO111 (47707 in chips)

Seat 9: FattyOwnz (41359 in chips)

bachelor_80: posts the ante 150

haveagoldbar: posts the ante 150

itchy99: posts the ante 150

madlugnelars: posts the ante 150

IamMARVIN: posts the ante 150

Damirka: posts the ante 150

jdog_fl: posts the ante 150

NOVO111: posts the ante 150

FattyOwnz: posts the ante 150

jdog_fl: posts small blind 800

NOVO111: posts big blind 1600

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 Ace of ClubsQueen of Spades

FattyOwnz: raises 3200 to 4800

bachelor_80: calls 4800

haveagoldbar: folds

itchy99: calls 4800

madlugnelars: folds

IamMARVIN: folds

Damirka: folds

jdog_fl: folds

NOVO111: calls 3200

*** FLOP *** Queen of DiamondsQueen of ClubsKing of Diamonds

NOVO111: checks

FattyOwnz: checks

bachelor_80: checks

itchy99: checks

*** TURN *** Queen of DiamondsQueen of ClubsKing of Diamonds4 of Hearts

NOVO111: checks

FattyOwnz: bets 3200

bachelor_80: raises 8000 to 11200

itchy99: raises 33475 to 44675 and is all-in

NOVO111: folds

FattyOwnz: folds

bachelor_80: calls 23100 and is all-in

Uncalled bet (10375) returned to itchy99

*** RIVER *** Queen of DiamondsQueen of ClubsKing of Diamonds4 of Hearts2 of Clubs

 

 

 

Det sista har jag lirat en del potter helt avigt mot vad jag vet att jag borde men kan det vara rätt att bara syna pre här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

asså det handlar inte bara om hur du ska spela 66 bäst, detta är i princip botten av din range, utan genom att spela många händer likadant kommer du få betalt så mkt lättare när du har en bra hand, dessutom kommer du plocka potten både pre och post ganska ofta, om du träffar set är dessutom din hand ganska dold.

 

att limpa alla händer utg och bara spela vidare om man träffar är sjukt lätt att spela mot om man har lite hjärna, på visssa nivåer funkar detta säkert ganska bra men det spel thorn förespråkar funkar på alla nivåer och funkar dessutom bättre.

 

och om du höjer rätt mängd händer utg kommer du inte bli 3betad sjukt mkt, inte profitabelt iaf..

 

dessutom har folk mkt respekt mot cbet efter utghöjning, så de kommer att släppa många marginella händer ganska lätt.

 

 

 

med 66 vet man alltid var man står efter flopp i princip, hur ska du få ut värde om du inte träffar set?

 

Jag ger upp, jag vet att du har en poäng, men att den skulle vara så galet uselt spelad som thorn antyder köper jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger upp, jag vet att du har en poäng, men att den skulle vara så galet uselt spelad som thorn antyder köper jag inte.

 

Nej vi har väl olika uppfattning om vad som är galet uselt helt enkelt. Man kan göra större misstag såklart.

 

Angående handen du postade tycker jag att du borde dega preflop alla dagar i veckan och definitivt betta flop när du valt att bara syna pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående handen du postade tycker jag att du borde dega preflop alla dagar i veckan och definitivt betta flop när du valt att bara syna pre.

 

 

Haha skämtar du med mig? Jag hade foldat handen preflop, speciellt iom att du säger att han har en väldigt tight öppningsrange men som spelad så MÅSTE du beta ut på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ROFL, du _förlorar_ väldigt lite säger du. :roll: Personligen vinner jag pengar med mina mellanpar men du kanske fortf tycker limp är bättre.

 

Att vika den pre ÄR fel. Ledsen men du MÅSTE spela 66 först in oavsett stackdjup då den leder över resterande spelares ranges oavsett i vilken pos du sitter. Att du ens kallar "oss" för LAG säger rätt mycket om dina pokerkunskaper...

 

Som jag sade, det är inte fel att lägga den, och speciellt inte om det hade varit ett sämre stackläge. Att den inte skulle vara möjlig att lägga för att man skulle "leda över resterande spelares ranges" är absurt. Jag skulle hellre lägga än höja.

Vad sjutton betyder "leder över resterande spelares ranges". Och vad är det i hela världen för korrelation mellan att den leder över resterande spelares ranges (vad det nu betyder) och om det är spelbar?

 

 

Faktumet är väl snarare så att om folk fattar din öppningsrange UTG eller annan tidig pos kommer de kunna trebetta mycket profitabelt med typ any hand mot dig. Och även om de inte fattar kommer de sällan förlora pengar på flopp då om de träffar slår de dig och om de inte träffar viker de. Du å andra sidan får ofta ut mycket chips i en pott du inte vet var du står och tvingas vika om nån visar motstånd oavsett om det är en bluff eller värdebet.

.

lol.. totalt hjärndött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

definitivt inte dega preflop:-)

 

måste dock beta flopp med 4 spelare i potten och dragisch

 

Jag sätter väl FI1 på 66+ AQ+ eller så och borde väl egentligen vika men nu när floppen kommer som den gör, tycker du seriös att den är dragig? Jag tycker snarare tvärtom, väldigt odragig. Vad ska kunna dra ut mig om jag inte är slagen liksom?

 

Itchy har jag sett kallsyna pre 2 ggr innan, båda ggr med AK. Tror iofs att hans range är bra mycket bredare här men J10 lär exempelvis inte vara en av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående AQ-handen: Om du påstår att Fi har en väldigt tight öppningsrange så ligger väl AQ rätt så långt efter preflop mot en UTG-raise på 3bb? Möjligt att jag är för tight i dessa lägen, men här (med ca 20bb stack) viker jag nog pre.

 

Som spelat så ledar jag ut på flop (och blir ställd allin av ett drag som sitter på river)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående AQ-handen: Om du påstår att Fi har en väldigt tight öppningsrange så ligger väl AQ rätt så långt efter preflop mot en UTG-raise på 3bb? Möjligt att jag är för tight i dessa lägen, men här (med ca 20bb stack) viker jag nog pre.

 

Som spelat så ledar jag ut på flop (och blir ställd allin av ett drag som sitter på river)

 

Ja, jag tror jag ligger under mot hans range men nåt i mig vill inte vika AQ i detta läge i en 20$ turre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är därför du och Sulla är så dåliga.

 

Sågad utan motivering i min egna dagbok...? :cry:

 

Du borde verkligen bli bättre på att ge resonemang, kom igen, motivera optimalt spel i den handen och gärna flera om du orkar. Kanske handen 66 som vi haft lite prat om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sågad utan motivering i min egna dagbok...? :cry:

 

Du borde verkligen bli bättre på att ge resonemang, kom igen, motivera optimalt spel i den handen och gärna flera om du orkar. Kanske handen 66 som vi haft lite prat om.

 

66 är given openraise pre. Få in degen på flopp

AQ är given shove. Det är inte 1960-talet där folk öppnade JJ+,AK UTG. Att öppna typ 22+, A2s-A5s, AT+, KQ, KJs, JTs och lite andra random suited connectors är rätt standard idag.

Glöm det där med att "veta var man står". Dessutom är det mycket lättare att "veta var man står" med 66 än KJ postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

66 är given openraise pre. Få in degen på flopp

AQ är given shove. Att öppna typ 22+, A2s-A5s, AT+, KQ, KJs, JTs och lite andra random suited connectors är rätt standard idag.

 

Nej, den är väldigt marginell att öppna. Limp eller lägg funkar bra, jag skulle tro att det är bättre.

Nej, UTG öppnar inte så. Jag skulle inte trycka AQ där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

66 är given openraise pre. Få in degen på flopp

AQ är given shove. Det är inte 1960-talet där folk öppnade JJ+,AK UTG. Att öppna typ 22+, A2s-A5s, AT+, KQ, KJs, JTs och lite andra random suited connectors är rätt standard idag.

Glöm det där med att "veta var man står". Dessutom är det mycket lättare att "veta var man står" med 66 än KJ postflop.

 

Just AQ handen skrev jag ju att FI1 öppnar tajt, bra tajtare än J10 mm.

Jag har P-office stats på honom och han har höjt 8% varav de händer vi fått se har varit AA, AK, QQ. Han gör det nu under UTG som jag inte har stats på hur han spelar men skulle förvåna mig om han helt plötsligt börjar UTG-bluffa. Därför funderar jag på att vika pre men har svårt då min hand normalt står sig bra mot random lirare. Min stack är dessutom besvärlig då jag har för mycket för att dega och för lite för att syn ska vara kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda 66 pre. Inga antar. Då höjer man i princip bara för värde. 66 spelas inte bra med korta stackar, om man inte är i shove/fold mode.

Med antar öppnar man för ca 2.5 BB från UTG m 66 på ett normalt till tajt bord. Kan tänkta mig att $22 turneringar är lite lösare än dom jag brukar spela.

Jag lägger nog AQo från UTG+1 mot UTG raise oftast. Hade du däremot suttit i senare pos med betydligt mindre risk för att någon skulle plocka upp AK, QQ+ senare på bordet 3 betar/degar man om inte Fi är snortight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda 66 pre. Inga antar. Då höjer man i princip bara för värde. 66 spelas inte bra med korta stackar, om man inte är i shove/fold mode.

Med antar öppnar man för ca 2.5 BB från UTG m 66 på ett normalt till tajt bord. Kan tänkta mig att $22 turneringar är lite lösare än dom jag brukar spela.

.

 

Läs igen, det är en 530$ turre ochvi har 50BB så är väl inte jättekorta stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön uppvärmningsturre inför miljonen...

 

PokerStars Game #21515311775: Tournament #116600602, $6.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 2008/10/26 15:48:04 ET

Table '116600602 5' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: bachelor_80 (1480 in chips)

Seat 2: tandrian (2375 in chips)

Seat 3: E.J.Haenen (1545 in chips)

Seat 4: rya99 (1505 in chips)

Seat 5: 1o0dRo (1425 in chips)

Seat 6: jerryblind (3015 in chips)

Seat 7: JeffBone1978 (1415 in chips)

Seat 8: REDD53 (1945 in chips)

Seat 9: MLN.KTM (2200 in chips)

E.J.Haenen: posts small blind 25

rya99: posts big blind 50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 7 of Hearts7 of Spades

1o0dRo: folds

jerryblind: calls 50

JeffBone1978: folds

REDD53: folds

MLN.KTM: folds

bachelor_80: calls 50

tandrian: raises 100 to 150

E.J.Haenen: folds

rya99: folds

jerryblind: calls 100

bachelor_80: calls 100

*** FLOP *** 10 of Diamonds3 of Clubs6 of Spades

jerryblind: checks

bachelor_80: checks

tandrian: bets 300

jerryblind: folds

bachelor_80: raises 1030 to 1330 and is all-in

tandrian: calls 1030

*** TURN *** 10 of Diamonds3 of Clubs6 of SpadesAce of Clubs

*** RIVER *** 10 of Diamonds3 of Clubs6 of SpadesAce of Clubs6 of Clubs

*** SHOW DOWN ***

bachelor_80: shows 7 of Hearts7 of Spades (two pair, Sevens and Sixes)

tandrian: shows Ace of Hearts6 of Diamonds (a full house, Sixes full of Aces)

bachelor_80 said, "sick"

tandrian collected 3185 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 3185 | Rake 0

Board 10 of Diamonds3 of Clubs6 of SpadesAce of Clubs6 of Clubs

Seat 1: bachelor_80 showed 7 of Hearts7 of Spades and lost with two pair, Sevens and Sixes

Seat 2: tandrian (button) showed Ace of Hearts6 of Diamonds and won (3185) with a full house, Sixes full of Aces

Seat 3: E.J.Haenen (small blind) folded before Flop

Seat 4: rya99 (big blind) folded before Flop

Seat 5: 1o0dRo folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: jerryblind folded on the Flop

Seat 7: JeffBone1978 folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: REDD53 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: MLN.KTM folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...