Gå till innehåll

Snobben71 - spelar 27 off, chattar sönder bordet å driver med grinders


Snobben71

Recommended Posts

Dagbok! Det var något jag började skriva 3/11 1980 då som liten. Anledningen var väl att lära mig skriva bra. Kravet var att den skulle bestå av minst fem meningar per dag. Jag höll på runt 10 år. Numera brukar jag notera lite händelser på små noteringspapper - inte lika ordentligt men ändå. Skulle gissa att det här kan bli ganska fylliga inlägg så den som vill följa lär ha tålamod och tid.

 

Poker var det ja. Har läst dagböcker och inlägg här på pf.nu i säkert 1 år men först i natt fixade jag en användare. Varför? Kanske för att ha någonstans att tala ut om vad som hänt och händer. Har inte så många andra att tala poker med.

 

Började spela i slutet av oktober 2004 och har under den perioden till 99,8% spelat CG NL Hold'em på låga nivåer på fem olika sajter. Dollar, euro och kronor. Största inköpet ett fåtal gånger 100 dollar (200bb). Annars inköp 25, 50 dollar/euro (100bb) eller 200, 400 SEK (200bb).

 

Har noterat resultaten av varje speltillfälle och brukar även skriva kommentarer vad som händer under spelets gång. Går dock sällan tillbaka och studerar dessa. Mer som terapi under spelet.

 

Återkommer senare med mera detaljer om mig och mitt spel. Nu dags att sova. Tyvärr blir det ofta alldeles för lite av den varan sedan mitt pokerliv började. Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, nu är det mest spel hos det statliga spelbolaget - SS. Senaste veckan 1/2 nivån. Näst lägsta alltså. Har annars mest hållit till i källaren på 0.5/1.

 

Annars har jag under dessa 2 år varit på Betsson, Expekt, Unibet och Doyles Room. Som högst där 0.25/0.50 men ofta 0.10/0.20. Alltid CG NL Hold'em.

 

I början spelade jag ofta 6-manna men nu är det fullring. Spelar ganska löst. Multitablar mycket sällan utan sitter i stället och chattar och kommenterar händelser, nicknames och allt möjligt :roll: Tyvärr kan det ibland också både mailas och surfas också. Ser väl spelet mest som en kul underhållning även om det ju alltid är roligt att vinna och jobbigt att förlora.

 

Några få gånger har jag kört SnG och MTT. Trodde en bra helg för 1 år sedan att SnG var framtiden då jag hade vunnit två raka och sedan hade en tredje i min hand. Heads up med kåk på flop (44, 554) då motståndaren sög in fyrtalet på Rivern (2222)!

 

Får återkomma med personlig info och resultaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite personlig fakta. Född 1971. I arbetet håller jag på med programmering, drift och underhåll av finansiella system. Mycket datorer och siffror. Gillar siffror/statistik, sport - mest fotboll.

 

Här är +/- i pokern under snart 2 år:

 

Dollar: -214. (Som bäst uppe på +461. Som sämst -368)

Bonus: 200 dollar (inte inräknat i resultatet).

Sajter: Betsson, Expekt, Doyles Room och numera även Unibet som kör dollar. Spelar dock väldigt lite på dessa numera. Något ibland på de sista två.

 

Euro: +213.

Bonus: 50 euro (inte inräknat i resultatet).

Sajter: Gamla Unibet via B2B. Alltså inget mer spel i euro just nu.

 

Kronor: +5264.

Sajter: Svenska Spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började kvällen med +88 kronor på 1/2 NL på SS på 1 timme.

 

Satte mig en stund senare vid nytt bord. Första handen 9 :spade: 9 :diamond: med Flop 79T (två :heart: ) en tredje :heart: på Turn och fjärde :heart: på River. Lägger mig mot stor bet. Ner -100 direkt. Jobbigt.

 

Minuten senare AK off och KQ på Flop. Stora betar - den andre har QQ. Nu -200 på 6 minuter. Ibland är det riggat :?

 

Ett par minuter senare QQ men A på Flop. Vinner dock!! Spiken i kistan dock 15 minuter senare...

 

Hand #129855567 vid bordet: Tobias 3

Startad: Thu Oct 19 22:48:27 2006

 

belfour sitter på plats 1 med 132.18

shalter sitter på plats 2 med 180.00

xanderi sitter på plats 3 med 499.35

Triple X sitter på plats 4 med 630.70

Beshemo sitter på plats 5 med 148.00

Schteif sitter på plats 6 med 135.14

pundskalle sitter på plats 7 med 186.10

Hero sitter på plats 8 med 168.70

grisbuk sitter på plats 9 med 155.50

nottis sitter på plats 10 med 442.05

 

belfour satsar s mörken 2.00

nottis satsar l mörken 1.00

 

Hero: 2 :club: , A :club:

 

Pre-flop:

 

shalter: Lägger mig

xanderi: Syna 2.00

Triple X: Lägger mig

Beshemo: Syna 2.00

Schteif: Lägger mig

pundskalle: Lägger mig

Hero: Syna 2.00

grisbuk: Syna 2.00

nottis: Syna 2.00

belfour: Passa

 

Flop (Board: 6 :club: , A :diamond: , A :heart: ):

 

nottis: Passa

belfour: Passa

xanderi: Passa

Beshemo: Satsa 2.00

Hero: Höj 8.00

grisbuk: Lägger mig

nottis: Lägger mig

belfour: Lägger mig

xanderi: Lägger mig

Beshemo: Syna 8.00

 

Turn (Board: 6 :club: , A :diamond: , A :heart:, K :club: ):

 

Beshemo: Passa

Hero: Satsa 18.00

Beshemo: All in

Hero: Syna 138.00

 

River (Board: 6 :club: , A :diamond: , A :heart:, K :club:, J :spade: ):

 

Showdown:

 

Hero visar: 2c, Ac (triss i ess)

Beshemo visar: As, 6h (kåk)

 

Huvudpott:

Beshemo vinner potten på 296.40 med kåk

 

 

Galet eller inte. Är det emot så är det. 30 min -400 kronor :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska vanlig hand på senaste tiden. Lite chans och så lite bluff när känslan är att fi kanske inte har något. Bära eller brista. Dumt eller inte - ja, säg det.

 

Hand #129985819 vid bordet: Tomas 1

Startad: Fri Oct 20 01:09:53 2006

 

Delta sitter på plats 1 med 71.10

nosefield sitter på plats 2 med 522.95

MND sitter på plats 3 med 62.45

Zappa_ sitter på plats 4 med 385.85

armini sitter på plats 5 med 195.10

CRACK sitter på plats 6 med 211.85

GULIA sitter på plats 7 med 0.00

bloodscalp sitter på plats 8 med 468.24

Urbax sitter på plats 9 med 194.20

Hero sitter på plats 10 med 427.45

 

Hero satsar s mörken 2.00

Urbax satsar l mörken 1.00

 

Hero: 6 :heart: , 7 :heart:

 

Pre-flop:

 

Delta: Lägger mig

nosefield: Syna 2.00

MND: Syna 2.00

Zappa_: Lägger mig

armini: Höj 10.00

CRACK: Lägger mig

bloodscalp: Lägger mig

Urbax: Syna 10.00

Hero: Syna 10.00

nosefield: Lägger mig

MND: Lägger mig

 

Flop (Board: A :diamond: , 4 :spade: , 2 :spade: ):

 

Urbax: Passa

Hero: Passa

armini: Passa

 

Turn (Board: A :diamond: , 4 :spade: , 2 :spade: , 5 :diamond: ):

 

Urbax: Passa

Hero: Satsa 8.00

armini: Lägger mig

Urbax: Syna 8.00

 

River (Board: A :diamond: , 4 :spade: , 2 :spade: , 5 :diamond:, 9 :club: ):

 

Urbax: Passa

Hero: Satsa 12.00

Urbax: Lägger mig

 

Showdown:

 

Hero visar: 6 :heart: , 7 :heart: (högsta kort ess)

 

Hero vinner potten på 49.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MTT inte vanligt för mig. Spelade dock Kvällskvist på SS ikväll. Kände inspiration av forumdeltagarnas framgångar i helgens turneringar.

 

500 deltagare.

 

Började dock tungt. Nötfärg på Turn och synar annans runt 700 All-in. Han sätter kåk på Rivern. Ner på 650 från start på 1500. Sedan ner till 250. Bara 7 min spelat.

 

Nu gäller det tajta till det hela. Två gånger AJ off och lite annat och tillbaka in i matchen! 110 av 193 vid första pausen. Sedan ITM (topp 50) och plats 35 av 37 vid andra pausen. Sedan uppe på medel men tappar KJ suited K på Flop mot K5 - två par på Flop. Kämpare vidare och kommer som siste in på finalbordet 8-)

 

Foldar förbi blinds och bara 1.5 bb kvar (ville sitta med ett varv på finalbordet). Blir dock ett lyckovarv då 3-4 andra försvinner och får sedan JJ med J på Flop! Hänger med en sväng till och slutar till sist femma. Drygt +600 kronor! :)

 

När jag väl spelar MTT brukar jag ganska ofta komma ITM men då med liten stack som nu och då få ganska lite tillbaka. Nu blev det halv jackpot på finalbordet.

 

+5700 totalt på SS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags att köra efter några dagars uppehåll. Körde Unibet +$6. Kanske skall ta bonus på allt från $10 upp till $50.

 

Sedan över till SS och första CG-spelet efter +600 i MTT. Givetvis poppar då nollsummespelet upp och man åker på en bad beat så att halva "vinsten" äts upp direkt. Som alltid alltså... det är ri--at.

 

Hand #136348919 vid bordet: Tobias 2

Startad: Fri Oct 27 23:14:37 2006

 

Hero sitter på plats 1 med 395.00

armini sitter på plats 2 med 267.15

MeMMe!! sitter på plats 3 med 69.10

Sonera sitter på plats 4 med 202.30

Birk sitter på plats 5 med 553.10

Eiron sitter på plats 7 med 59.30

ZXP sitter på plats 8 med 300.00

cerwinvega sitter på plats 9 med 317.95

wizzpopper sitter på plats 10 med 397.00

 

Birk satsar s mörken 2.00

Sonera satsar l mörken 1.00

 

Hero: 10 :heart: , 10 :club:

 

Pre-flop:

 

Eiron: Lägger mig

ZXP: Lägger mig

cerwinvega: Lägger mig

wizzpopper: Lägger mig

Hero: Syna 2.00

armini: Syna 2.00

MeMMe!!: Höj 6.00

Sonera: Lägger mig

Birk: Syna 6.00

Hero: Syna 6.00

armini: Syna 6.00

 

Flop (Board: 10 :diamond: , 9 :spade: , 9 :club: ):

 

Birk: Passa

Hero: Satsa 6.00

armini: Syna 6.00

MeMMe!!: Lägger mig

Birk: Lägger mig

 

Turn (Board: 10 :diamond: , 9 :spade: , 9 :club: , J :spade: ):

 

Hero: Satsa 12.00

armini: Höj 52.00

Hero: Höj 92.00

armini: Syna 92.00

 

River (Board: 10 :diamond: , 9 :spade: , 9 :club: , J :spade: , 9 :heart: ):

 

Hero: Satsa 24.00

armini: All in

Hero: Syna 163.15

 

Showdown:

 

armini visar: 9 :diamond: , 5 :heart: (fyrtal i nior)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer i kväll/natt. Först alltså +$6 på Unibet. Sedan -400 kr på SS efter ovanstående slag och tilt.

 

Tog nya krafter. Loggade in hos Doyles. Fick dubbla AA och sedan KK där ingen drog ut mig. Dessutom lite annat bra. +$21. Sedan in på SS igen och där fanns en vänlig typ som gick 170 All-in med K8 med Flop KJ7 (toppkungarna) då jag hade KJ så det blev bra. Slutade +270 kr.

 

Således kanske totalt runt +70 kr dessa timmar om man räknar in den utländska valutans kurs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet fortsätter. Fått bonus $10 efter 75 VIP på Unibet. Jakten går vidare mot 175 och 300 VIP.

 

På SS går spelet i vågor. Tre trissar på Flop utdragna av färg senaste dygnet. Jobbigt. Tur att man då i bland får som nedanstående. Piggar upp lite:

 

Hand #137963548 vid bordet: Tintin 1

Startad: Sun Oct 29 21:09:14 2006

 

finnishfox sitter på plats 1 med 397.00

queenten sitter på plats 2 med 297.00

kostym sitter på plats 3 med 131.35

Ingagill sitter på plats 4 med 86.60

Nopplis sitter på plats 5 med 1073.80

Grisapan sitter på plats 6 med 400.00

Tarzan_81 sitter på plats 7 med 475.70

Hero sitter på plats 8 med 346.65

J_Boré sitter på plats 9 med 434.60

tois sitter på plats 10 med 437.50

 

Nopplis satsar s mörken 2.00

Ingagill satsar l mörken 1.00

 

Hero: Q :heart: , Q :diamond:

 

Pre-flop:

 

Grisapan: Lägger mig

Tarzan_81: Höj 8.00

Hero: Höj 16.00

J_Boré: Lägger mig

tois: Lägger mig

finnishfox: Lägger mig

queenten: Lägger mig

kostym: Syna 16.00

Ingagill: Lägger mig

Nopplis: Syna 16.00

Tarzan_81: Syna 16.00

 

Flop (Board: Q :spade: , 8 :spade: , 8 :club: ):

 

Nopplis: Passa

Tarzan_81: Passa

Hero: Satsa 16.00

kostym: Syna 16.00

Nopplis: Lägger mig

Tarzan_81: Syna 16.00

 

Turn (Board: Q :spade: , 8 :spade: , 8 :club: , Q :club: ):

 

Tarzan_81: Passa

Hero: Satsa 20.00

kostym: Syna 20.00

Tarzan_81: Lägger mig

 

River (Board: Q :spade: , 8 :spade: , 8 :club: , Q :club: , 8 :diamond: ):

 

Hero: Satsa 84.00

kostym: All in

 

Showdown:

 

Hero visar: Q :heart: , Q :diamond: (fyrtal i damer)

kostym visar: 9 :club: , A :spade: (kåk)

 

Huvudpott:

Hero vinner potten på 303.95 med fyrtal i damer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lagt in en hand från Unibet (Microgaming) men hittar inget bra sätt att få ut en bra HH. Något tips? Att kopiera ut från klienten blir inte så snyggt och kräver mycket fixande. Får i alla fall bli lite hemsnickrat...

 

CG $0.10/$0.20 NL.

Q :heart: J :diamond:. Limpar in. 4 spelare med till Flop.

Flop 9 :club: K :club: T :heart:. Stege!

 

Nr1 höjer bb.

Nr2 höjer bb.

Nr3 synar då $0.40.

Jag höjer till $2.

 

Nr1 synar $2.

Nr2 All-in $5.08.

Nr3 lägger sig.

 

Så min tur. Både jag och Nr1 har runt $25-$30 men jag är rädd för färgdrag för det brukar alltid vara någon som jagar.

 

Höja mer eller syna för att hoppas få med Nr1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog ställt in där. Bättre att förstöra hans eventuella odds direkt när du redan har en allin mot dig, potten är ju redan ganska stor med tanke på blindarna och du vill ju inte bli utdragen av en triss, ett tvåpar eller ett färgdrag.

 

Hur var preflopspelet?

 

Preflop var endast synar av bb, dvs fyra spelare på $0.20. Tack för din analys! Jo, jag var också rädd (alltid) för färgdrag så jag höjde till runt $10 och den andre lade sig. Det slutade med splitpott då All-in:ern också satt med QJ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte inte spela mycket i kväll. Kom hem sent från arbetet. Borde lägga mig tidigt då det som vanligt blivit alltför sent i veckan hittills.

 

Körde faktiskt SH på SS igår. Gick ner till 0.5/1 och gick +100 SEK. Lite få dock med 5 platser. Första pokeråret brukade jag nästan bara köra SH och då 6 spelare på t.ex. Expekt. Senaste året nästan enbart 9-10 spelare. Lyckades dock få in 100 SEK på triss i damer med två av dessa på bordet. En spelare gick All-in efter River (pocket nior) och jag synade enkelt.

 

I kväll blev det dock ändå spel. Tillbaka på fullring 1/2. Dubbla KK inom tre händer gav ett härligt lyft (KKKTT på första och KK och låga kort på andra). Fick senare AQ suited och A på Flop till tvåparet och kicker Q efter River. Gick ur dryga 800 och alltså +400 SEK - dubbelt upp! Inte varje dag det sker! Dessutom på bara 40 minuter. Så skulle det vara varje gång då hade man varit rik 8-)

 

Dags att sova. Möjligtvis lite high stake på Youtube först...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket att göra på arbetet. Flytt av kontor och pendling till huvudstad från denna vecka. Dock poker i helgen och som vanligt på kvällen men nu måste det bli slutspelat helst kring midnatt i fortsättningen. Inget mer 02-03.

 

Sista veckan har det gått riktigt bra med mina mått mätt så nu väntar jag bara in det vanliga tappet på runt 2/3 av senaste uppgången. Tänkte inte räkna ut hur det gått sista veckan för när det sedan går ner börjar man tänka att nu är det bara hälften kvar av senaste veckans vinst osv. Bättre då att inte veta exakta siffror. Skriver dock ner allt så det är inte okontrollerat bara inte detaljerna exakt i huvudet.

 

Nu var det midnatt. Dags att sova...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kom då efter 2 veckor en liten tiltkväll. Temat var kungar.

 

Första bordet. 99 och 9 på Flop. Annan sitter på KK och träffar K på rivern. Nästa drabbning AA mot KK och K på rivern. Slutligen som lite fin symbolik en liten All-in med färgdrag på Flop. Ingen träff. Andra sitter på KK! -400 SEK.

 

Nytt försök timmen senare. Först dåligt spel men sedan träff på låg stege på Flop och en med JJ är villig att syna stort. Därefter mera slask för att strax innan stängning få nedanstående mot en som precis stulit en pott med en bluff mot mig. Kungar var temat igen och +120 när det stängdes för natten.

 

KungKal sitter på plats 1 med 525.75

RÖJEN sitter på plats 2 med 486.80

Mexwoy2006 sitter på plats 3 med 288.15

Hettich sitter på plats 4 med 310.33

eldiablo sitter på plats 5 med 140.00

Hero sitter på plats 6 med 265.40

Davek sitter på plats 7 med 171.25

schmure sitter på plats 8 med 419.80

Tobbs sitter på plats 9 med 358.46

DENSTORE sitter på plats 10 med 276.95

 

KungKal satsar s mörken 2.00

DENSTORE satsar l mörken 1.00

 

Hero: K :club: , K :diamond:

 

Pre-flop:

 

RÖJEN: Lägger mig

Mexwoy2006: Syna 2.00

Hettich: Lägger mig

eldiablo: Syna 2.00

Hero: Höj 16.00

Davek: Lägger mig

schmure: Lägger mig

Tobbs: Lägger mig

DENSTORE: Lägger mig

KungKal: Lägger mig

Mexwoy2006: Syna 16.00

eldiablo: Lägger mig

 

Flop (Board: 5 :club: , K :heart: , 10 :heart: ):

 

Mexwoy2006: Passa

Hero: Satsa 20.00

Mexwoy2006: Syna 20.00

 

Turn (Board: 5 :club: , K :heart: , 10 :heart: , K :spade: ):

 

Mexwoy2006: Satsa 30.00

Hero: Syna 30.00

 

River (Board: 5 :club: , K :heart: , 10 :heart: , K :spade: , 2 :club: ):

 

Mexwoy2006: Satsa 62.00

Hero: All in

Mexwoy2006: Syna 199.40

 

Showdown:

 

Hero visar: K :club: , K :diamond: (fyrtal i kungar)

 

Huvudpott:

Hero vinner potten på 522.45 med fyrtal i kungar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

300 VIP på Unibet och totalt $50 i bonus är nu klart. Startade 27/10 och är klar 15/11. Dessutom blev det plus $190 på spelet så det är klart godkänt. Allt från CG $0.10/$0.20 upp till CG $0.25/$0.50 10 spelare. På gamla klienten körde jag ganska mycket den "högre" nivån under februari och mars men sedan dess har jag inte varit "där uppe" på länge fast har å andra sidan inte spelat mycket på Unibet heller.

 

En konstig sak på Unibet. Ibland är det 100bb i inköp och ibland 200bb av någon mysko anledning. Någon som har en idé? Just 200bb var det vid ett tillfälle på $0.50 så det blev lite stirrigt när jag satt på $100 som startsumma. Höll på att sluta illa men jag hämtade upp det ganska bra (-$20 vid den sessionen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Var ett tag sedan jag skrev. Pendling i en månad till huvudstaden tar på krafterna när man dessutom sedan tidigare har svårt att lägga sig i tid.

 

Pokern lider av det. Efter bra spel i några veckor fram till mitten av november blev det skräp och tilt på SS och en massa minus. Tappat runt 40% av rullen där (runt -3000 kr). Inte bra.

 

Gick ner i nivå och testade tre bord istället för som vanligt ett bara för att inte spela varenda hand. Gick väl bra ett par gånger tills ett av borden blev heads up och störde de andra och dagen efter då de stängde tidigare och jag körde två All-in som chansning och båda åkte dit ena med AJ mot QT.

 

Har inte lyckats uppgradera SS i kväll. Spelade istället dollar och gick plus 12 dollar. Alltid något.

 

Gonatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ett tag sedan jag skrev. Pendling i en månad till huvudstaden tar på krafterna när man dessutom sedan tidigare har svårt att lägga sig i tid.

 

Know the drill ...

Jobbar själv i Sthlm och har bostad här men tyvärr är Fruntimmret lokaliserat i Uppsala så det blir pendlning då och då. =/

 

What to do Lixom? ;)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med lite kommentarer från pendlare. Ja, inte lätt med damer på avstånd.

 

Det sitter ju en del med laptop på tåget men de flesta verkar vara överambitiösa programmerare som intensivt kodar på. Däremot såg jag lite kort men det var "Harpan".

 

Pokerspelandet piggnade till i helgen. Fick för mig i fredags kväll att skärpa till mig och inte leka och sade "1000 kronor i helgen". Det blev 1002 :) Fast det behövdes ju då det var lika mycket minus under veckan fram till fredagen :? Har alltid sagt att det är nollsummespel.

 

Fast i mitt fall handlar det om koncentration och att inte bara chatta och tramsa. Sedan är det ju klart att ibland är man mera ordentlig men så tiltar till men det får man väl räkna med. Dumspel däremot är onödigt (men kul :oops: )

 

Det var det. Dags för Fuglesang att besöka ISS på Nasa-TV. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Oj, var det mitten på december senast. Tiden går fort. Pendlingen fortsätter och man blir ju seg men ändå ganska pigg när man sitter hemma och spelar (sent som vanligt). Ja, det känns bra när det går bra.

 

December var ju mycket dålig men januari har varit bra så det är väl runt +/-0 om man ser över båda. Spelat väldigt lite på SS i år då det gick så dåligt i december. I stället spel hos Unibet i början på månaden och Doyles på slutet. Fick även bonus på $110 från båda dessa i det senare fallet dök den upp lite oväntat.

 

Januari blev således bra med mina mått mätt - runt dryga 3000 kr plus. Dessutom tillkommer bonusen på cirka 1500 kr. (Hela 2006 blev runt 1000 kronor plus före bonus efter tappet sista veckorna...)

 

Ja, ja om några veckor är man säkert ner lika mycket. Nollsummespelet fortsätter. I bästa fall med svag lutning uppåt. Gonatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helg och mycket poker. Dock segt som sirap på ett par CG-bord. Borde byta men man sitter kvar i massa timmar och träffar inget.

 

På kvällen blev jag lite sugen på MTT och körde $25 + $2.50. Lyckades ta mig till finalbordet efter en darrig resa långa stunder. Slutade åtta (av 136) och fick med $112. Inte helt fel. Körde samtidigt en av de sega CG-borden. Låg där runt -$50 när MTT började och i 2-3 timmar fortsatte det segt men kanske hjälpte ändå borden varandra att hålla mig från tilt. När MTT var slut lyckades jag ta mig uppåt i CG till bara -$39 men två händer senare fick jag QQ och en "All-in:er" körde 34bb All-in (kunde ha vad som helst). Nu hade han AQ men det blev såklart A på Flop och åter neråt -$60.

 

Ja, ja. Turneringen gjorde att dagen i alla fall inte slutade så illa omkring -$10 efter en mängd speltimmar. Vilket liv man har egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Februari går segt. Lite up och lite ner. Har legat bra ibland och tappat men samtidigt även legat illa till och kommit tillbaka (om nu inköpet räknas som nollinjen). Nästan enbart $0.25-$0.50 NL CG hos Doyles.

 

Trots att det har gått knackigt runt nollan så har jag undvikit tilt... till igår då det blev två inköp i baken (-$200) men då det är "ett nollsummespel" så vad väntade då idag. Jo, en mycket bra avslutning och hela +$110. Härligast var nog nedanstående drag när jag var "in the zone". Borde väl kanske foldat men på Turn hoppades jag att han satt på AA eller AK och skulle betala bra om jag träffade... och så blev det ju :-)

 

Holdem No Limit $0.25/$0.50

Seat 1 : erastai has $46.29

Seat 2 : Andrrr has $36.74

Seat 3 : elrobobo has $27.69

Seat 4 : rstewart13lm has $15.38

Seat 5 : CullenCNC has $31.42

Seat 6 : Moskvich75 has $56.12

Seat 7 : okrut has $17.50

Seat 8 : HERO has $165.13

Seat 9 : Heggs has $44.67

 

erastai is the dealer.

Andrrr posted small blind.

elrobobo posted big blind.

Game started with 9 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 8 : HERO has :6c::8d:

 

rstewart13lm folded.

CullenCNC folded.

Moskvich75 folded.

okrut folded.

HERO called $0.50

Heggs called $0.50

erastai folded.

HERO : a ghost

Andrrr called $0.25 and raised $1

elrobobo folded.

HERO called $1

Heggs called $1

 

Dealing flop.

Board cards :7s::9h::Kd:

Andrrr bet $2

HERO called $2

Heggs folded.

 

Dealing turn.

Board cards :7s::9h::Kd::Ac:

Andrrr bet $4

HERO called $4

 

Dealing river.

Board cards :7s::9h::Kd::Ac::5s:

Andrrr bet $8

HERO called $8 and raised $24

Andrrr called $21.24 and is All-in

 

Showdown!

Seat 8 : HERO has :6c::8d:

HERO has Straight 98765

Seat 2 : Andrrr has :Ks::Ah:

Andrrr has Two Pair: Aces and Kings

HERO wins $72.48 with Straight 98765

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...