MenoS Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Sitter och kollar på european poker masters och slås över hur kommentatorer kan förstöra en sändning vid ett bra finalbord. Brigitta Ländin, vem är hon? Handikappad när det kommer till att kommentera iaf, härligt kompletterad med en larvigt pinsam Anders Axklo. Jag vill bara se KEN kommentera i fortsättningen,han är fortfarande lätt den bästa pokerkommentatorn i Sverige. In med Mr. Lennaárd nu!!! Citera
ElNeko Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Medhåll, men jag tror att Ken anses lite kall just nu. Citera
riosatiy Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 TIPS!: se det med engelska kommentatorer.. Hartigan och Chris "Jesus" Furgeson Citera
Kometen Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Ken vill man inte se överhuvudtaget.. Citera
Hagan Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Är det något nytt program som har börjat visas? För det tillhör väl inte EPT:n? Vilken kanal visas det på och finns det ngn hemsida isf? Det är väl inte den europeiska versionen av HSP? Citera
gdaily Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jasså, det blev två kommentatorer till slut. Om det är programmet på Eurosport som avses... Jag, Peter Falk och Othello blev uppringda två dagar i förväg med frågan om vi ville kommentera. Ensamma. För det var ju "budgetbesparingar" som gjorde att vi inte kunde sitta båda två. Tidigare har jag ju skött själva pokersnacket medan antingen Peter Falk (simhoppskommentator) eller Othello skött "välkomstsnacket" och pratet runt omkring. Jag sätter mig inte och kommenterar själv, och det gjorde inte Othello heller. Eller Peter för den deln... Då gick det som det gick. Vem Birgitta Ländin är? Ja en av sveriges bästa kvinnliga pokerspelare och en radioreporter, så kunskapen finns nog där. Men jag misstänker att dom fick materialet som skulle kommentera ungefär en halvtimma innan sändning, det brukar vara så på Eurosport... Citera
Othello Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Kan bara hålla med Ola (gdaily) i det som sades. Vi fick väldigt sena förfrågningar och förutsättningen var att vi skulle kommentera ensamma. Då jag inte kommenterar för att tjäna pengar utan för att det är en kul grej så kände jag inte att det skulle vara för mycket "jobb" över det hela varvid jag (och även Ola och Peter Falk) tackade nej. Citera
gdaily Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Håller fullständigt med Othello angående betalningen. För ett sådant "knäck" på en timme på sen fredagkväll får man fakturera 1300 firmapengar, dvs man får ut 700 i handen när staten fått sitt. Det är bra timlön, om det vore som så att det tog en timme att göra jobbet.. Men när jag kommenterat EPT så har jag förberett mig ungefär fyra timmar innan, genom att läsa manus och plocka fram vad spelarna har för meriter tidigare, samt restid till och från Sundbyberg. Då blir inte timlönen så himla hög... så nej, jag har inte gjort dessa jobb för pengarna, utan för att de varit en kul grej (och för att det ser ganska bra ut på CV:t). Annars tar jag hellre och tillbringar fredagskvällen på Sviten. Citera
blaenda Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Ack, ja, det går nog på lite lösa boliner på Eurosport och helst ska det bli så billigt som möjligt. Jag fick, precis som Ola gissade, ett mycket sent uppdrag och sen info (i ärlighetens namn ska dock sägas att den kom LITE mer än en halvtimme innan). Så det är klart att det kunde ha låtit bättre. Jag är förvisso både rätt pokererfaren och etermediajournalist, men jag har ingen vana i kommentatorsrollen. Fast lite kul var det, så under rätt omständigheter kan jag nog tänka mej att göra om det. Så ni som är kritiska får hemskt gärna precisera kritiken lite, vad konkret ni retar er på, så kan det förhoppningsvis låta lite bättre en eventuell nästa gång. Det var också intressant att höra hur budet har gått och hur de vill banta budgeten. Bra om vi som kan bli aktuella som kommentatorer enas om att inte dumpa marknaden genom att ta på oss kamikazeuppdraget att köra själva. Birgitta Citera
bustard Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Jag tyckte det var relativt okej, ni missade ett läge där en spelare har ett underpar till en parad bräda och parar ett högre kort än det lägsta paret så vinner spelaren med de två överkorten, sånt borde sitta i ryggmärgen. Men rent kunskapsmässigt var det annars bättre än wsop Citera
Everhill Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Detta var dock rätt underhållande. http://high_card.istheshit.net/ Citera
gdaily Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Detta var dock rätt underhållande. http://high_card.istheshit.net/ Ja, men knappast Blaendas fel... Citera
blaenda Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 lol, såg det verkligen ut så? Tack för nyanserad kritik, Bustard, och tack Gdaily också som alltid är nyanserad. Citera
riosatiy Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 blaenda om det är du som är Birgitta Ländin? Tycker det var helt ok, det jag skulle ge som konstruktiv kriktik är att du var väldigt kortfattad när du fick frågor osv. Jag vet inte vad du hade fått för direktiv men det var något jag reagerade på. (påhittat exemepl, kommer inte ihåg hur det var exakt) "Killen: Han den där gus har rätt känd spelstil va?" "Birgitta: Ja han är Lös-aggro." Om du istället sade typ: "Ja han är en väldigt Lös och aggressiv spelare, som vi kommer får se så höjer han med väldigt många händer, och är inte alls rädd för att spela låga kort." eller något i den stilen så tycker jag iaf det skulle bli lite roligare att lyssna på. Lycka till med eventuella framtida jobb Citera
Henkeman Postad 18 Oktober , 2006 Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Haha, nu kommer jag ihåg att jag såg lite på den sändningen.. lite för sent för mig som ska upp tidigt och är febrig.. men den där handrankingen kommer jag ihåg Tänkte precis när jag såg den att man borde ha en bild på den där... så tack. Såg en del av programmet, men jag kommer inte ihåg något av kommenteringen, så jag kan nog inte säga att den var utmärkande bra eller dålig Men konstruktiv kritik skadar ju aldrig, tyvärr kan jag inte ge någon... Citera
Recommended Posts