Gå till innehåll

NLT - Testar en push med AKs pf [NL100]

Recommended Posts

Postad

Egentligen har jag inte sett något särskillt konstigt spel av de två inbladdade Fi. Däremot så har den som RR endast ett halvt inköp och på everest (och de flesta andra siter) betyder det att vi, i de flesta fall, har att göra med en tomte... som ptja, kan göra lite vad som. Hur som helst, en annan Fi - Aluis1 - synar den raisen. Vilket i mina ögon tyder på att han inte sitter med absoluta topp kort, det vill säga KK+ (han skulle troligen höjt med dem här). Turen kommer tillbaka till mig och jag väljer att höja all-in. Dels för att jag kommer vara OOP på floppen (om jag väljer att syna ist), jag har en hand som står sig bra eller hyffsat så länge ingen har AA. Vidare har jag sett många syna all-in med dåliga händer som ett A med dålig kicker bland annat. Är det ingen som synar vinner jag en hyffsad pott. Nå, vad tycker ni om spelet? Är det mer +EV än att syna istället exempelvis?

Bordsplacering:

HERO sitter på stol 1 med $147.00.

Iormungandr sitter på stol 2 med $205.78.

eurosieger sitter på stol 3 med $50.56.

Aluis1 sitter på stol 4 med $73.92.

Javaan407 sitter på stol 5 med $90.82.

sjoerdh sitter på stol 6 med $61.88.

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 4.

Javaan407 lägger den lilla blinden på $0.50.

sjoerdh lägger den stora blinden på $1.00.

Ge hålkorten:

HERO: Ah Kh

Iormungandr: -- --

eurosieger: -- --

Aluis1: -- --

Javaan407: -- --

sjoerdh: -- --

Före floppen:

HERO höjer $3.50.

Iormungandr lägger sig.

eurosieger höjer $6.00.

Aluis1 synar $6.00.

Javaan407 lägger sig.

sjoerdh lägger sig.

HERO höjer $143.50.

Postad

Tycker du ger shortien för stor möjlighet att slinka / för liten möjlihet att göra ett misstag. Raisa upp till 22 eller nåt istället, om shortien pushar då, så kan ju snubben bakom inte syna med särskilt mycket händer. Storstacken lär ju inte heller bara kallsyna din raise om shortien passar, så att spela postfloppspel oop är ju inget du behöver vara så orolig för.

Postad
Tycker du ger shortien för stor möjlighet att slinka / för liten möjlihet att göra ett misstag. Raisa upp till 22 eller nåt istället, om shortien pushar då, så kan ju snubben bakom inte syna med särskilt mycket händer. Storstacken lär ju inte heller bara kallsyna din raise om shortien passar, så att spela postfloppspel oop är ju inget du behöver vara så orolig för.

Jo, det låter vettigt faktiskt. Lite overkill med en push.