Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Tycker ni ska testa på xperteleven.com , barnsligt kul å kostar ingenting. Inte överdrivet svårt som andra managerspel heller.

Har fixat en liga för pf.nu. Sök ligaID:80404. Kunde vara lite sköjj!

Värt ett försök i alla fall :)

Hare finare en finast!

//Anton

Postad
Inget? Min vän, du har inte spelat CM 97-98, CM 00-01 eller CM 01-02, va?

CM 01-02 :heart:, grymt spel när det var aktuellt, men lite tråkigt att spela med t.ex. Johan Mjällby osv. :)

Kollar man ibland "dagens" spel så tycker iaf jag FM är outstanding.

Postad

CM 01-02 :heart:, grymt spel när det var aktuellt, men lite tråkigt att spela med t.ex. Johan Mjällby osv. :)

Kollar man ibland "dagens" spel så tycker iaf jag FM är outstanding.

CM 01-02 var så sjuuuukt kul om det är det jag tänker på :D Marcin Harasimowich och Sergei Nikiforenko säger jag bara :D

Postad

Men sluta tomta.

CM skapades av SI, och distribuerades av Eidos. För ett par år sedan valde de att gå skilda vägar, dock så slumpade det sig så att SI ägde koden, medan Eidos ägde namnet. SI har sedan dess gjort Football manager istället, och eftersom kunskapen följde med dem så kan man ju gissa sig till varför FM är så mycket bättre.

Postad

Är det inte det som numera heter FM?

Nope finns både Football Manager och Championship Manager, CM var överlägsna förr, men det har blivit tvärtom dom senaste åren.

Eh jo.

Det som nu är Football Manager är det som förut var Championship Manager. Ägarna av namnet CM och spelutveklarna (som ägde programvaran) gick skilda vägar förut och då blev det så att dom som gjorde CM tidigare startade ett nytt spel (FM) med exakt samma programvara som tidigare, dvs CM och FM är samma spel, det finns dock ett nytt CM-spel men det suger ganska kraftigt.

Därför förstår jag inte varför någon sade,

Då FM nu för tiden är samma spel, med ganska mycket förbättringar.